رها شیمی فروش مواد آزمایشگاهی و اولیه شیمیایی ، دارویی ، ...

واردات و فروش محصولات مرک, سیگما-الدرچ وفلوکا, تامین مواد اولیه دارویی

پوست و داروهای پوستی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

پوست با دارا بودن سطح متوسطي حدود ٢ متر مربع (٢.٥يارد مربع) ، يکي از بزرگترين اعضا بدن است . پوست يک سد محافظتي بين محيط جهان اطراف با عضلات ، اعضاي داخلي و عروق خوني و اعصاب بدن تشکيل مي دهد . مو و ناخنها از پوست منشا گرفته ويک حفاظت اضافي ايجاد مي کنند . ظاهر پوست به طور گسترده ای تغيير مي کند . که اين تغيير نه تنها به دليل عواملي همچون افزايش سن بوده ، بلکه ، نمايش دهنده نوسانات هيجاني و سلامت عمومي ، نيز مي باشد.
پوست يک عضو زنده است . فوقاني ترين لايه آن اپيدرم بوده که سطح پوست را تشکيل مي دهد و متشکل از سلولهای مرده است و در هر فرد حدود ٣٠ هزار عدد از اين سلولها در هر دقيقه ريزش مي کنند . با اين وجود سلولهای زنده پوست دائما در قسمت تحتاني تر اپيدرم توليد شده تا جايگزين اين سلولها گردند . در زير اپيدرم ، درم قرار گرفته که حاوی عروق خوني ، انتها های عصبي و غدد مي باشد . لايه ای ازچربي در زير درم قرار مي گيرد و به عنوان يک عايق ، ضربه گير و منبع انرژی عمل مي کند .

محافظت و احساس
هر چند اکثر قسمتهای پوست ضخامتي کمتر از ٦ ميليمتر (¼ اينچ ) دارند . اما پوست يک لايه محافظتي قوی است . جز اصلي سطح پوست يک پروتئين زمخت فيبری است که کراتين نام دارد . اين ماده را مي توان در مو که ايجاد حفاظت و گرما مي کند و در ناخنها که انتهاهای ظريف انگشتان دست و پا را مي پوشانند ، پيدا کرد . پوست يک سد دفاعي کاملا موثر در برابر ميکروارگانيسمها و مواد مضر ايجاد ميکند ، اما اين سد بيشترين تاثير را زماني دارد که سطح آن دست نخورده باقي ماند . زخمها ممکن است عفوني شوند و به باکتريها ، که بعضي از آنهادر سطح پوست زندگي مي کنند ، اجازه دهند که وارد جريان خون شوند . سبوم که مايع روغني است و از غدد سباسه موجود در درم تشکيل مي گردد ، به حفظ حالت ارتجاعي پوست و دفع آب ، کمک مي نمايد . به دليل اينکه پوست ما حالت ضد آب ( واترپروف ) دارد ، آب را به هنگام دوش گرفتن مثل يک اسفنج ، جذب نمي کنيم .
احساس لامسه ما از گيرنده هايي که در قسمت درم پوست وجود دارند و به فشار ، ارتعاش ، گرما ، سرما و درد پاسخ مي دهند ، ناشي ميشود . در هر ثانيه ، ميلياردها پيام از تحريکات دريافت شده در سرتاسر بدن به مغز ارسال شده و درآنجا اين پيامها به صورت يک "تصوير" حسي در مي آيد و فرد را از خطراتي مثل يک وسيله داغ ، آگاه مي سازند ، بعضي نواحي حسي مثل انتهای انگشتان ، دارای تراکم بالايي از گيرنده ها مي باشند .
پوست همچنين يک نقش اساسي در تنظيم دمای بدن ايفا مي کند و زمانيکه در معرض تابش نور خورشيد قرار مي گيرد ، ويتامين (D) توليد مي نمايد که برای ايجاد استخوانهای قوی لازم است .
یک لايه واکنش گر
پوست ما به شيوه زندگي ما واکنش نشان مي دهد ، برای مثال ، پوست دستان يک باغبان ضخيم شده تا حفاظت بيشتری ايجاد کند . در طي روند پيری ، پوست چروکيده شده و خاصيت ارتجاعي آن کمتر مي شود که اين حالت مي تواند در نتيجه سيگار کشيدن يا تماس بيش از حد با نور خورشيد ، تسريع گردد . همچنين ، پوست مي تواند رنگ خود راتغيير دهد . در برخورد مستقيم با نور خورشيد ، اپيدرم و درم ملانين بيشتری توليد مي کنند ، ملانين ، رنگدانه ای است که تشعشعات مضر ماورا بنفش را فيلتر مي کند .
افزايش ملانين باعث تيره شدن پوست مي شود . مردمي که اصليت آنها متعلق به مناطقي با تابش شديد نور خورشيد مي باشد ، دارای پوست تيره تری بوده که به راحتي پوست روشن نمي سوزد . افراديکه پوست روشن دارند بدليل داشتن ملانين کمتر در پوست خود نسبت به آفتاب سوختگي حساسترند.
غشاهای مخاطي
غشاهای مخاطي ، لايه های سلولي هستند که قسمتهايي از بدن را که نبايد خشک شوند، حفاظت مي کنند . اين غشاها ، دهان و بيني ، داخل پلک ها ، مجاري تناسلي ، گوارشي و تنفسي را مي پوشانند . سلولهای اختصاصي موجود در اين غشاها تحت عنوان سلولهای گابلت ، موکوس را که يک پروتئين چسبنده است ترشح مي کنند ، موکوس باعث لغزنده سازی و پاکسازی مي شود . در نقاطي که حفرات بدن باز مي شوند ، غشاهای مخاطي در امتداد پوست قرار مي گيرند.
رشد و ترميم
پوست دائما خودش را از طريق ريزش سلولهای مرده و توليد سلولهای جديد ، نوسازی مي کند . در نتيجه سلولهای سطحي که به دليل سايش ، آسيب يا بيماری از دست مي روند ، سريعا جايگزين مي شوند . سلولهای جديد در اپيدرم که لايه فوقاني پوست است و به عنوان يک پوشش محافظتي ضخيم عمل مي کند، ساخته مي شوند.

رشد پوست
در اکثر نواحي بدن ، اپيدرم ، چهار لايه دارد . در تحتاني ترين قسمت ، لايه قاعده ای قرار دارد، که در آن سلولهای جديد ساخته مي شوند . به موازات حرکت به سطح ، سلولهاتغيير مي کنند تا لايه های بينابيني يعني سلولهای خاردار وگرانولار را تشکيل دهند . سلولهای در عرض ٢-١ ماه به سطح مي رسند . لايه سطحي متشکل از سلولهای مسطح مرده مي باشد که دائما ريزش مي کنند .
سلول لايه سطحي:
سلولهای مسطح مرده در سطح پوست يک پوشش محافظتي خشن تشکيل مي دهند . اين سلولها دائما به موازات از دست رفتنشان ، جايگزين ميشوند .
سلول گرانولار:
سلولهای لايه گرانولار مسطحتر از سلولهای خاردار هستند و ساختار سلولي آنها شروع به بهم خوردن مي کند.
سلول خاردار:
سلولهای واقع در لايه سلولي خاری ، بر آمدگيهای خاری دارند که آنها را به هم متصل مي کند و به پوست قدرت مي دهد .سلول قاعده ای :
سلولهای لايه قاعده ای به درم چسبيده اند. اين ناحيه ، قسمتي از پوست است که سلولهای آن مرتبا تقسيم مي شوند تا سلولهای جديد را که بعدا به لايه های بعدی تبديل مي شوند ، بسازد.
ترميم پوست
زمانیکه پوست آسیب می بیند، از طریق ترمیم بافت آسیب دیده و جایگزین ساختن بافت از دست رفته با سلولهای جدید ، پاسخ می دهد . طی روند ترمیم ، بافت مرده یا آسیب دیده ، ابتدا توسط بافت اسکار و بتدریج با سلولهای جدید سالم جایگزین می شود . ترمیم پوست طی مراحلی که در زیر گفته شده ، صورت می گیرد.
1- هر آسیبی که منجر به ضایعه پوستی شود ، در صورتیکه ضایعه سطحی باشد مسئله مهمی نیست . ممکن است عروق خونی درم آسیب دیده و باعث خونریزی شود.
2- خون از عروق خونی نشت پیدا کرده ، منجر به تشکیل لخته می شود . فیبروبلاستها و سایر سلولهای اختصاصی ترمیمی تکثیر شده و به ناحیه آسیب دیده مهاجرت می کنند .
3- فیبرو بلاستها : کلافه ای از بافت فیبردار در داخل لخته ایجاد می کنند . به موازات انقباض رشته های فیبرین کلافه دچار چروکیدگی می شود . بافت پوستی جدید در زیر تشکیل می گردد .
4- کلافه فیروز ، سفت شده تا یک کبره زخم بر روی سطح پوست ایجاد کند . زمانیکه رشد پوست جدید کامل شود این کبره می افتد . با این وجود اثر زخم ممکن است باقی ماند .
حفاظت
هر چند ساختار اصلی پوست در کل بدن مشابه است ، اما تفاوتهای موضعی بعلت اختلاف عملکرد نقاط مختلف آن وجود دارد . برای مثال ، پوست کف دست و کف پا ، مو ندارند . تفاوتها بیشتر در ارتباط با رنگ ، بافت ، تراکم فولیکولهای مو ، غدد، پایانه های عصبی و عروق خونی رخ می دهد .
تنظیم حرارت بدن
پوست ، نقش قابل توجیهی در تنظیم دمای بدن ایفا می کند . برخلاف بعضی حیوانات ، انسان فاقد یک پوشش خزی ضخیم است تا بتواند گرما تولید کند . در عوض ، ما یک سیستم تنظیم حرارتی پیچیده داریم که دارای اجزایی مثل عروق خونی خاص در پوست است که تنها در ارتباط با حفظ و از دست دادن گرما می باشند . لایه چربی موجود در زیر پوست باعث حفاظت بیشتر می گردد .
دمای بالای بدن
اگر بدن خیلی گرم شود ، عروق خونی متسع شده تا اجازه دهند خون بیشتری به پوست ، یعنی جایی که خون خنک می شود ، برسد . این امر باعث می گردد تا پوست ، بر افروخته به نظر رسد . غدد عرق ، عرق بیشتری تولید کرده تا با تبخیر آن پوست خنک شود .
دمای پایین بدن
اگر بدن خیلی سرد شود ، عروق خونی باریک می گردند . عضلات راست کننده مو منقبض شده، باعث راست شدن موها و کشش پوست می گردد که حالتی شبیه پوست غاز پیدا می کند . موهای راست شده ، لایه ای محافظتی از هوا را نزدیک پوست نگه میدارند .
  دراينجا به تعدادي از داروهي پوستي كه به صورت بدون نسخه در داروخانه عرضه مي شوند اشاره مي كنيم:

1-     بنزوكائين
تسكين درد، خارش و التهابات پوستي ناشي از سوختگي، آفتاب سوختگي، گزش حشرات و تماس با گياهان سمي- تسكين موقت دندان درد.
اشكال داروئي:پماد جلدي %5
موارد احتياط:
وجود عفونت، خراشيدگي يا بريدگي موضع و در صورت استعمال بر روي مخاط آسيب ديدگي شديد مخاط- كودكان و سالخوردگان بدحال و ناتوان (بدليل احتمال افزايش جذب و بروز مسموميت).
عوارض جانبي:
سوزش، گزش و قرمزي و تورمي كه قبل از مصرف در موضع وجود نداشته‌اند و در صورت حساسيت نسبت به دارو، كهير غول‌آسا.
عوارض مصرف بيش از حد دارو:
تاري ديد يا دوبيني- تشنج- سرگيجه- وزوز گوش- اضطراب- هيجان و بي‌قراري و بدنبال آن، خواب‌آلودگي و ايست قلبي- تنفسي.
نكات قابل توجه قبل از مصرف دارو:
- در صورت تداوم ناراحتي پس از دو تا سه روز مصرف و يا بروز عفونت در موضع، به پزشك مراجعه نمائيد.
- از مصرف پماد به مقدار زياد و يا به مدت طولاني و بر روي مناطق وسيعي از پوست يا مخاط، جداً‌بپرهيزيد.
- از تماس دارو با چشم جلوگيري كنيد.
- مصرف اين دارو براي تسكين دندان درد بطور موقت و تنها تا زمان مراجعه به دندانپزشك توصيه مي‌شود. بنابراين در اولين فرصت به دندانپزشك مراجعه نمائيد.
- پس از مصرف دارو در دهان، تا بر طرف شدن بيحسي از خوردن بپرهيزيد زيرا ممكن است زبان يا لب خود را گاز بگيريد.
2- پمادسوختگي
ضد سوختگي (سوختگيهاي سطحي و ادرار سوختگي) - محافظ پوست

