گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

خوشبو کننده خودرو, واکس بدنه خودرو, پولیش بدنه خودرو

پدیده‌ی آفتاب سوختگی بدنه خودرو

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

نو و شفاف بودن بدنه‌ی خودرو همیشه از موضوعاتی است که برای مالکان خودرو از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است. اما متاسفانه به دلایل متفاوتی اعم از طبیعی و غیر طبیعی، رنگ بدنه‌ی خودرو کدر می‌شود و یا خط و خش بر روی آن ایجاد می‌شوند. یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکلاتی که اکثر مالکان خودرو با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، آفتاب سوختگی بدنه خودرو است.

کیلر موجود بر روی رنگ بدنه‌ی خودرو، همانند پوست بدن انسان، عنوان محافظ را برای خودرو با خود به یدک می‌کشد. اگر کیلر از بین برود، دیگر لایه‌ای به عنوان محافظ بر روی رنگ بدنه قرار ندارد، در نتیجه آفتاب سوختگی و دیگر مشکلات برای خودرو، زودتر از حالت عادی اتفاق می‌افتند.

آفتاب سوختگی خودرو چیست و دلایل پدید آمدن آن چه مواردی است ؟

برای داشتن خودرویی شفاف و تمیز باید امور مربوط به مراقبت و نگهداری از آن، مورد توجه قرار گیرد. نور خورشید یکی از تهدیدهای بسیارجدی برای رنگ بدنه‌ی خودرو است. همانطور که تابش مستقیم آن برای پوست انسان ضرر دارد و موجب ایجاد حساسیت‌های پوستی و یا سوختگی می‌شود، کیلر رنگ بدنه‌ی خودرو را نیز می‌تواند از بین ببرد. همین موضوع باعث کدر شدن رنگ بدنه خودرو و به مرور زمان آفتاب سوختگی می‌شود.

در فصول گرم به خصوص تابستان که تابش خورشید به صورت مستقیم است، امکان پدید امدن آفتاب سوختگی برای خودروهایی که در معرض تابش خورید هستند، بیشتر است. چرا که دز این زمان‌ها ممکن است دمای داخل خودرو به ۶۵ درجه هم برسد اما همین میزان بر روی بدنه عددی در حدود ۹۵ درجه است. پس با دانستن همین مقدار می‌توان به راحتی میزان مخرب بودن نور خورشید بر روی بدنه را خودرو را حدس زد.

خودروهایی که رنگ بدنه‌ی تیره‌تری دارند نسبت به بقیه خودروها بیشتر در معرض این خطر هستند. چرا که قدرت جذب نور خورشید در رنگ‌های تیره ، بسیار بیشتر از رنگ‌های روشن است. تابش مستقیم نور خورشید سبب می‌شوند که پیوند بین مولکول‌های رنگ بدنه، به مرور از بین برود و شروع به اکسیده شدن کند. در نتیجه پروسه‌ی کدر شدن رنگ بدنه به مرور سرعت می‌گیرد و در نهایت به آفتاب سوختگی دچار می‌شود.

پس می‌توان نتیجه گرفت که عامل پدید آمدن این اتفاق، در معرض نور خورشید قرار گرفتن خودرو به مدت طولانی می‌باشد. زیرا باعث از بین رفتن کیلر یا محافظ رنگ بدنه‌ی خودرو می‌شود. و سپس به خود رنگ بدنه نفوذ کرده و آن را کدر و به مرور از بین می‌برد.

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است!

درست است که همیشه راه‌حلی برای مشکل آفتاب سوختگی بدنه خودرو وجود دارد، اما همیشه گفته شده است که پیشگیری در هر کاری بهتر از درمان آن است. این موضوع نیز از این قاعده مستثنی نیست. با نگهداری درست و مناسب از خودرو می‌توانید اتفاق افتادن آفتاب سوختگی برای بدنه خودرو خود را تا حد ممکن به تعویق بی‌اندازید و یا حتی هیچوقت با این مشکل رو به رو نشوید.

 

سعی کنید خودرو خود را در پارکینگ و یا زیر سقف پارک کنید

همانطور که در بالاتر اشاره شد، مهم‌ترین عامل ایجاد پدیده‌ی آفتاب سوختگی، تابش مستقیم نور آفتاب است. این پدیده بیشتر بر روی سقف و یا کاپوت خودرو پدید می‌آید. پس با پارک کردن خودرو به خصوص در فصول گرم، در زیر سقف، سایه و یا پارکینگ می‌توان از پدید آمدن آن جلوگیری کرد. اما اگر امکان پارک کردن خودرو خود را زیر سایه ندارید، حتما به فکر تهیه روکش برای خودرو خود باشید.

شستن خودرو را جهت جلوگیری از آفتاب سوختگی بدنه فراموش نکنید

برای داشتن خودرویی با بدنه تمیز و براق، شستن آن امر ضروری است. بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که برای تمیزی خودروی خود، آن را به کارواش ببرند. بهتر است برای تمیز کردن خودرو منتظر نمانید تا بدنه آن به بدترین حالت ممکن آلوده شود و سپس نسبت به تمیز نمودن آن اقدام نمایید. بهتر است زمان مشخصی برای شست‌وشوی مکرر ماشین داشته باشید تا از آسیب دیدن رنگ بدنه آن جلوگیری کنید.

در زمان شستن خودرو حتما توجه داشته باشید که بدنه‌ی خودرو داغ نباشد، چرا که باعث بالا رفتن تبخیر آب و در نتیجه وارد شدن کف و مواد داخل صابون به بدنه ماشین می‌شود که این خود نیز کاملا برای بدنه ماشین مضر است. حتما پس از شستن ماشین آن را خوب خشک کنید زیرا ممکن است مواد افزوده شده به آب بر روی بدنه خودرو رسوب کنند و باعث آسیب به بدنه شوند. امکان دارد همین موضوع باعث آفتاب سوختگی بدنه خودرو شود.

استفاده از پوشش‌های نانو سرامیک

پوشش‌های نانو سرامیک بدنه، یک لایه محافظ بر روی بدنه خودرو ایجاد می‌کنند که این لایه، نقش یک محافظ را برای کیلر رنگ بدنه خودرو ایفا می‌کند. این پوشش‌ها از نفوذ اشعه‌ی مضر خورشید به رنگ کیلر جلوگیری می‌کنند. همچنین ماندگاری بسیار بالایی نیز دارند. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که سرامیک برای بدنه خودرو مانند کرم ضد آفتاب برای پوست انسان عمل می‌کند. پوشش نانو سرامیک یا گلاس کوتینگ، پوششی مانند شیشه است و به دلیل شفافیت آن ظاهر اتومبیل شما را تغییر نمی‌دهد؛ از طرفی این پوشش‌ها به شکلی قطر لایه پوششی رنگ خودرو شما را افزایش می‌دهد و به همین دلیل قادر هستند که از رنگ بدنه خودرو شما در برابر خط و خش‌های سطحی جلوگیری کنند.

مطالعه بیشتر:

معرفی ۵ سرامیک بدنه خودرو برتر سال ۹۹

 

راه‌حل ترمیم و از بین بردن آفتاب سوختگی بدنه خودرو چیست؟

همانطور که در بالاتر اشاره شد، از بین رفتن کیلر، کدر شدن و در نهایت پوسته پوسته شدن رنگ بدنه‌ی خودرو را آفتاب سوختگی می‌گویند. بطور کلی رفع آفتاب سوختگی کار تخصصی ای است. برای رفع آن باید از پولیش‌های نرم متوسط و زبر به ترتیب به همراه پدهای مخصوص روی دستگاه پولیش استفاده نمایید.

اگر آفتاب سوختگی به رنگ نرسیده باشد و فقط کیلر را از بین ببرد، راه‌حل رفع آن پولیش کردن قسمت‌هی آفتاب سوخته‌ی خودرو است. بعد از آن می‌توان با اجرای سرامیک بر روی بدنه از براق بودن بدنه محافظت کرد.

اما اگر آفتاب سوختگی به رنگ نیز رسیده باشد، تنها راه‌حل آن، رنگ کردن بدنه خودرو است.

پس بهتر است در کل نسبت به مراقبت از رنگ بدنه‌ی خودرو هوشیار باشیم و اقدامات لازم را قبل از رسیدن به این مرحله، جهت جلوگیری از ایجاد آفتاب سوختگی رعایت کنید.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

خوشبو کننده خودرو، واکس بدنه خودرو، پولیش بدنه خودرو، اسپری تمیز کننده خودرو، برف پاک کن، مکمل سوخت، قلم خشگیر، اکتان بنزین، تمیزکننده و محافظ چرم، تمیزکننده و محافظ داشبورد، تمیزکننده و محافظ لاستیک، روکش فرمان ماشین، اسپری خوشبوکننده ماشین، شارژر فندکی ماشین، دستگاه پولیش حرفه ای، دستگاه صفرشویی مخصوص شستشوی سقف و صندلی خودرو

دسته‌بندی محصولات