ابزار دقیق مهام

ابزار دقیق, اتوماسیون صنعتی, تجهیزات اندازه گیری

ترمال مس فلومتر - (Thermal mass flow meter)

ترمال مس فلومتر جریان جرم گازها و مایعات را مستقیماً اندازه گیری می کنند. اندازه گیری های حجمی تحت تأثیر تمام شرایط محیط و فرآیند است که بر حجم واحد تأثیر می گذارد و یا به طور غیرمستقیم بر افت فشار تأثیر می گذارد ، در حالی که اندازه گیری جریان جرم تحت تأثیر تغییرات ویسکوزیته ، چگالی ، دما یا فشار قرار نمی گیرد. 

ترمال مس فلومتر ها اغلب در نظارت یا کنترل فرآیندهای مربوط به جرم مانند واکنش های شیمیایی که به جرم نسبی مواد غیر واکنشی بستگی دارد ، استفاده می شوند. در تشخیص جریان جرمی بخارات و گازهای قابل فشردگی ، اندازه گیری تحت تأثیر تغییرات فشار و / یا دما تأثیر ندارد.

یکی از قابلیت های فلومتر های ترمال مس ، اندازه گیری دقیق دبی های گاز کم یا سرعت کم گاز (کمتر از 25 فوت در دقیقه) است - بسیار کمتر از آنچه با هر دستگاه دیگری قابل تشخیص است.

ترمال مس فلومتر ها در طرح های فشار بالا و دمای بالا و در مواد مخصوص از جمله شیشه ، Monel® و PFA موجود است. از طرح های عبور از جریان برای اندازه گیری جریان های کوچک مواد خالص استفاده می شود 

طرز کار ترمال مس

ترمال مس فلومتر ها اغلب برای تنظیم جریان های کم گاز استفاده می شوند. آنها یا با وارد کردن مقدار مشخصی از گرما به جریان جاری و اندازه گیری تغییر درجه حرارت مربوطه و یا با نگهداری یک کاوشگر در دمای ثابت و اندازه گیری انرژی مورد نیاز برای انجام آن کار می کنند. اجزای سازنده جریان ترمال مس فلومتر شامل دو حسگر دما و یک بخاری برقی بین آنها است. بخاری می تواند به داخل جریان مایع بیرون بیاید

در نسخه حرارت مستقیم ، مقدار گرمایی ثابت (q) است همانطور که سیال فرآیند از طریق لوله جریان می یابد ، ردیاب های دمای مقاومت (RTD) افزایش دما را اندازه گیری می کنند ، در حالی که مقدار گرمای الکتریکی معرفی شده ثابت نگه داشته می شود. جریان جرم (متر) بر اساس اختلاف دما اندازه گیری شده (T2 - T1) ، ضریب متر (K) ، سرعت حرارت الکتریکی (q) و گرمای ویژه سیال (CP) محاسبه می شود ، به شرح زیر :

m = Kq / (CP (T2 - T1))

ترمال مس فلومتر T-mass 65i

ترمال مس فلومتر t-mass 65I برای اندازه گیری جریان مستقیم جرم گازهای صنعتی و هوای فشرده طراحی شده است. با گردش متوسط 100: 1 می تواند سرعت جریان عملیاتی و نشت خارج از خط را اندازه گیری کند. موتور گازی یکپارچه به مشتری امکان می دهد تا دستگاه را برای 20 گاز قابل انتخاب آزاد پیکربندی کند. نسخه درج t-mass 65I برای خطوط لوله بزرگ یا مجاری تهویه مستطیلی مناسب است.

مزایا ترمال مس

از مزایای ترمال مس فلومتر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اندازه گیری جریان جرم بدون نیاز به اصلاح فشار و دما

حساسیت عالی در دبی پایین

قابلیت های بالای گردش

نصب آسان

کلام آخر

لازم به ذکر است که نسخه ها و مدل های مختلفی از ترمال مس فلومتر در بازار موجود

است که هر کدام از آنها قیمت های متفاوتی دارند.این تفاوت قیمتی ممکن است کار

شما رابرای انتخاب سخت تر کند و به همین دلیل باید سعی کنید از افراد متخصص و

آشنا به این دستگاه ها کمک بگیرید. در آخر امیدواریم که این مطلب به شناخت شما

نسبت به فلومتر ترمال مس کمک کرده باشد و حداقل موارد عمومی مرتبط با این مبحث

را درک کرده باشید. انتخاب و خرید ترمال مس فلومتر و همچنین نصب آن در فرایند یک

موضوع تخصصی است که باید به کمک کارشناسان حرفه ای و افراد آموزش دیده انجام

گیرد. تیم فنی مهندسی اینسترو کنترل آماده است اگرسوالی دارید یا در موارد خاصی دچار

ابهام شده‌اید، می توانیدبا کارشناسان ما ، در تماس باشید.

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ابزار دقیق مهام

مشهد

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

ابزار دقیق، اتوماسیون صنعتی، تجهیزات اندازه گیری، هیدرولیک، پنوماتیک، برق صنعتی، پتروشیمی، اندرس هاوزر، واردات ابزار دقیق، فلومتر، ترانسمیتر دما، ترانسمیتر فشار، کنترل و ابزار دقیق، تعمیرات ابزار دقیق

دسته‌بندی محصولات