توجه : اين دارو فقط در سوختگي هاي بدون تاول مصرف مي شود.
تركيبات:
روغن كبد ماهي Cod(التيام بخش جلدي)+ زينك اكسايد (قابض و محافظ و ضد عفوني كننده پوست)
اشكال داروئي:
پماد جلدي (حاوي %50 روغن كبد ماهي Cod+ %30زينك اكسايد)
مقدار و نحوه مصرف:
يك لايه نازك از پماد را روي موضع ماليده، در صورت لزوم آنرا با گاز استريل بپوشانيد.
در ادرار سوختگي نوزادان- هنگام خواب پماد را روي محل تماس با كهنه يا پوشك بماليد. در صورت لزوم مي‌توانيد اين عمل را سه تا چهار بار در روز تكرار كنيد.
3- كالامين-دي
موارد مصرف:قابض و ضد حساسيت پوستي (در تماس با گياهان سمي- گزش حشرات و آفتاب سوختگي)
تركيبات:كالامين (قابض و التيام بخش جلدي)+ ديفن هيدرامين هيدروكلرايد (ضد هيستامين و بي‌حس كننده موضعي)
لوسيون(حاوي %8 كالامين+ %1 ديفن هيدرامين هيدروكلرايد) در بسته بندي 60 ميلي‌ليتري
كرم(حاوي %8 كالامين + %1 ديفن هيدرامين هيدروكلرايد)
مقدارمصرف:روي 3 تا 4 بار روي موضع بماليد.
موارد منع مصرف:حساسيت نسبت به هر يك از اجزاء دارو- وجود تاول و يا خراشيدگي و بريدگي موضع
عوارض جانبي: خشكي و التهاب خفيف پوست
مصرف در بارداري و شيردهي:منعي ندارد
نكات قابل توجه قبل از مصرف دارو:
- از مصرف اين دارو براي مدت بيش از يكهفته و در سطح وسيعي از پوست، خودداري نمائيد.
- در صورت عدم بهبودي يا بروز تحريك و حساسيت جلدي، مصرف دارو را قطع كرده، دارو را از روي پوست بشوئيد و به پزشك مراجعه نمائيد.
- اين دارو تنها براي استعمال خارجي است. از تماس آن با مخاط و مخصوصاً چشم جلوگيري كنيد.
4- كالاندولا (دينه)

 درماتيت‌هاي حساسيتي (آرژيك) و التهابهاي پوستي- ادرار سوختگي- خشكي و تركهاي پوست- گزش حشرات- پيشگيري و درمان آفتاب سوختگي
تركيبات:عصاره گل هميشه بهار (   Calendula officinalis    )
شكال داروئي:پماد 15 گرمي
مصرف در بارداري و شيردهي:منعي ندارد
نكات قابل توجه قبل از مصرف دارو:
- در صورت تداوم ناراحتي پس از 2 تا 3 روز مصرف و يا عفون موضع، به پزشك مراجعه نمائيد.
- اين دارو تنها براي استعمال خارجي است. از تماس آن با مخاط و مخصوصاً چشم جلوگيري كنيد.
5- كروتاميتون 
ضد چرب يا گال (جرب كش) و ضد خارش
اشكال داروئي:كرم جلدي %10
مقدارو نحوه مصرف :
به عنوان ضد جرب يا گال :پس از شستشو و خشك كردن بدن، دارو را به تمام نقاط (مخصوصاً نقاط چين‌دار) بدن ماليده، روز بعد همين عمل را تكرار نمائيد. (توجه داشته باشيد كه صبح روز پس از مصرف دارو بايد كليه لباسهاي بيمار و ملحفه‌ها تعويض شوند).
دو روز پس از آخرين بار مصرف دارو مي‌توانيد حمام كنيد.
بعنوان ضد خارش:2 تا 3 بار در روز روي موضع بماليد.
موارد منع مصرف:حساسيت نسبت به دارو، وجود خراشيدگي و بريدگي و التهاب موضع
موارد احتياط:بعنوان ضد جرب در كودكان
عوارض جانبي:تحريك- درماتيت تماسي
مصرف در بارداري و شيردهي:فقط با تجويز پزشك
نكات قابل توجه قبل از مصرف دارو:
- در صورت بروز تحريك يا حساسيت جلدي، مصرف دارو را قطع كرده، آنرا با آب و صابون شسته به پزشك مراجعه نمائيد.
- اين دارو تنها براي استعمال خارجي است. از تماس آن با مخاط و مخصوصاً چشم جلوگيري كنيد.
- كليه لباسها و ملحفه‌هاي بيمار بايد با آب داغ شسته و در دماي زياد (آفتاب مستقيم) خشك شوند.
6- دكسپانتنول
التيام بخش و تسكين خارش و التهابات پوستي ناشي از سوختگي، ادرار سوختگي، آفتاب سوختگي، گزش حشرات و تماس با گياهان سمي
اسامي تجارتي:

BEPANTHENE
اشكال داروئي:كرم جلدي %5
موارد منع مصرف:بيماران هموفيل
عوارض جانبي:سوزش- خارش- لكه‌هاي قرمز رنگ- درماتيت
مصرف در بارداري و شيردهي:در صورت امكان پرهيز شود.
نكات قابل توجه قبل از مصرف دارو:
- در صورت تداوم ناراحتي پس از 2 تا 3 روز مصرف و يا عفونت موضع به پزشك مراجعه نمائيد.
- اين دارو تنها براي استعمال خارجي است. از تماس آن با مخاط و مخصوصاً چشم جلوگيري كنيد.
7- ميرتوپلكس داروپخش
ضد ويروس در درمان تبخال
تركيبات:اسانس برگ مورد

(Myrtus communis)
اشكال داروئي:پماد جلدي %10
مقدار مصرف :3 تا 5 بار در روز بصورت لايه نازك به موضع بماليد.
نكات قابل توجه قبل از مصرف دارو:
- در صورت بروز تريك يا حساسيت جلدي، مصرف دارو را قطع كرده، به پزشك مراجعه كنيد.

8- ليدوكائين
افشانه - پيشگيري و تسكين دردهاي حفره دهان- دندان درد
پماد - تسكين موقت دندان درد و درد ناشي از رويش دندانهاي جديد- تسكين درد ناشي از سوختگي، آفتاب سوختگي، خراشيدگي و سائيدگي پوست (بعنوان مثال: نوك پستان زنان شيرده)، گزش حشرات، هموروئيد، زونا
ژل - پيشگيري و تسكين درد ناشي از سوندگذاري در پيشابراه زنان و مردان
اسامي تجارتي:

XYLOCAINE
اشكال داروئي:
افشانه حاوي 10 ميلي‌گرم ليدوكائين در هر پاف
پماد جلدي %5
ژل %2
افشانه:
بزرگسالان و كودكان بالاتر از 12 سال - دو پاف در هر ربع لثه و يا مخاط دهاني (حداكثر 3 پاف در طي نيمساعت)
كودكان- طبق تجويز پزشك
پماد:
بزرگسالان و كودكان بالاتر از 12 سال- به مقدار مورد نيازبه موضع بماليد (تقريباً 15 سانت طول پماد خارج شده از تيوپ و در بالغين با وزن بالاتر از 70 كيلوگرم، حداكثر نصف تيوپ)
نحوه مصرف:
پس از استعمال پوستي، در صورت خراشيدگي، روي آنرا با گاز استريل بپوشانيد.
براي استعمال بر روي نوك پستان، پماد را بوسيله يك تكه كوچك گاز استريل روي موضع بماليد.
در صورت استعمال در حفره دهان، قبل از مصرف، موضع را خشك كنيد و ترجيحاً با استفاده از رول پنبه، از رقيق شدن پماد و يا بلع آن، جلوگيري نمائيد.
ژل:
بزرگسالان و كودكان بالاتر از 12 سال- به مقدار مورد نياز استعمال شود (حداكثر يك تيوپ در طي 12 ساعت)
كودكان- طبق تجويز پزشك
موارد منع مصرف:حساسيت نسبت به دارو
موارد احتياط:وجود عفونت- خراشيدگي يا بريدگي موضع و در صورت استعمال بر روي مخاط، آسيب ديدگي شديد مخاط- كودكان و سالخوردگان بدحال و ناتوان (بدليل احتمال افزايش جذب و بروز مسموميت)
عوارض جانبي:سوزش، گزش، قرمزي و تورمي كه قبل از مصرف در موضع وجود نداشته‌اند. در صورت حساسيت نسبت به دارو، كهير غول‌آسا.
*توجه:در صورت بروز كهير غول‌آسا كه نشانه حساسيت مفرط نسبت به داروست، مصرف آنرا قطع نمائيد.
عوارض مصرف بيش از حد دارو:تاري ديد و يا دو بيني - تشنج- سرگيجه- وزوزگوش- اضطراب- هيجان و بي‌قراري و بدنبال آن، خواب‌آلودگي و ايست قلبي- عروقي
مصرف در بارداري:در صورت امكان، پرهيز شود.
مصرف در شيردهي:منعي ندارد
نكات قابل توجه قبل از مصرف دارو:
- در صورت تداوم ناراحتي پس از 2 تا 3 روز مصرف و يا بروز عفونت در موضع، به پزشك مراجعه نمائيد.
- از مصرف پماد به مقدار زياد و يا به مدت طولاني و بر روي مناطق وسيعي از پوست يا مخاط. جداً بپرهيزيد.
- از تماس دارو با چشم جلوگيري كنيد.
- مصرف اين دارو براي تسكين دندان درد بطور موقت و تنها تا زمان مراجعه به دندانپزشك توصيه مي‌شود. بنابراين در اولين فرصت به دندانپزشك مراجعه نمائيد.
- پس از مصرف دارو در دهان، تا برطرف شدن بيحسي از خوردن بپرهيزيد زيرا ممكن است زبان يا لب خود را گاز بگيريد.
9- ماينوكسيديل
 درمان طاسي مردان
اسامي تجارتي:

