شرکت اردشیر آزما

فنی و مهندسی, بازرسی فنی , بازرسی جوش

ایمنی در مخازن ذخیره

ازدیدگاه ایمنی مخزن ها باید دارای تجهیزات زیر باشند:

توضیحات خدمت

ایمنی در مخازن ذخیره
ازدیدگاه ایمنی مخزن ها باید دارای تجهیزات زیر باشند:
▪ سقف شناور: برای کاهش میزان تبخیر مواد سبک و جلوگیری از آتش سوزی ، مخزن های فرآورده های سبک و فرار با سقف شناور ساخته می شوند. این نوع سقف ها از ورود هوا به مخزن و هم آمیزی با بخار های نفتی ممانعت می کند و از این راه انفجار و آتش سوزی که ممکن است از جرقه ساکن ایجاد شود جلوگیری می نماید .
▪ رنگ مخزن ها: مخزن های محصولات سبک و میان تقطیر به رنگ سفید رنگ آمیزی می شود تا کمترین گرما را از محیط و انرژی تابشی آفتاب جذب کرده دمای محتوای مخزن ها در کمترین حد ممکن نگه داشته می شود .نتیجتا" مقدار تبخیر و هدر رفتن مواد سبک نفتی کمتر شده شرایط خطرناکی در بالای مخزن پدید نمی آید.
▪ خطر الکترسیته ساکن در مخزن: خطر های الکتریسیته ساکن را که به هنگام نقل و انتقال مواد نفتی آتش زا دو عامل سبب بارور شدن مخزن با الکتریسیته ساکن می گردد. یکی پخش شدن مایعات به قطرات کوچک و دیگری اصطکاک مایعات هنگام جریان در خطوط لوله ، پس از ورود مایع به مخزن و بارور شدن مخزن از دو راه بالا ، حتی جرقه کوچکی در آمیزه بخارات نفتی و هوای موجود در بالای مخزن ، سبب انفجار و آتش سوزی می شود . دیواره همه مخزن ها باید به وسیله سیم به زمین متصل شود . (Ear thing Wire) کار این سیم هدایت بار الکتریسیته ساکن از مخزن به زمین و جلوگیری از تراکم الکتریسیته در بدنه مخزن می باشد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت اردشیر آزما

اصفهان، فولاد شهر

نوع فعالیت

تولید کننده، خدمات

خدمات/محصولات

فنی و مهندسی، بازرسی فنی ، بازرسی جوش، NDT، آموزش، نظارت وبازرسی، مشاوره، تولید

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات