بازار برق عرضه انواع قطعات الکترونیکی و برق

انواع خازن, دیود, خازن پلی استر

وریستور چیست

وریستور یک قطعه ی نیمه هادی پسیو و دارای دو ترمینال است که جهت تامین حفاظت در مدارهای الکتریکی و الکترونیکی استفاده می شود.

برخلاف فیوزها و کلیدهای قطع مدار که هنگام افزایش جریان از مدار محافظت می کنند، وریستور هنگام اضافه ولتاژ با قفل کردن ولتاژ در یک سطح معین مانند آن چه در دیود زنر رخ می دهد، از مدار محافظت می کند.

واژه ی "وریستور" یک کلمه ی مخفف است که از ترکیب دو کلمه ی متغیر(variable) و مقاومت (resistor) تشکیل شده است و به معنای مقاومت متغیر می باشد که بیان کننده ی مد عملکرد آن است و در روزهای اولیه ی توسعه ی این قطعه بر آن نهاده شد. البته این نحوه ی نام گذاری کمی گمراه کننده است زیرا مقدار مقاومت این قطعه مانند پتانسیومتر و رئوستا به صورت دستی قابل تغییر نیست.

بر خلاف سایر مقاومت های متغیر که مقدار آن ها به صورت دستی از کمترین مقدار تا بیشترین مقدار قابل تغییر است، در وریستورها مقدار مقاومت به صورت خودکار با تغییر ولتاژ دو سر قطعه تغییر می کند که آن را یک مقاومت متغیر با ولتاژ (VDR) می کند که خطی نیست.

مشاهده ادامه مقاله در سایت بازاربرق

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

بازار برق عرضه انواع قطعات الکترونیکی و برق

اصفهان

نوع فعالیت

عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

انواع خازن، دیود، خازن پلی استر، کانکتور، انواع ای سی، میکروکنترلر، خازن تالتانیوم، مقاومت کربنی، ال ای دی، سیم لحیم، کلید راکر، انواع سوئیچ، سلف، دی لایت، وریستور، پتانسیومتر

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات