بازار برق عرضه انواع قطعات الکترونیکی و برق

انواع خازن, دیود, خازن پلی استر

دیود خازنی چیست

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

دیودهای ورکتور قطعات نیمه هادی هستند که به طور وسیعی در صنایع الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرند، و در کاربردهایی که نیاز داریم ظرفیت خازنی متغیر توسط ولتاژ کنترل شود، کاربرد فراوانی دارند. عبارت های دیود واریکاپ (varicap) و دیود ورکتور (varactor) می تواند به جای یکدیگر به کار روند، ولی اکثر مواقع معمولا آن را دیود ورکتور می نامند.

اگرچه دیودهای پیوند PN عادی نیز اثر خازنی متغیر از خود نشان می دهند ولی نمی توانند در کاربردها مورد استفاده قرار گیرند، ولی دیودهای مخصوص جهت ایجاد تغییرات مورد نیاز در ظرفیت خازنی به صورت بهینه ایجاد شده اند. دیودهای ورکتور یا واریکاپ به دلیل نحوه ی ساخت مخصوصشان می توانند در محدوده ی وسیع تری ظرفیت خازنی را تغییر دهند.انواع مختلفی از دیودهای ورکتور وجود دارد، از دیودهای ورکتوری که تغییرات نسبتا استاندارد در ظرفیت خازنی ایجاد می کنند تا آن هایی که تغییرات شدید و فوق شدید ایجاد می نمایند.

ادامه این مقاله در سایت بازاربرق

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

بازار برق عرضه انواع قطعات الکترونیکی و برق

اصفهان

نوع فعالیت

عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

انواع خازن، دیود، خازن پلی استر، کانکتور، انواع ای سی، میکروکنترلر، خازن تالتانیوم، مقاومت کربنی، ال ای دی، سیم لحیم، کلید راکر، انواع سوئیچ، سلف، دی لایت، وریستور، پتانسیومتر

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات