ابزار دقیق مهام

ابزار دقیق, اتوماسیون صنعتی, تجهیزات اندازه گیری

ابزار دقیق و کنترل یعنی چه؟

معرفی رشته ابزار دقیق

ابزار دقیق ادواتی هستند که بر حسب نوع کمیت مورد نیاز واحد تحت کنترل ، اعم از فشار ، دما ، سطح و … با توجه به شرایط و استانداردهای تعین شده ، انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرند.ابزار دقیق در حقیقت زیر ساخت یک سیستم کنترل و اتوماسیون را تشکیل میدهند و شامل ابزاری نظیر: انواع سنسور، انواع کنترلر، نشاندهنده، ترانسمیتر، رکوردر و…می باشند که این ابزار وظیفه اندازه گیری، انتقال، نمایش، ثبت و کنترل پارامترهای مهم فیزیکی را در پروسه های صنعتی به شکلی دقیق بر دوش دارند.

ابزار دقيق را ميتوان به دو صورت دسته بندي كرد يكي از نظر نوع عملکرد این ابزار؛ برای مثال ابزاری که عمل کنترل دما یا فشار و رطوبت و یا سطح را بر عهده دارند به كنترلر مشهورند و به همین ترتیب ابزار نمایش این مقادیر که به ایندیکیتور یا نمایشگر معروفند و ابزار انتقال اطلاعات مقادیر به صورت سیگنال های استاندارد که  ترانسميتر یا منتقل کننده نامیده میشوند . ابزار دقیق را همچنين میتوان از نظر پارامتري كه این ابزار بايستي عملياتي بر روي آن انجام دهد دسته بندی کرد برای مثال بخشهای ابزار دقیق مربوط به دما نظیر کنترلر دما، ترانسمیتر دما و ترمومتر یا نمایشگر دما، ابزار اندازه گیری و کنترل دقیق فشار، فلومتر یا سنجش جریان سیالات و انتقال مقادیر فلو یا کنترل فلو، ابزار سطح سنجی یا اندازه گیری سطح مواد درون مخازن و کنترل دقیق آنها و ابزار سرعت سنجی، ابزار رطوبت سنجی و …. 

ابزار وسیله ای است که متغیرهای فیزیکی فرآیند مانند جریان ، دما ، سطح یا فشار و غیره را اندازه گیری یا دستکاری می کند. ابزارها شامل سازه های متنوعی هستند که می توانند به سادگی دریچه ها و فرستنده ها و به همان اندازه تحلیل گرها پیچیده باشند. ابزارها اغلب شامل سیستم های کنترل فرآیندهای متنوع هستند. کنترل فرآیندها یکی از شاخه های اصلی ابزار دقیق است.

ابزار کنترل شامل وسایلی مانند سلونوئید ، شیرآلات ، قطع کننده های مدار و رله ها است. این دستگاه ها قادر به تغییر پارامتر میدانی و فراهم کردن قابلیت کنترل از راه دور یا خودکار هستند.

فرستنده ها دستگاههایی هستند که سیگنال آنالوگ تولید می کنند ، معمولاً به شکل سیگنال جریان الکتریکی 4-20 مگا بایت است ، اگرچه گزینه های دیگر با استفاده از ولتاژ ، فرکانس یا فشار امکان پذیر است.

این سیگنال می تواند برای کنترل مستقیم سایر ابزارها استفاده شود ، یا می تواند به یک PLC ، DCS ، سیستم SCADA یا نوع دیگر کنترل کننده رایانه ای ارسال شود ، جایی که می تواند به مقادیر قابل خواندن تفسیر شود و برای کنترل سایر دستگاه ها و فرایندها در سیستم.

ابزار دقیق در جمع آوری اطلاعات از زمینه و تغییر در پارامترهای زمینه نقش بسزایی دارد و به همین ترتیب قسمت اصلی حلقه های کنترل هستند.

