شرکت صنایع تهویه پارس سعید .STPS Co (با مسئولیت محدود)

تهویه مطبوع, پروانه , سانتریفیوژ

صنعت قارچ و جایگاه تولید آن

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

قارچ خوراکی

کشاورزی به عنوان یکی از ابزار های پیشبرد ملی در بسیاری از کشور های جهان عامل پیشرفت و گرداننده چرخ های سود دهی ملی است. بخش کشاورزی در کشور های مختلف دنیا قسمت بسیار زیادی از میزان تولید ناخالصی ملی را تشکیل می دهد  ایران نیز با داشتن میزان سرزمین قابل کشت و تنوع کشت در سطح خود توانسته به میزان قابل توجهی از پیشرفت برسد در سال گذشته با ثبت عدد 28 در صد از تولیدات داخلی صادر شده و همچنین 80 درصد از کالاهای اساسی صادر شده توانسته جایگاه مناسبی در میان بخش های مختلف سود آوری و ارزآوری به خود اختصاص دهد.

رشد سریع و افزایش روز افزون کیفیت محصولات کشاورزی در سطح جهان به صورت مستقیم بر زندگی 40 درصد و غیر مستقیم بر 85 درصد افراد مختلف در سطح جهان تاثیر می گذارد. استفاده از دستگاه ها و فرآیند های تولید و نگه داری محصولات کشاورزی از قیبل بذر نهال گیاه به وسیله تجهیزات پیشرفته نیاز های بشر را در فصول مختلف تامین می کند.

یکی از محصولات کشاورزی که نقش به سزایی در صنایع دارد محصول قارچ است این محصول با داشتن نقش بسیار مهم در سفره خانوار در سطح جهان به قدری اهمیت و جایگاه مناسبی یافته است که خود دارای صنعتی مجزا شده است.

صنعت قارچ با قدمت بیش از 50 سال در جهان با تولید روز افزون آن گام به گام در جهان پیشرفت
می نماید این محصول که دارای سود مناسب، نقطه سر به سر  کوتاه مدت و بازده مناسب نسبت به محصولات مشابه است باعث جلب توجه تولیدکنندگان و عرضه کنند گان تجهیزات پرورشی و تولیدی کشاورزی شده است. بازدهی این محصول نظر بسیاری از افراد با هدف کارآفرینی به سمت خود جلب نموده این میزان توجه به حدی بالاست که نه تنها در ایران بلکه در جهان بسیار جایگاه مناسبی پیدا کرده است. این میزان اشتیاق و مناسب بودن محصول باعث تولید سالیانه میلیون ها تن در سطح جهان شده است در جدول زیر میزان تولید این محصول در کشور های مختلف جهان (7 کشور برتر در این زمینه )ذکر شده است.

کشور

میزان

چین

2245800

آمریكا

344717

ژاپن

336430

فرانسه

232000

هلند

165350

انگلستان

118000

ایتالیا

102000

 

پرورش قارچ خوراكی یكی از تكنولوژی هایی است كه توسط ترویج و توسعه آن می‌توان گام مؤثری در تأمین مواد غذایی، ایجاد اشتغال جنبی مناسب و افزایش سطح درآمد كشاورزان بردارد. البته این تكنولوژی جوان در شهرهای بزرگ ایران با تأسیس كشت و صنعت های تولید قارچ بخصوص در اطراف تهران و با توجه به مناسب بودن شرایط جوی در اكثر نقاط ایران، در كشور ما در حال توسعه زیادی است. در استان های خراسان، كرمان، چهار محال و بختیاری، كرمانشاه، خوزستان، مازندران، اصفهان و یزد نیز مراكز كشت قارچ موجودند.

فایلهای پیوست

 220٫18 کیلوبایتدانلود
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت صنایع تهویه پارس سعید .STPS Co (با مسئولیت محدود)

کرج

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تهویه مطبوع، پروانه ، سانتریفیوژ ، کولر صنعتی، کامفری، ایرواشر، COMEFRI، پلاگ فن، پروانه فوروارد، هواکش صنعتی، فن های انتقال مواد، پروانه بکوارد

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات