بازار برق عرضه انواع قطعات الکترونیکی و برق

انواع خازن, دیود, خازن پلی استر

ترانزیستور به عنوان سوئیچ

ترانزیستور به عنوان سوئیچ

هنگامی که یک ترانزیستور به عنوان یک تقویت کننده مورد استفاده قرار می گیرد، ولتاژ بایاسینگ بیس آن در محدوده ای است که ترانزیستور همواره در ناحیه ی فعال(active) قرار گرفته، و در واقع بخش خطی از منحنی مشخصه ی خروجی مورد استفاده قرار می گیرد.

هر دو نوع ترانزیستورهای دو قطبی PNP و NPN به وسیله ی بایاس مناسب ترمینال بیس آن، به طور متفاوت با آنچه در حالت تقویت سیگنال بایاس می شوند، می توانند به عنوان یک سوئیچ " روشن-خاومش" حالت جامد (solid state) مورد استفاده قرار گیرند.

سوئیچ های حالت جامد یکی از اصلی ترین کاربردهای ترانزیستورها جهت سوئیچ یک خروجی DC بین حالتهای روشن و خاموش هستند. برخی از قطعاتی که در خروجیها قرار می گیرند، مانند LED ها فقط به چند میلی آمپر جریان در سطح ولتاژهای DC منطقی نیاز دارند، از این رو می توانند به طور مستقیم توسط خروجی گیت های منطقی راه اندازی شوند. اما مصرف کننده های توان بالا مانند سلونوئیدها، موتورها یا لامپ ها اغلب به توان بالاتر از آنچه توسط گیت های منطقی معمولی و یا سوئیچ های ترانزیستوری تولید می شود نیاز دارند.

اگر در مداری از یک ترانزیستور دوقطبی به عنوان سوئیچ استفاده شود، بایاس ترانزیستور چه PNP باشد و چه NPN، بایستی به نحوی باشد که ترانزیستور درناحیه های کناری منحنی مشخصه ی "I-V" عمل کند.

ادامه مطلب در سایت بازار برق

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

بازار برق عرضه انواع قطعات الکترونیکی و برق

اصفهان

نوع فعالیت

عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

انواع خازن، دیود، خازن پلی استر، کانکتور، انواع ای سی، میکروکنترلر، خازن تالتانیوم، مقاومت کربنی، ال ای دی، سیم لحیم، کلید راکر، انواع سوئیچ، سلف، دی لایت، وریستور، پتانسیومتر

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات