راد گستر نوین

دستگاه تصفیه آب خانگی, دستگاه تصفیه آب , فیلتر تصفیه آب

تعویض فیلتر تصفیه آب سافت واتر

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

یکی از اصلی‌ترین شرایط بازدید و نگهداری دستگاه‌ تصفیه آب سافت واتر، تعویض فیلتر تصفیه آب آن در دوره‌های زمانی مشخص شده در دفترچه‌ی راهنمای دستگاه می‌باشد. تصفیه آب سافت واتر یکی از نمونه‌های موفق تولید شده در موضوع تصفیه آب خانگی می‌باشد ولی اگر به موقع برای تعویض فیلتر‌های آن اقدام نشود، نه تنها نتیجه‌ی دلخواه را نخواهید گرفت و آب از درصد تصفیه کافی برخوردار نخواهد بود، بلکه به دلیل کثیفی این فیلترها دستگاه خیلی زود فرسوده خواهد شد و عمر مفید کمتری خواهد داشت.

تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی معمولاً بر اساس اطلاعات مندرج در دفترچه‌ی راهنمای خود دستگاه مشخص می‌شود ولی عموماً فیلتر تصفیه آب خانگی به کار گرفته شده در اغلب دستگاه‌های تصفیه آب از جمله تصفیه آب خانگی سافت واتر دوره‌های یکسانی را برای تعویض فیلتر تصفیه آب تعریف می‌کنند.

اما نکته‌ی حائز اهمیت در فیلتر تصفیه آب تناسب این فیلتر با دستگاه شما می‌باشد از این رو توصیه می‌شود قبل از اقدام برای تعویض فیلتر تصفیه آب حتماً مدل دستگاه تصفیه آب سافت واتر خود را مشخص و سپس می‌توانید با استفاده از خرید اینترنتی فیلتر تصفیه آب و یا مراجعه به نمایندگی دستگاه تصفیه آب خانگی سافت واتر دقیقاً فیلتر مشخص و مناسب برای دستگاه خود را خریداری نمایید.

دستگاه تصفیه آب سافت واتر در مراحل مختلفی تولید می‌شود. منظور اینکه عموماً این دستگاه‌ها در 3 تا 8 مرحله کار تصفیه آب را انجام می‌دهند. از آنجا که فیلترهای به کار رفته در این دستگاه‌ها عمدتاً مشابه هستند، تعداد بیشتر فیلتر درون دستگاه به منظور دریافت نتایج بهتر تصفیه آب و بالاتر بردن کیفیت آب است. از این رو هرچه فیلترهای دستگاه تصفیه آب بیشتر باشند، درجه‌ی تصفیه آب هم باید بهبود یابد مگر اینکه کیفیت و ساختار دستگاه مناسب نباشد که خوشبختانه در دستگاه تصفیه آب سافت واتر مطابق با نتایج آزمایشگاه‌ها میزان خلوص آب در دستگاه‌های با حداقل 5 مرحله فیلتراسیون درجه‌ی بالایی را نشان داده است.

 

زمان‌ تعویض فیلتر تصفیه آب سافت واتر

 

برای تعویض فیلتر تصفیه آب سافت واتر گفتیم که اولین اقدام تهیه‌ی فیلتر تصفیه آب خانگی سافت واتر متناسب با مدل دستگاه می‌باشد. شما می‌توانید خیلی راحت با مراجعه به سایت شرکت رادگستر نوین اقدام به خرید اینترنتی فیلتر تصفیه آب خانگی خود با ضمانت اصل بودن و قیمت مناسب بکنید.

اما برای تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی مهم‌ترین رکن شناخت فیلترها می‌باشد. معمولاً بر روی مخزنی که فیلتر در درون آن قرار گرفته است، حروف اختصاصی درج شده که نشان می‌دهد هر مخزن کدام نوع از فیلتر تصفیه آب خانگی را درون خود جای داده است. معمولاً از ورودی دستگاه، فیلترها بصورت مشخص و دنباله‌ی هم چیدمان شده‌اند که بر اساس مرحله‌ی قرار گرفتن آن‌ها هم، مراحل فیلتر دستگاه تعریف می‌شود. اما شناخت علائم به کار رفته بر روی محفظه‌ی فیلتر می‌تواند به شما در صورتی‌که این فیلتر‌ها جابه‌جا شده باشند، کمک کند. برای این منظور علائم زیر را در نظر داشته باشید و در ضمن زمان تقریبی تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی سافت واتر هم در ادامه‌ی آن‌ها مشخص شده است:

Sediment : فیلتر مرحله‌ی اول می‌باشد که معمولاً همین حرف بر روی آن درج شده است. این فیلتر از نوع فیلتر پروپیلن و رسوب‌گیر است و اندازه‌ی تقریبی 5 میکرون دارد. تعویض این فیلتر در فواصل زمانی 6 ماهه توصیه می‌شود.

