شیمکاران مرکز تجهیزات اندازه گیری دقیق

تجهیزات اندازه گیری دقیق , دستگاههای اندازه گیری و کنترل کیفیت , ماشین آلات

جدول مقیاسهای سختی سنج لاستیک و پلاستیک Shore A & D

شاید بتوان گفت که رایج ترین روش، سختی سنج Shore است که خود دارای دو نوع می‌باشد. در Shore A از یک سوزن به شکل مخروط ناقص استفاده می‌شود و در Shore D سوزن به شکل یک مخروط با نوک کروی شکل می‌باشد. در هر دو مورد نیرو توسط وزنه و یک فنر اعمال می‌شود، و عمق فرورفتگی به عنوان معیاری برای سنجش سختی می‌باشد، طبق رابطه زیر:

  

D=100 - h / 0.025

که در این رابطه h عمق فرورفتگی در زمان اعمال کل نیرو می‌باشد و واحد آن بایستی mm باشد. Shore A برای تعیین سختی لاستیک های نرم و پلاستیک های خیلی نرم، مانند PVC نرم شده به کار می‌رود، و Shore D در مورد لاستیک های سخت و ترموپلاستیک هایی مانند PTFE کاربرد دارد. یکی از مزیت های روش Shore امکان کاربرد سیار آن می‌باشد، چرا که معمولاً از دستگاه های دستی وکوچک استفاده می‌شود.

یک نکته مهم در اینجا طول مدت اعمال نیرو قبل از خواندن سختی می‌باشد، چرا که هرچه زمان بیشتری نیرو اعمال شود، مقدار کمتری برای سختی به دست خواهد آمد. در استاندارد ISO زمان ۱۵ ثانیه ذکر شده است و در استاندارد ASTM زمان ۱ ثانیه.

منبع : سایت دانشنامه پلیمر 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شیمکاران مرکز تجهیزات اندازه گیری دقیق

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تجهیزات اندازه گیری دقیق ، دستگاههای اندازه گیری و کنترل کیفیت ، ماشین آلات ، قطعات اندازه گیری، فروش تجهیزات اندازه گیری ، کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری ، مشاوره خرید تجهیزات اندازه گیری دقیق ، سختی سنج راکول برینل ویکرز، تست کشش ، نیرو سنج دیجیتالی ، سختی سنج لاستیک SHORE A ، تعمیرات هند پمپ کالیبراسیون

دسته‌بندی محصولات و خدمات