اندازه گیری

از ابزار می توان برای اندازه گیری پارامترهای خاص میدان استفاده کرد (مقادیر فیزیکی):

این مقادیر اندازه گیری شده ممکن است شامل موارد زیر باشد:

فشار ، دیفرانسیل یا استاتیک ، جریان ، دما ، سطح ، چگالی ، ویسکوزیته ، تابش ، ابزار دقیق فرآیند و ... لیست ادامه دارد.

کنترل

علاوه بر اندازه گیری پارامترهای میدانی ، ابزار دقیق همچنین وظیفه تأمین توانایی اصلاح برخی از پارامترهای زمینه را دارد.

مهندسی ابزار دقیق

مهندسی ابزار دقیق تخصص مهندسی متمرکز بر اصل و عملکرد ابزار اندازه گیری است که در طراحی و پیکربندی سیستم های خودکار در حوزه های الکتریکی ، پنوماتیک و غیره استفاده می شود.آنها معمولاً برای صنایعی با فرآیندهای خودکار ، مانند کارخانه های شیمیایی یا کارخانه های تولیدی ، با هدف بهبود بهره وری ، قابلیت اطمینان ، ایمنی ، بهینه سازی و پایداریسیستم کار می کنند.

برای کنترل پارامترها در یک فرآیند یا در یک سیستم خاص ، از دستگاههایی مانند ریزپردازنده ها ، میکروکنترلرها یا PLC استفاده می شود ، اما هدف نهایی آنها کنترل پارامترهای یک سیستم است.

ارزش مهندس ابزار دقیق:

هدف مهندس ابزار دقیق مفهوم سازی ، طراحی ، جزئیات ، نگهداری و کنترل سیستم کنترل شلیک برای مشتری / صنعت خود است. تغییر ذهنیت و انطباق دولت تلاش می کند تا ایمنی را در اولویت اول سود و تولید قرار دهد.

وقتی کلمه ایمنی می آید ، من معمولاً آن را با وسیله نقلیه ای که در حال رانندگی آن هستم مقایسه می کنم و ناگهان باید ترمز بکشم. یک وسیله نقلیه خوب بدون لغزش و بدون آسیب رساندن به هیچ مسافری بلافاصله متوقف می شود.

مهندس ابزار دقیق یعنی چه

"خودت را بشناس" یک مهندس ابزار دقیق-

این باعث می شود چشم و گوش اتفاقات صنعت بیفتد. این یک هنر و دانش اندازه گیری و کنترل است.

برای ذکر چند وظیفه ، انتخاب و اجرای سنسورها ، عیب یابی تمام ابزارهای عملکردی آن و تنظیم مغز آن (سیستم کنترل) برای بهترین عملکرد و پاسخ.
 
ارزش مهندس طراحی که طراحی می کند

"پاداش فقط نشانه است ، سخت کوشی است که اهمیت دارد"

اتوماسیون در صنعت فرآیند حرف اول را می زند و اتوماسیون کار اصلی مهندسان ابزار دقیق است. از این رو ، تقاضای ابزار دقیق همیشه وجود خواهد داشت.

اما ، چقدر می توانید از شغل خود پول بگیرید ، این کاملاً بستگی به جایی دارد که در میان جمعیت این رشته قرار دارید. بیشتر در کشور ، شرکت و تخصص. به عنوان مثال، ممکن است فروشنده ای کمتر از مهندس راه اندازی مشاور مهندسی و ساخت به مهندس اتوماسیون هزینه کمتری بپردازد ، هر چند هر دو کار یکسانی را انجام می دهند. در میان مردان پشت سر سود موفق صنعت مهندسان ابزار دقیق سیستم ایمنی را طراحی می کنند ، سیستم های کنترل را کنترل می کنند و در صنعت تیراندازی با مشکل روبرو هستند و مسئولیت عملکرد روان کارخانه را بر عهده دارند.

در صورت خرابی هر یک از سیستم ها ، صنعت مجبور است با از دست دادن تولید ، خسارت سیستم ، خاموش شدن نیروگاه ، مجازات و خسارات ناشی از عدم انطباق و از بین رفتن جان افراد و همچنین چهره صنعت در جامعه روبرو شود.

از بدترین اتفاقات زودتر بیاموزید

"برنامه ریزی برای آینده امن تر"

مفیدترین چیز در هنگام طراحی می تواند درس های گذشته باشد ، و تکنیک هایی که م workثر نیستند و اشتباهات ساخته دست بشر است ، یا پاسخ هایی که برای آنها طراحی نشده است جواب نمی دهد.

این دروس می تواند به طراحی یک سیستم کنترل قوی کمک کند که بی عیب و نقص عمل کند و برای اقدامات کنترلی اضافی که کارگران از فعالیتهای روزمره خود می آموزند ، انعطاف پذیر باشد.

به روز رسانی و به روز

"تغییر - موجود را برای بهتر جایگزین کنید ، وگرنه با بهتر جایگزین شوید 

این یکی از متنوع ترین شاخه های مهندسی است و تغییرات در آن با سرعت بسیار سریع و رقابت جهانی اتفاق می افتد فناوری ای که ما حدود ده سال پیش استفاده می کردیم اکنون با پروتکل های ارتباط داده ای قابل اعتماد و با سرعت بالا جایگزین شده اند. به همین ترتیب ، فناوری مورد استفاده صنعت در فواصل منظم به روز می شود و فرد مسئول باید خود را برای تغییر در درک و اجرا به روز کند.

تکنسین ها و مکانیک های ابزار دقیق

تکنسین ها ، تکنسین ها و مکانیک های ابزار دقیق متخصص در عیب یابی و تعمیر و نگهداری ابزار و سیستم های ابزار دقیق هستند. این تجارت چنان با برق ، لوله کشی ، مهندس برق و شرکت های مهندسی در هم آمیخته است که می توان او را در موقعیت های کاری بسیار متنوع یافت. اصطلاح بیش ازحد آرشیو ، "Instrument Fitter" اغلب برای توصیف افراد در این زمینه ، صرف نظر از هر گونه تخصص ، استفاده می شود.

دنیای اتوماسیون مدرن:

در دنیای مدرن امروز ، هدف اصلی هر مدیریت کارخانه یا مالکیت کارخانه دستیابی به ایمن ترین و حداکثر تولید از تجهیزات ، ماشین آلات و دستگاه های آنها است. برای رسیدن به آن هدف ، یکی از مهمترین مراحل دنبال کردن ، نصب ابزار دقیق در گیاه است. هنگامی که ما از طریق گیاه امروزی عبور می کنیم ، بسیاری از فرستنده ها ، سنجها ، ترول ها ، شیرهای کنترل ، موتورها ، شیرهای برقی و غیره را می یابیم. این همه چیزی نیست جز ابزار دقیق. اما واقعیت این است که این ابزار دقیق نمی تواند کاری انجام دهد.

به برخی از مغزها نیاز دارد که بتواند به طور مداوم خوانش های ارائه شده توسط آن را کنترل کند و بر این اساس برای کار با عناصر کنترل نهایی مانند دریچه ها ، موتورها و غیره اقدامات لازم را انجام دهد.

در عین حال ، این اقدامات باید عملکرد این دستگاه ها را با پارامترهای بهینه تضمین کنند تا سلامت و طول عمر آنها را تضمین کنند. اینجاست که دنیای کنترل وارد می شود. سیستم کنترل این ابزار را قادر می سازد تا به گونه ای کار کند که تولید ایمن و بهینه را به شما ارائه دهد. امروزه کاملاً خودکار است. پس از پیکربندی ، کل کارخانه شما را از صفحه های اتاق کنترل خارج می کند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ابزار دقیق مهام

مشهد

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

ابزار دقیق، اتوماسیون صنعتی، تجهیزات اندازه گیری، هیدرولیک، پنوماتیک، برق صنعتی، پتروشیمی، اندرس هاوزر، واردات ابزار دقیق، فلومتر، ترانسمیتر دما، ترانسمیتر فشار، کنترل و ابزار دقیق، تعمیرات ابزار دقیق

دسته‌بندی محصولات