GAC : این فیلتر یک فیلتر کربن فعال از نوع پودری است که به منظور حذف بو و مواد شیمیایی در مرحله‌ی دوم تعبیه شده و با این حرف اختصاری نشان داده می‌شود. این فیلتر را هم سافت واتر توصیه می‌کند که در دوره‌های شش ماهه تعویض کنید.

CTO: نوع دیگر از فیلتر کربن فعال از نوع خطی است که برای از بین بردن مواد شیمایی مقاوم و کلر استفاده می‌شود و بهتر است این فیلتر نیز در همان دوره‌ی شش ماهه تعویض شود.

RO MEMBRANE : فیلتر ممبران و یا اسمز معکوس است. این فیلتر بهترین نوع فیلتر در تصفیه آب سافت واتر است. قیمت فیلتر ممبران نسبت به سایر فیلترها بالاتر است و دلیل آن هم این است که این فیلتر بسیار مقاوم بوده و به دلیل سوراخ‌های میکروسکوپی که دارد تنها ذراتی را از خود عبور می‌دهد که 0.0001 میکرون بزرگی داشته باشند. یعنی مولکولی باشند. از این رو به پمپ نیاز دارند. برای اینکه قیمت فیلتر ممبران کمی بالاتر است گاهی افراد در تعویض این فیلتر اهمال می‌کنند که این امر، باعث کم شدن کیفیت آب تصفیه شده، خواهد شد. برای تعویض فیلتر ممبران تصفیه آب توصیه‌ی خود دستگاه معمولاً 12 تا 18 ماهه است. اما با توجه به نوع سختی آب و استفاده از دستگاه و البته قیمت فیلتر ممبران می‌توانید نهایتاً در دوره‌های 24 ماهه از این فیلتر استفاده کنید.

INLINE CARBONE: این فیلتر نیز نوع دیگری از فیلتر کربن خطی است که معمولاً در بازه‌های زمانی 12 ماهه به دلیل کمتر درگیر بودن با مواد شیمیایی تعویض می‌شود.
البته تصفیه آب خانگی سافت واتر گاهاً از فیلترهای UV و یا فیلتر قلیایی و یونیزه هم استفاده می‌کند که معمولاً این فیلتر‌ها خیلی کمتر و در زمان‌های حدود 24 ماهه تا 36 ماهه تعویض می‌شوند. گاهی نیز به به دلیل بالا بودن قیمت فیلتر ممبران و البته هزینه‌های برق مصرفی این دستگاه به دلیل استفاده از پمپ به جای فیلتر ممبران از یک فیلتر سرامیکی در دستگاه استفاده شده است که این فیلتر نیز در دوره‌ی زمانی 24 ماهه تعویض می‌شود.

 

تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی سافت واتر

 

در این مقاله سعی شده تا روش درست تعویض فیلتر تصفیه آب را برای شما توضیح دهیم؛ ولی نکته‌ی مهم این است که هر دستگاه ممکن است روش تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی متفاوتی داشته باشد. از این رو توصیه‌ی اولیه‌ی ما این است که به برگه‌ی راهنمای داخل بسته‌بندی دستگاه مراجعه فرمایید.
نکته‌ی مهم دیگر این است که بدانید فیلتر تصفیه آب خانگی یک وسیله‌ی کاملاً بهداشتی است و باید با دقت بسیار زیادی انتخاب، باز و استفاده شود و نباید حتی با دست آلوده به آن دست بزنید. ابتدا در زمان خرید اینترنتی فیلتر تصفیه آب و یا خرید از مغازه و نمایندگی، این نکته‌ی مهم را در نظر داشته باشید که باید بسته‌بندی کاملاً مهر و موم شده باشد و نباید حتی کمی باز شده باشد. بعداً اینکه قبل از تعویض فیلتر تصفیه آب دستان خودتان را با آب و صابون به خوبی شستشو دهید و حتی اثرات صابون را از روی دستانتان کاملاً از بین ببرید.


برای تعویض فیلتر تصفیه آب سافت واتر باید دو دسته‌بندی داشته باشیم. فیلترهای موجود در دستگاه تصفیه آب سافت واتر اغلب در هوزینگ‌هایی قرار دارند. اما سه مرحله‌ی اولیه و مرحله‌ی کربن خطی پنجم، فیلتر در نوعی هوزینگ قرار دارد که بصورت آویزان است و به خوبی دیده می‌شود. موضوع دوم تعویض فیلتر ممبران تصفیه آب سافت واتر است که کمی متفاوت از این فیلترها می‌باشد.

6 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

راد گستر نوین

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

دستگاه تصفیه آب خانگی، دستگاه تصفیه آب ، فیلتر تصفیه آب، تعویض فیلتر تصفیه آب، خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب ، فروش اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی ، تصفیه آب خانگی، بهترین دستگاه تصفیه آب

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات