کنترل توان مبنا

تامین تجهیزات آزمایشگاهی و ابزار دقیق, اتوماسیون صنعتی, طراحی و ساخت تابلو برق

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

  سیستم مدیریت هوشمند ساختمان چیست؟

 

خانه هوشمند در دنیا با نامهای    Intelligent Houseیا Smart Home شناخته شده است. خانه ای که نسبت به شرایط محیطی خود و همچنین فرمانهای صاحب خانه بدلیل دارا بودن یک هوش مصنوعی ، می تواند عکس العمل نشان دهد و همچنین این هوش مصنوعی می تواند بصورت اتوماتیک برخی از کارها را انجام دهد .باید دقت داشت که در یک خانه مدرن هوشمند همه توانمندی های تکنولوژی در جهت کاهش خطر برق، افزایش ایمنی در برابر سرقت و نفوذ افراد غیر مجاز به خانه و امنیت در برابر حوادثی مانند آتش سوزی و ... در یک جمله در جهت افزایش ایمنی ، امنیت و آسایش انسان طراحی شده است. سیستمی که یک خانه معمولی را تبدیل به خانه هوشمند می کند BMS یا سیستم جامع مدیریت ساختمان نام دارد. که امروزه در صنعت ساختمان جایگاه ویژه ای پیدا کرده و زمان آن فرا رسیده تا با استفاده از این سیستم سطح استاندارد اجرای برق پروژه  ها را تغییر و کیفیت  آن را افزایش دهیم.

 
      اهداف سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

 * ایجاد محیطی مطلوب برای افراد حاضر در ساختمان
 
* استفاده بهینه از تجهیزات و افزایش عمر مفید آنها
 
* ارائه سیستم کنترلی با قابلیت برنامه ریزی زمانی عملکرد
  * کاهش چشمگیر هزینه هاي مربوط به نگهداری و بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی
  * عدم نیاز به پیمانکار دائمی ساختمان
 
* امکان مانیتورینگ و کنترل تمامی نقاط تحت کنترل از طریق یک PC و یا اینترنت
 
* با توجه به یکپارچه سازی ساختمان ، تمام تجهیزات بصورت هماهنگ کارکرده و امکان تداخل و بروز مشکلات ناشی از عدم هماهنگی از بین می رود
 
* امكان گرفتن گزارش هاي آماري از تمامي تجهيزات و عملكرد آنها به منظور بهينه سازي مصرف و عملكرد  

وسایل قابل کنترل در ساختمان هوشمند

روشنایی در ساختمان هوشمند منابع نور اعم از چراغ سقفی، ديواری، روميزی، چراغ های رنگی تزئينی، فلورسنت و لامپ های LED همگی به تفكيك يا گروهی قابل كنترل هستند. با این روش مي توان بدون نياز به سرکشی به تمامی چراغ ها از وضعيت تك تك آنها اطلاع حاصل نمود و آنها را «روشن ـ خاموش»  كرد.  
سيستم ايمنی ساختمان هوشمند قابليت مديريت سيستم دزدگير، دوربين های مداربسته و حسگر اثر انگشت (Biometric System) را داراست.  از مزيت های اصلی مي توان دقت بالا، قابليت کنترل از راه دور، امکان ارسال SMS بر روی تلفن همراه، منطقه بندی فضای تحت پوشش (Zone) و تشخيص دود و آب گرفتگی را نام برد.   
در، پنجره، پرده، كركره و سايه بان با يك لمس روی صفحه کنترل، پرده و كركره (نصب شده در داخل يا خارج) و سايبان ها به سادگی قابل كنترل مي باشند. هنگام ترك ساختمان با يك نگاه به صفحه نمايش از وضعيت باز و بسته بودن كليه درها و پنجره ها آگاه شويد. كنترل درها با استفاده از حسگر اثر انگشت و كارت های مغناطيسی به صورت مركزی، علاوه بر ايجاد ايمنی بيشتر امكان طبقه بندی و زمان بندی دسترسی به ساختمان را بوجود می آورد. سيستمهای گرمايشی سرمايشی و تهويه مطبوع  در ساختمان هوشمند، مي توان دمای اتاق ها را به تفكيك و به طبع نياز تنظيم نمود. همچنين مشروط كردن رويه كار سيستم به حضور ساكنين در ساختمان تاثير بسزايی در كاهش مصرف انرژی خواهد داشت.   
آيفون تصويری
 با به صدا درآمدن آيفون، تصوير مراجع در صورت تمايل فقط روی صفحه نمايش مورد نظر و يا روی كليه صفحات نمايش منعكس مي شود. همچنين هنگامی که ساكنين در ساختمان حضور ندارند تصوير مراجع و زمان مراجعه ثبت شده و پس از بازگشت از آن مطلع خواهيد شد.
   كنترل تاسيسات استخر، سونا و جكوزی
در ساختمان هوشمند روشن كردن و تعيين حرارت سونا، اطلاع يافتن از زمان رسيدن سونا به دمای مطلوب، خودكار كردن تصفيه استخر و يا جكوزی همگی به سادگی امكان پذير است.
    سيستم های ارتباطی (تلفن، پيام گير، تلفن سانترال و اينترنت)
پشتيبانی از چند خط تلفن، پيام گير، تلفن سانترال، سرويس Caller ID و Fax از ويژگي های ساختمان هوشمند مي باشند. همچنين در محيط تحت پوشش مي توان از تلفن تصويری In-House Video telephony استفاده كرد.
         سیستم صوتی، تصویری
در ساختمان هوشمند استفاده از آرشيو موسيقی و فيلم به طبع سليقه شخصی و به تفكيك از هر اتاق امكان پذير است. آرشيو موسيقی و فيلم شامل: DVD، CD، Radio، TV، DVB، Sound Box و... كه از آن در تمام اتاق های ساختمان بدون نقل و انتقال دستگاه و يا حتی CD و DVD مورد نظر استفاده مي شود.
تحقيقات نشان مي دهد که به کارگيري BMS در بهترين حالت باعث کاهش 30 % در مصرف انرژي در ساختمانها مي شود. اما استفاده از سيستمهاي يکپارچه نسبت به سيستمهاي مجزا %15 قابليت بالاتر ايجاد مي کند.
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

کنترل توان مبنا

رشت

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش

خدمات/محصولات

تامین تجهیزات آزمایشگاهی و ابزار دقیق، اتوماسیون صنعتی، طراحی و ساخت تابلو برق، عامل فروش تجهیزات برق صنعتی، متره و برآورد تاسیسات الکتریکی ساختمان، هوشمند سازی ساختمان

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات