راد گستر نوین

دستگاه تصفیه آب خانگی, دستگاه تصفیه آب , فیلتر تصفیه آب

نکات مهم هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از اقلامی است که در حفظ سلامت خانواده مهم است. آب ناسالم می تواند باعث بیماری‌های فراوان و هم‌چنین بیماری‌های واگیردار شود. در این مقاله، ما به بررسی نکاتی می‌پردازیم که قبل از تصمیم‌گیری برای خرید آب تصفیه کن باید به آن‌ها توجه کنید:

1. نوع دستگاه تصفیه آب

فناوری‌های تصفیه آب هر روز پیشرفت می‌کنند و ما انواع مختلف دستگا‌ه‌های تصفیه آب را در بازار می‌بینیم از جمله دستگاه تصفیه‌کننده آب گرانشی، اسمز معکوس، اشعه فرابنفش، اولترا فیلتراسیون و دستگاه‌های تصفیه آب RO+UV.

در مقاله‌ی قبلی در مورد چند نوع از انواع دستگاه‌‌های تصفیه آب خانگی صحبت کردیم. در این قسمت با چند نوع دیگر آشنا می‌شوید:

دستگاه تصفیه آب خانگی گرانشی

دستگاه‌های تصفیه آب مقرون به ‌صرفه‌ترین دستگاه در این لیست هستند. دستگاه تصفیه کننده آب گرانشی برای کار به برق نیاز ندارد و شما تنها زمانی می‌توانید این نوع از دستگاه تصفیه کننده آب را در خانه خود نصب کنید که از آب نرم استفاده ‌کنید و سطوح TDS آب، کم باشد. لطفاً توجه داشته باشید که دستگاه‌های تصفیه کننده‌ی آب گرانشی به اندازه‌ی دستگاه تصفیه آب خانگی RO و UV کارا نیستند. همیشه یک دستگاه تصفیه آب گرانشی انتخاب کنید که مبتنی بر فناوری اولترا فیلتراسیون (UF) است. لطفاً توجه داشته باشید که فیلترهای آب گرانشی بهتر از آب جوش هستند.

دستگاه تصفیه آب اولترا فیلتراسیون (UF)

UF شبیه به RO است و برای کار به برق نیاز ندارد. این نوع از دستگاه‌‌های تصفیه آب با استفاده از یک ممبرین بسیار خوب باکتری‌ها، کیست و سایر میکروب‌های موجود در آب را از بین می‌برند و بسیار مؤثر کار می‌کنند.

دستگاه تصفیه آب RO + UV

برخی از برندهای تصفیه آب از هر دو فناوری‌های RO و UV در دستگاه تصفیه کننده آب استفاده می‌کنند. این نوع از دستگاه‌های تصفیه آب مناسب انواع آب هستند. همیشه، خرید دستگاه تصفیه آبRO + UV که همراه با یک تنظیم کننده TDS است را مدنظر قرار دهید. میزان سطوح مواد جامد محلول (TDS) را بررسی کنید.
در دستگاه تصفیه آب خانگی RO، آب از طریق ممبران RO با استفاده از پمپ فشار قوی عبور می‌کند و باعث می‌شود آب از ممبران RO عبور کند. دستگاه تصفیه آب خانگی RO ناخالصی‌های جزئی که موجب سختی و شوری آب می‌شوند مانند آرسنیک و سدیم را از بین می‌برد.

دستگاه تصفیه آب UV از اشعه‌ی ماوراء بنفش برای غیر فعال کردن میکرو ارگانیسم‌ها استفاده می‌کند. میکرو ارگانیسم یک پاتوژن است که باعث بیماری‌های ناشی از آب می‌شود. دستگاه تصفیه‌ آب خانگی UV تلاش می‌کند میکرو ارگانیسم‌ها و عوامل بیماری‌زا را از بین ببرد.

دستگاه تصفیه آب UF از فیلتر ممبران خالی استفاده می‌کند. هنگامی که آب از طریق این فیلتر ممبران عبور می کند، مواد جامد شناور می‌شوند و سایر ناخالصی‌ها در فیبر باقی می‌ماند. UF پاتوژن یا میکرو ارگانیسم را از بین نمی‌برد. این نوع دستگاه برای ذخیره‌ی آبی که در آن نمک حل شده بسیار کم است، مناسب است. UF فقط هنگامی مؤثر است که با سایر فناوری‌های تصفیه آب استفاده ‌شود. UF بدون برق کار می‌کند و از هیچ‌گونه مواد شیمیایی استفاده نمی‌کند.

دستگاه تصفیه آب کربن فعال از گرانول‌های زغال چوب تشکیل شده است، آفت‌کش‌ها و علف‌کش‌ها را جذب می‌کند. دستگاه تصفیه آب کربن فعال بدون برق کار می کند. فیلتر آب کربن فعال با از بین بردن مواد شیمیایی مانند کلر موجود در آب هنگام عبور از گرانول‌های کربنی کار می‌کند و طعم و مزه آب را بهبود بخشیده و بوی بد را ازبین می‌برد.

2. نوع آب - آب سخت و آب نرم

منابع نمونه آب سخت، آب‌های زیرزمینی هستند که از چاه‌ها استخراج می‌گردند یا از طریق تانکرها تأمین می‌شوند. ممکن است آب سخت حاوی فلوراید، آرسنیک، فلزات سنگین باشد. منابع نمونه آب نرم، آب رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، ذخیره‌ی آب باران و یا آبی که توسط شهرداری تأمین می‌شود. پیشنهاد می‌شود جهت مطالعه‌‌ی بیشتر در مورد عوامل سختی آب، به مقاله‌ با عنوان «8 عامل نشان‌دهنده سختی آب» مراجعه کنید.

کدام دستگاه تصفیه آب را باید برای آب سخت و نرم انتخاب کرد؟

NRC (شورای ملی تحقیقات، ایالات متحده) طی تحقیقاتی، نشان می‌دهد که آب سخت می‌تواند به عنوان یک مکمل غذایی برای کلسیم و منیزیم عمل کند. به گفته‌ی WHO (سازمان بهداشت جهانی) هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند آب سخت خطرات بهداشتی ایجاد می‌کند. سوال بعدی که مطرح می‌شود این است که آیا لازم است دستگاه تصفیه آب را برای رفع سختی آب بخریم ؟ اصلا، هرچند اگر شما بخواهید از دستگاه تصفیه آب RO استفاده کنید، طعم، بو، رنگ آب را بهبود می‌بخشد نه جیزی بیشتر از آن.

اگر نوع آب در خانه شما سخت است، پس شما باید دستگاه تصفیه کننده آب RO را انتخاب کنید. اگر آب نرم است در آن صورت RO موردنیاز نمی‌باشد. اگر سطح آلودگی آب بالا است در این صورت خرید دستگاه تصفیه آب UV را در نظر بگیرید. اما اگر آب سخت است و سطح آلودگی نیز بالا است پس دستگاه تصفیه آب RO + UV را بخرید.

به طور خلاصه:

• اگر آب سخت و سطح آلودگی بالا است دستگاه تصفیه آب RO + UV را انتخاب کنید.
• اگر آب سخت و سطح آلودگی کم است، دستگاه تصفیه آب RO را برگزینید.
• اگر آب نرم و سطح آلودگی بالا و یا پایین دارد خرید دستگاه تصفیه آب UV را مدنظر قرار دهید.

دستگاه‌های تصفیه آب خانگی فراوانی در بازار برای مصرف خانگی وجود دارد. هر نوع دستگاه تصفیه آب به یک نیاز خاص مانند نوع آب سخت یا نرم، سطح آلودگی آب ناحیه شما پاسخ می‌دهد. در ابتدا شما باید بدانید چه نوع آبی در ناحیه‌ی شما وجود دارد و سطح آلودگی به چه میزان است تا بدانید چه نوع دستگاه تصفیه آب خانگی مناسب منزل شما است. از بین برندهای آب معروف که با ترکیبی از فناوری‌های مختلف دستگاه تصفیه ‌کننده آب را تولید می‌کنند شما می‌توانید یک نوع مناسب را انتخاب کنید.

3. ظرفیت

بیشتر دستگاه‌های تصفیه آب با مخزن ذخیره برای انباشت آب آشامیدنی تمیز همراه هستند. برای یک خانواده کوچک، دستگاه تصفیه‌کننده آب 5/7 لیتر می‌تواند این کار را انجام دهد. همه دستگاه‌های تصفیه آب خودکار، فرایند فیلترسازی را به محض اینکه سطوح آب در مخزن ذخیره‌سازی کاهش می‌یابد شروع می‌کنند.

4. برقی و یا غیر برقی

همه‌ی دستگاه‌های تصفیه آب گرانشی غیر الکتریکی هستند، اما به اندازه‌ی دستگاه‌های تصفیه آب الکتریکی کارآمد نیستند. اگر شما در یک مکان زندگی است که در آن قطع برق وجود دارد، شما می‌توانید یک دستگاه تصفیه آب خانگی UF که بدون برق کار می‌کند را خریداری کنید. هم‌چنین، هزینه‌ی تعمیر و نگهداری این دستگاه‌های تصفیه آب بسیار کمتر است. همه‌ی دستگاه‌های تصفیه کننده RO، UVو RO + UV به یک منبع برق برای تصفیه آب نیاز دارند.

5. تعمیر و نگهداری و خدمات پس از فروش

تعمیر و نگهداری برای تمام انواع دستگاه‌های تصفیه‌کننده آب مهم است. بسیاری از دستگاه‌های تصفیه آب UV و RO یک تغییر فیلتر، هشدارددهنده تغییر لامپ UV را دارند. این هشدارها به شما درباره نیاز به تغییر فیلتر اطلاع می‌دهند و شما باید آن‌ها را به موقع عوض کنید. چرا که در غیر این صورت، دستگاه تصفیه آب از کار می‌افتد. بسیاری از افراد از خدمات پس از فروش ضعیف گلایه‌مند هستند. همیشه دستگاه تصفیه کننده آب را از برندهای معروفی بخرید که خدمات پس از فروش عالی را ارائه می‌دهند.

6. نصب و راه اندازی، گارانتی، درجه بندی

برخی شرکت‌ها و مراکز فروش دستگاه تصفیه کننده آب، هزینه‌ای برای نصب و راه‌اندازی دستگاه دریافت نکرده و این کار را به صورت رایگان انجام می‌دهند. ولی برخی از شرکت‌های کوچک، مقدار اضافی هزینه برای نصب و راه‌اندازی دریافت می‌کنند. بنابراین، قبل از خرید دستگاه تصفیه آب خانگی درباره نصب و راه‌اندازی و گارانتی دستگاه تحقیق و بررسی کنید.
چه موقع باید دستگاه تصفیه آب RO را انتخاب کنید؟

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

راد گستر نوین

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

دستگاه تصفیه آب خانگی، دستگاه تصفیه آب ، فیلتر تصفیه آب، تعویض فیلتر تصفیه آب، خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب ، فروش اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی ، تصفیه آب خانگی، بهترین دستگاه تصفیه آب

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات