بازار برق عرضه انواع قطعات الکترونیکی و برق

انواع خازن, دیود, خازن پلی استر

زوج دارلینگتون چیست

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

زوج دارلینگتون

ترانزیستور دارلینگتون با توجه به نام مخترع آن سیدنی دارلینگتون نامگذاری شده است، که در واقع ترتیب خاصی از اتصال دو ترانزیستور دوقطبی پیوندی PNP یا NPN است. پایه ی امیتر یکی از ترانزیستورها به پایه ی بیس ترانزیستور دیگر متصل می شود، که باعث می شود ترانزیستوری حساس تر با بهره ی جریان بالاتر داشته باشیم. این ترانزیستور جهت استفاده در کاربردهایی که به تقویت یا سوئیچینگ جریان نیاز داریم، مفید است.

زوج های دارلینگتون می توانند بوسیله ی دو ترانزیستور جداگانه ی دوقطبی که به یکدیگر متصل می شوند ساخته شوند، و یا می توان از قطعه ی منفردی استفاده کرد که بطور تجاری در یک پکیج بصورت استاندارد با پایه های اتصال کلکتور، امیترو بیس تولید شده است و در انواع مختلفی از نظر اندازه و شکل و ولتاژ (جریان) بصورت PNP و NPN موجود است.

همانطور که در مقاله ی آموزشی "ترانزیستور به عنوان سوئیچ" گفته شد، ترانزیستورهای BJT هم می توانند بصورت تقویت کننده و هم به صورت یک سوئیچ روشن – خاموش کننده مورد استفاده قرار گیرند.

ادامه مطلب در سایت بازار برق

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

بازار برق عرضه انواع قطعات الکترونیکی و برق

اصفهان

نوع فعالیت

عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

انواع خازن، دیود، خازن پلی استر، کانکتور، انواع ای سی، میکروکنترلر، خازن تالتانیوم، مقاومت کربنی، ال ای دی، سیم لحیم، کلید راکر، انواع سوئیچ، سلف، دی لایت، وریستور، پتانسیومتر

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات