راد گستر نوین

دستگاه تصفیه آب خانگی, دستگاه تصفیه آب , فیلتر تصفیه آب

فیلتر تصفیه هوا

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

فیلترهای تصفیه هوا ذراتی مانند گرد و غبار، باکتری‌ها، گرد و خاک و همچنین دیگر آلاینده‌های مضر موجود در هوا را می‌زدایند. بسیاری از صنایع، خانواده‌ها، ادارات و شرکت‌ها از فیلتر تصفیه هوابرای پاک کردن هوا به‌ منظور حفظ سلامت، ایمنی و تندرستی افراد پیرامون خود استفاده می‌کنند. انواع فیلتر تصفیه هوا وجود دارد که هر یک کاربردهای مختلفی دارند. ما در زیر شما را با چهار نوع از رایج‌ترین آن‌ها آشنا می‌کنیم.

 

 فیلتر تصفیه هوا HEPA

 

هپا (HEPA) مخفف جذب بالای ذرات معلق در هوا است و این فناوری تصفیه هوا در اصل در طول جنگ جهانی دوم برای حذف ذرات گرد و غبار رادیواکتیو از هوا برای محفاظت از دستگاه تنفسی سربازان به کار رفت. امروزه، آن‌ها اغلب به‌ عنوان فیلتر تصفیه هوا خانگی، اداری و صنعتی استفاده می‌شوند. فیلترهای تصفیه هوای HEPA در میان محبوب‌ترین و معروف‌ترین فیلترها در بازار امروز هستند. این نوع فیلترها 97/99 درصد آلاینده‌های موجود در هوا که به اندازه 3/0 میکرون هستند و 95 درصد ذراتی که پایین‌تر از 1/0 میکرون هستند را از بین می‌برند. در نتیجه، این تکنولوژی در پاک‌سازی هوا بسیار مؤثر است.

انواع فیلتر تصفیه کننده هوا هپا در یک طیف گسترده‌ای از صنایع از جمله املاک مسکونی، اداره‌ها تا شرکت‌ها و سازمان‌های پزشکی دیده می‌شوند. در اکثر موارد، فیلترهای تصفیه هوا HEPA از الیافی با جنس فایبرگلاس تشکیل شده‌اند که برای جمع‌آوری ذرات طراحی شده‌اند. هنگامی‌که آلاینده‌های موجود در هوا استنشاق می‌شود، سیستم دفاعی بدن در برابر این ذرات کوچک زیر 5/0 میکرون آسیب‌پذیر است. به همین دلیل است که پزشکان متخصص آلرژی استفاده از فیلتر تصفیه هوا اداری و خانگی هپا را به دلیل قابلیت آن در حذف اکثر آلاینده‌های هوای سطح میکروسکوپی پایین توصیه می‌کنند. 
فیلتر تصفیه هوا اداری و خانگی HEPA تمامی آلاینده‌های فوق را از بین می‌برد چون آن‌ها بزرگ‌تر از 3/0 میکرون هستند. این نوع فیلترها به‌ تنهایی مواد شیمیایی، دود، دود سیگار را جذب نمی‌کنند؛ چرا که میکرون آن‌ها کمتر از 3/0 است.

به همین دلیل لازم است یک نوع فیلتر تصفیه هوا HEPA بخرید که دارای یک فیلتر کربن فعال نیز باشد و این مواد آلرژی‌زا را از بین ببرد. تعویض فیلتر تصفیه هوا هپا هرچند وقت یکبار باید انجام شود.

مزایای فیلترهای تصفیه هوا HEPA:

گرد و غبار، گرده‌ی گیاهان، قارچ‌های کپک‌زده و سایر مواد آلرژی‌زا را از بین می‌برد.
بسیاری از باکتری‌ها را از بین می‌برد.
ذرات جامد جذب‌شده دوباره در هوا منتشر نمی‌شوند.

معایب فیلترهای تصفیه هوا HEPA:

گازهای شیمیایی، دود سیگار و یا بوها را از بین نمی‌برد.
در به دام انداختن ویروس‌های خیلی کوچک کارایی ندارد.
میکرو ارگانیسم‌هایی که در فیلتر جذب می‌شوند، ممکن است پرورش یا تکثیر یابند که به افزایش جمعیت میکرو ارگانیسم‌ها می‌انجامد. 

فیلتر تصفیه هوا کربن فعال

 

این فیلتر از کربن فعال برای خنثی کردن و یا جذب عناصری مانند گازها و مواد شیمیایی استفاده می‌کند. فیلتر به خنثی کردن گازها و مواد شیمیایی که از فیلتر هوا عبور می‌کنند، کمک می‌کند. علاوه بر این، وقتی که این ترکیبات شیمیایی افزایش می‌یابند، میزان کربن افزایش می‌یابد. پس از مدتی ممکن است احساس کنید که دستگاه تصفیه هوا کارایی قبل را ندارد که احتمال زیاد نشان می‌دهد زمان تعویض فیلتر تصفیه هوا فرا رسیده است. انواع فیلتر تصفیه هوا خانگی و اداری کربن فعال برای از بین بردن دود سیگار عالی هستند و مناسب صنایعی است که در آن مواد شیمیایی یک مشکل است.

فیلترهای تصفیه هوا کربن فعال، منافذ کوچک جاذبی دارند که از نظر شیمیایی به آلاینده‌ها واکنش نشان می‌دهند. این باعث می‌شود که آلاینده‌ها به کربن می‌چسبند و به دام می‌افتند. این فیلترها در از بین بردن دود، بو، مواد شیمیایی و حتی گازهای هوا مؤثر هستند. فیلتر کربن فعال به ‌ندرت به ‌تنهایی برای تصفیه هوا استفاده می‌شود و اغلب با چند فیلتر دیگر به کار می‌رود.

 

مزایای فیلتر تصفیه هوای کربن فعال:

جاذب‌ترین فیلتر موجود هستند.

گازهای شیمیایی، گازها، دود سیگار و بوهای بد را از بین می‌برد.
آلاینده‌ها دوباره در هوا منتشر نمی‌شوند.

معایب فیلتر تصفیه هوای کربن فعال:

گرد و غبار و سایر مواد آلرژی‌زا را حذف نمی‌کند.
میکرو ارگانیسم‌ها را از بین نمی‌برد.

 

فیلتر تصفیه هوا یونی

 

فیلتر تصفیه هوا یونی، یون‌های با بار منفی را به عنوان ابزاری برای جذب ذراتی که در هوا وجود دارند، تولید می‌کند. این فیلترها که فیلترهای تصفیه هوا یون‌ساز نیز نامیده می‌شوند در بخش‌های تجاری و اداری به ‌وفور استفاده می‌شوند.

فیلتر تصفیه ‌کننده هوا یونی با یک ژنراتور یون منفی ساخته شده‌ است. این ژنراتور جریانی از یون‌های منفی ساطع می‌کند که مواد آلرژی‌زا و گرد و غبار ذرات مثبت در هوا را جذب می‌کند. در نتیجه، این ذرات آن‌قدر سنگین می‌شوند که نمی‌توانند در هوا معلق بمانند و روی زمین می‌افتند. از آنجا که اکثر ذرات موجود در یک اتاق دارای بار مثبت هستند، ذرات هوای یونی به این سطوح نیز جذب می‌شوند و فیلتر این ذرات نزدیک دیوار و کف اتاق‌ها را جذب می‌نماید. علاوه بر این، برخی فیلترهای تصفیه هوا یونی، یک فیلتر الکترو استاتیک خاص دارند که ذرات روی یک صفحه فلزی را به دام می‌اندازند. برای اثربخشی، این صفحات باید به طور منظم تمیز شوند.

فیلتر تصفیه کننده هوا یونی یک راه نسبتاً ارزان برای زدودن دود دست دوم است. با این حال، اگر شما مشکلات وجود گرد و غبار یا گرده‌ی گیاهی دارید یک فیلتر تصفیه کننده هوا یونی ممکن است بهترین انتخاب نباشد. به این دلیل که ذرات به‌ طور کامل از بین نمی‌روند. مهم‌ترین نگرانی بهداشتی مربوط به فیلتر یونی این است که آن‌ها اوزون را به‌ عنوان یک محصول جانبی تولید می‌کنند. هنگامی که اوزون به طور مستقیم در ریه‌ی شما استنشاق شود خطراتی برای سلامت در پی خواهد داشت. سازمان حفاظت محیط‌زیست اوزون را به عنوان یک گاز سمی دسته‌بندی می‌کند که باعث آسیب به ریه و حملات آسم می‌شود و حتی می‌تواند به افزایش خطر ابتلا به مرگ منجر شود.

 

مزایای فیلتر تصفیه هوا یونی:

حذف ذرات فوق‌العاده کوچک 01/0 میکرون
ضدعفونی باکتری‌ها، ویروس‌ها، دود و دیگر گازهای سمی
بسیار بی‌صدا است زیرا فن و یا موتور ندارد.

معایب فیلتر تصفیه هوا یونی:

ذرات موجود در هوا را حذف می‌کند اما ذرات داخل اتاق را جدا نمی‌کند. ذرات کف اتاق، دیوار و مبلمان ممکن است به‌راحتی دوباره به هوا بازگردند.
اوزون را به‌عنوان یک محصول جانبی تولید می‌کند.
بوهای بد را از بین نمی‌برد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

راد گستر نوین

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

دستگاه تصفیه آب خانگی، دستگاه تصفیه آب ، فیلتر تصفیه آب، تعویض فیلتر تصفیه آب، خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب ، فروش اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی ، تصفیه آب خانگی، بهترین دستگاه تصفیه آب

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات