ابزار دقیق مهام

ابزار دقیق, اتوماسیون صنعتی, تجهیزات اندازه گیری

<<< فنی مهندسی اینسترو کنترل نمایندگی فروش فلومترهای توربینی بجرمیتر سوئیس >>>

مقدمه:
یکی دیگر از مباحث مهم در حوزه ی ابزار دقیق،کنترل و نظارت دبی یا جریان سیال(فلو) می باشد. ابزارهای اندازه گیری متنوعی در دسترس می باشند که در این مقاله  فلومتر توربینی مورد بحث قرار می گیرد.
اصول اندازه گیری:

فلومترهای توربینی بر اساس نیروی دینامیک سیال(نیروی جلو بر سیال) وارده بر پره های یک توربین عمل می کند.پره های روی روتور طوری طراحی شده اند که انرژی حاصل از جریان سیال را به انرژی چرخشی تبدیل کند.شفت دوطرف روتور بدلیل پایین آوردن اثر اصطکاک بر روی یک جفت بلبرینگ قرار گرفته و چرخش می کنند.زمانی که جریان سیال افزایش می یابد متناسب با آن سرعت چرخش روتور نیز افزایش می یابد.بر روی هر کدام از پره ذها یک آهنربا قرار گرفته و با عبور از مقابل یک پیکاب یا یک سنسور اثر هال،در خروجی سنسور،به صورت قطار پالس ظاهر می شود و با توجه به ضریب کالیبراسیون یا فاکتور K که برحسب پالس بر لیتر(PPL)می باشد،دبی عبوری قابل محاسبه است.لازم به ذکر است که معمولا با توجه به برند و رنج دبی عبوری،فرکانس پالس های خروجی در رنج 210 تا 6900 هرتز می تواند باشد. 

سنسور اثر هال که به عنوان اندازه گیری سرعت روتور در فلومتر قرار گرفته معمولا در خارج از مسیر دبی و در داخل یک کانکتور که شامل تعدادی تیغه است قرار می گیرد.علت این امر جلوگیری از نفوذ رطوبت سیال به داخل سنسور و خرابی آن می باشد.

کاربردها:

کاربرد فلومتر های توربینی در اندازه گیری دبی حجمی مایعات، گازها و بخارات سیالاتی مانند هیدروکربن ها، مواد شیمیایی، آب، مایعات فریزر، هوا و گازهای صنعتی می باشد.

فلومتر های توربینی بجرمیتر یک راه حل مناسب برای مواقعی که دقت بالا،پاسخ سریع و ابعاد فشرده نیاز باشد کاربرد دارد.

 دستورالعمل نصب و بهره برداری:                                                          

 فلومتر های توربینی اساسا برای سیالات تمیز ساخته شده اند.با این حال طبیعتا امکان وجود ذرات ریز در داخل سیال وجود دارد و این مشکل توسط ادواتی که در ادامه توضیح داده می شود قابل رفع می باشد.ذرات موجود در سیال به مرور زمان اثرات مخربی بر روی فلومترهای توربینی می گذارد.یکی از این اثرات سایش پره های روتور می باشد که باعث از بین رفتن عملکرد فلومتر می شود.قطعه ای به نام استرینر(صافی یافیلتر@STRAINER) در مسیر قبل از فلومتر باعث جلوگیری از ورود ذرات ریز به فلومتر می شود.

♦ در هنگام نصب در مسیر لوله باید به فلش حک شده بر روی بدنه فلومتر توجه نمود تا با مسیر سیال در یک جهت باشد.

♦ شیرها و کنترل ولو ها باید در حد پایین(ِDownStream) فلومتر نصب گردند.

♦ 10 برابر قطر لوله قبل از فلومتر و 5 برابر قطر لوله بعد از فلومتر نباید مانعی در مسیر سیال قرار داشته باشد.

♦ سایز فلومتر و سایز خط لوله در یک رنج باشد.

مزایا و معایب فلومتر توربینی:                                                                        
مزایای فلومتر توربینی معایب فلومتر توربینی
قابل استفاده در صنایع غذایی افت فشار دائم در مسیر سیال
قابل استفاده در صنایع بهداشتی استهلاک بالا
قابل استفاده در صنایع شیمی و دارویی  
قابل استفاده در نیروگاه های خورشیدی  
دارای رنج های مختلف دبی  
   

 

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ابزار دقیق مهام

مشهد

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

ابزار دقیق، اتوماسیون صنعتی، تجهیزات اندازه گیری، هیدرولیک، پنوماتیک، برق صنعتی، پتروشیمی، اندرس هاوزر، واردات ابزار دقیق، فلومتر، ترانسمیتر دما، ترانسمیتر فشار، کنترل و ابزار دقیق، تعمیرات ابزار دقیق

دسته‌بندی محصولات
بروز رسانی 3 ماه قبل