 ROGAINE
اشكال داروئي:
محلول موضعي حاوي 20 ميلي‌گرم ماينوكسيديل در هر ميلي‌ليتر
مقدار و نحوه مصرف:
بزرگسالان- توسط اپليكاتور، مقدار يك ميلي‌ليتر دو بار در روز روي پوست سر نواحي كم مو استعمال شود.
موارد منع مصرف:حساسيت نسبت به دارو و يا پايه اصلي آن (الكل)
موارد احتياط:
وجود خراشيدگي، بريدگي، سوختگي و هر گونه اختلال پوستي در پوست سر (بدليل احتمال افزايش جذب و بروز مسموميت)- بيماران قلبي عروقي (بدليل اثر گشادكنندگي عروق و افزايش خطر حمله قلبي)
عوارض جانبي:
قرمزي، خارش و خشكي پوست- شوره سر- تشديد ريزش مو و طاسي- اگزما (درماتيت تماسي آلرژيك)- اختلالات بينايي و كاهش دقت بينايي- اختلالات جنسي و در صورت حساسيت مفرط، كهير- رينيت حساسيتي (آلرژيك) و تورم صورت.
عوارض مصرف بيش از حد دارو:
افت فشارخون، طپش قلب، سردرد، غش، درد قفسه سينه و كاهش عمق تنفس و اغماء
* توجه:در صورت بروز هر يك از عوارض فوق، موضع را با آب و صابون شسته و به پزشك مراجعه كنيد.
مصرف در بارداري وشيردهي:فقط با تجويز پزشك
نكات قابل توجه قبل از مصرف دارو:
- مصرف دارو را زير نظر پزشك آغاز كنيد تا قبل از مصرف، سلامت كامل پوست سر و عدم ابتلاء شما به مشكلات قلبي عروقي بررسي شود و پس از مصرف نيز، حداقل هر 6 ماه يكبار براي پيگيري به پزشك مراجعه نمائيد.
- قبل از مصرف دارو، بروشور آنرا بدقت مطالعه نمائيد.
- از استنشاق دارو و تماس آن با چشم و مخاط بپرهيزيد و در صورت تماس، فوراً محل را با آب سرد فراوان بشوييد.
10- سيلور سولفاديازين
ضد عفوني كننده موضعي جهت جلوگيري از عفونت ضايعات سوختگي درجه دوم و سوم
اسامي تجارتي:
SILVADE FLAMMAZINEاشكال داروئي:
كرم جلدي حاوي 10 ميلي‌گرم دارو در هر گرم در بسته‌بنديهاي پنجاه و پانصد گرمي.
مقدار و نحوه مصرف :
بعد از تميز كردن زخم و برداشتن بافت مرده و زايد با استفاده از دستكش استريل كرم را با ضخامت 16 ميليمتر روي موضع بماليد و در صورت لزوم روي آنرا با گاز استريل بپوشانيد. اين عمل را يك الي دو بار در روز تكرار نمائيد و در صورت پاك شدن دارو از روي موضع، آنرا تجديد نمائيد.
موارد منع مصرف:حساسيت نسبت به دارو- نوزادان نارس
موارد احتياط:نارسايي كبدي يا كليوي
عوارض جانبي:خارش، سوزش، بثورات جلدي و درد موضع
عوارض مصرف بيش از حد دارو:كاهش برگشت پذير گلبولهاي سفيد خون
* توجه:در صورت مشخص شدن اين عارضه، دارو را بطور كامل از روي پوست بشوييد.
نكات قابل توجه قبل از مصرف دارو:
- در صورت مصرف دارو روي نواحي وسيعي از بدن، بيمار را بايد حتماً از لحاظ غلظت خوني دارو، عملكرد كليه و عوارض خوني دارو، پيگيري شود.
- بيمار بايد از لحاظ بروز عفونت ثانويه قارچي پيگيري شود.
- درمان را تا ترميم كامل موضع ادامه دهيد.
- اين دارو تنها براي استعمال خارجي است، از تماس آن با مخاط و مخصوصاً چشم جلوگيري كنيد.
- استحمام روزانه مي‌تواند به ترميم زخم كمك كند.
11- ويتامين آ- د
التهابات پوستي ناشي از ادرار سوختگي- آفتاب سوختگي- سوختگيهاي خفيف و خشكي و تركهاي پوست.
اشكال داروئي:
پماد جلدي حاوي 850 واحد بين‌الملل ويتامين آ وهشتادو پنج واحد بين‌الملل ويتامين د در هر گرم.
12- زينك اكسايد :
درماتيت‌هاي حساسيتي (آلرژيك) و التهابات پوستي ناشي از سوختگيهاي خفيف، ادرار سوختگي، پيشگيري و درمان آفتاب سوختگي، خراشيدگي‌ها، تماس با گياهان سمي و گزش حشرات، خشكي و تركهاي پوست، آكنه، اگزما، زردزخم، شوره و زخمهاي واريسي
اشكال داروئي:پماد جلدي %20

دفتر  :   20 97 56 66 021          
همراه :   70 49 490 0912

raha.chemical@gmail.com

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

رها شیمی فروش مواد آزمایشگاهی و اولیه شیمیایی ، دارویی ، ...

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

واردات و فروش محصولات مرک، سیگما-الدرچ وفلوکا، تامین مواد اولیه دارویی، آرایشی وبهداشتی غذایی لبنی صنعتی، فروش انواع محیط کشت های میکروبی و سلولی، واردات و فروش آنتی بیوتیک های سیگما-آلدریچ، فروش انواع مواد های فوق تخصصی، واردات انواع ویتامین های خوارکی ودارویی، تامین تجهیزات و مواد موردنیاز نیروگاه ها، تامین مواد و تجهیزات مراکز پاتولژی و بیمارستانها، تامین تجهیزات و موادمورد نیاز مدارس ، دانشگاه هاو مراکز تحقیقاتی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات