راد گستر نوین

دستگاه تصفیه آب خانگی, دستگاه تصفیه آب , فیلتر تصفیه آب

خرید دستگاه تصفیه هوا

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

هوا ضروری‌ترین عنصری است که تمام جانداران روی کره‌ی زمین به آن نیاز دارند و بدون آن زندگی ممکن نیست. امروزه مسئله‌ی آلودگی هوا به یکی از مهم‌ترین مسائل جهان تبدیل شده است و در کشور ما نیز به عنوان یکی از چالش‌های زیست محیطی محسوب می‌شود. در حال حاضر بسیاری از شهرهای ایران با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند و درصد قابل توجهی از مرگ و میرها به دلیل بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا رخ می‌دهند.

 

از آنجایی که آلودگی هوا یک مشکل عمومی‌است، برطرف کردن آن کار ساده‌ای نیست؛ اما به هر حال می‌توان با استفاده از روش‌هایی، عوارض ناشی از آن را به حداقل رساند. در این مقاله قصد داریم نکاتی را درباره‌ی دستگاه تصفیه هوا به عنوان یکی از راه‌های مقابله با آلودگی هوا توضیح دهیم.

 

دستگاه تصفیه هوا

 

دستگاه تصفیه هوا وسیله‌ای است که وظیفه‌ی از بین بردن آلودگی‌های هوا را بر عهده دارد. این دستگاه در ابعاد کوچک برای استفاده‌های خانگی و در ابعاد بزرگتر برای استفاده‌های صنعتی در صنایع مختلفی مانند صنایع پزشکی و استفاده‌های صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال دستگاه‌های تهویه‌ی مطبوع یک نمونه از انواع دستگاه تصفیه هوا هستند. تصفیه هوامی‌توانند گرد و غبار و آلاینده‌های موجود در هوا را از آن جدا کرده و به خود جذب کنند.

همچنین برخی مواد موجود در هوا سبب ایجاد حساسیت می‌شوند که در کنار باکتری‌های مضر، قارچ‌ها و سایر ذرات معلق در هوا می‌توانند به سلامتی انسان آسیب جدی برسانند. این مواد توسط دستگاه تصفیه هوا فیلتر می‌شوند. اکثر افراد تصور می‌کنند که هوای بیرون از منزل از هوای داخل ساختمان آلوده‌تر است؛ در حالی که این تصور نادرست بوده و معمولاً هوای داخل منزل بیشتر از هوای بیرون از منزل سلامتی ما را تهدید می‌کند.

این مسئله به خاطر آن است که هوای بیرون از منزل مدام در جریان بوده و در حال جابجایی است، اما هوایی که در داخل منزل است در واقع همان هوای آلوده‌ی بیرون از منزل بوده که به داخل آمده و در یک فضای سر بسته محصور شده است. ما امروزه زمان زیادی از عمر خود را در داخل ساختمان‌های سر بسته سپری می‌کنیم. منزل، محل کار، اتومبیل و... از جمله جاهایی هستند که زمان زیادی از زندگی ما در آن‌ها سپری می‌شود؛ بنابراین هوایی که در این فضاها وجود دارد آلوده بوده و ما هوای آلوده‌ای را تنفس می‌کنیم که در یک محیط سر بسته محصور شده و جابه‌جا نمی‌شود.

به همین خاطر در معرض خطر بسیاری از بیماری‌ها از جمله حساسیت، آسم و سایر بیماری‌های تنفسی قرار داریم. دستگاه تصفیه هوا می‌تواند هوا را در داخل محیط‌های سر بسته مانند منزل یا دفتر کار پاکیزه‌تر و سالم‌تر کند. این دستگاه اگرچه خود اکسیژن تازه تولید نمی‌کند اما آلاینده‌های موجود در هوا را می‌تواند به خود جذب کند و هوای صاف و پاکیزه به ما تحویل دهد.

 

دستگاه تصفیه کننده هوا

 

اکثر افراد تصور می‌کنند که دستگاه تصفیه کننده هوا فقط باید توسط افرادی استفاده شود که مشکل تنفسی و یا بیماری‌های ریوی دارند. اگرچه انواع تصفیه هوا برای بیماران تنفسی مفید است، اما استفاده از آن برای انسان‌های سالم نیز ضرورت دارد. در واقع این دستگاه می‌تواند به عنوان پیشگیری کننده از بیماری‌های تنفسی مورد استفاده قرار گیرد. ذرات معلق در هوا می‌توانند آسیب قابل توجهی به سلامتی انسان برسانند؛

این ذرات از طریق تنفس به داخل بدن وارد شده و در جداره‌های اعضای داخلی بدن از جمله ریه، کبد، معده و... می‌نشینند. پس از مدتی جذب بافت اعضای بدن شده و و نارسایی‌هایی را در عروق حساس ایجاد می‌کنند. از این رو استفاده از انواع دستگاه تصفیه هوا می‌تواند تأثیر بسزایی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی برای افراد سالم داشته باشد.

 

خرید دستگاه تصفیه هوا

 

به طور کلی دستگاه‌های تصفیه کننده هوا برحسب نوع و حجم فضای مورد استفاده به چند دسته تقسیم انواع مختلفی دارند. دستگاه‌های خانگی اندازه‌های کوچکتری دارند و بعضی از مدل‌های آن‌ها نیز قابل حمل هستند. اما دستگاه‌های صنعتی بزرگ‌تر بوده و به عنوان تهویه مطبوع به کار می‌روند. در زیر به معرفی فیلترهای تصفیه هوا خانگی می‌پردازیم.

یکی از مدل‌های فیلترها MERV است. این فیلترها به حذف ذرات معلق مانند گرد و غبار که در هوا وجود دارند کمک می‌کنند، اما ممکن است جریان هوا را کاهش دهند. این مشکل به خصوص بعد از مدت زمانی استفاده از فیلتر به وجود می‌آیند چرا که ممکن است شبکه‌های فیلتر توسط ذرات موجود در هوا مسدود شده و جریان هوا کمتر شود؛ در نتیجه فیلتر به خوبی هوا را از خود عبور نمی‌دهد؛ بنابراین فیلترهای MERV باید هرماه تعویض شوند.

نوع دیگری از فیلترها فیلترهای مکانیکی مصنوعی هستند. این فیلترها اغلب در دستگاه‌هایی که برای تصفیه هوای کل ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، استفاده می‌شوند. برای اینکه این فیلترها حداکثر بهره‌وری را داشته باشند باید هر چند ماه یکبار تعویض شوند.

فیلترهای هپا یا HEPA فیلترهایی هستند که به طور حرفه‌ای هوا را پاکسازی می‌کنند. این فیلترها کارایی بالایی دارند و جزءِ بهترین تصفیه هوا هستند. از این فیلتر برای کسانی که مبتلا به بیماری‌های تنفسی و آسم هستند، استفاده می‌شود. فیلترهای هپا از پوشال‌های بسیار نازک و موادی از جنس فایبرگلاس ساخته شده‌اند که ذرات معلق هوا را به خود می‌چسباند؛ هرچه ضخامت فیلترها بیشتر باشد عملکرد آن بهتر است. این فیلترها از فیلترهای یونی قدرت بیشتری دارند و باکتری‌ها را در روزنه‌های خود گرفتار می‌کنند. همچنین میکروب‌ها و ذرات معلق هوا را از بین می‌برند. معمولاً از فیلترهای هپا در محیط‌های بهداشتی و بیمارستانی استفاده می‌شود.

فیلتر کربن اکتیو نوع دیگری از فیلترها است که از جنس کربن فعال بوده و منافذ آن ذرات معلق موجود در هوا را به خود جذب می‌کند. از فیلترهای کربن اکتیو یا کربن فعال برای جذب مواد شیمیایی و گازها در دستگاه تصفیه هوا استفاده می‌شود. این فیلترها همچنین می‌توانند دود سیگار را فیلتر کنند.

از آنجایی که هوا از طریق فیلتر عبور می‌کند، فیلتر کربن اکتیو بخارات و گازهای هوا را به خود جذب کرده و اثرات نامطلوب آن را خنثی می‌کند. در برخی موارد که پاکیزه بودن هوا اهمیت بسیار زیادی دارد این فیلترها را به مواد آغشته می‌کنند تا گازهای شیمیایی موجود در هوا را بیشتر به خود را جذب کنند. فیلترهای کربن فعال برای محیط‌هایی مناسب هستند که مواد شیمیایی زیادی در هوا وجود داشته باشد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

راد گستر نوین

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

دستگاه تصفیه آب خانگی، دستگاه تصفیه آب ، فیلتر تصفیه آب، تعویض فیلتر تصفیه آب، خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب ، فروش اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی ، تصفیه آب خانگی، بهترین دستگاه تصفیه آب

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات