شرکت کشاورزی تی تاک -ارائه کلیه تجهیزات و ادوات بسته بندی...

هیترگازی, رطوبت سازپروانه ای, هیتربرقی

چگونه ورمی کمپوست تولید کنیم ؟

چگونه ورمی کمپوست تولید کنیم ؟

یک سوال که بسیار مطرح می شود این است که من می خواهم تولید ورمی کمپوست را شروع کنم. چه کارهایی باید انجام دهم و چه میزان سرمایه و فضا مورد نیاز است و تولید چه میزان خواهد بود؟

 

در یکی از سایت های آموزشی مطلبی را دیدم که به این سوالات پاسخ می دهد.

قبل از شروع تولید، حتما اول بازار فروش را بررسی و حتی آن را ایجاد کنید. یعنی خریدار پیدا کنید و بعد شروع به تولید کند.

برای تولید هم این اطلاعات می تواند به شما کمک کند :

برای تهیه هر 400 کیلوگرم کود ورمی کمپوست به صورت فله(بدون حساب ضایعات سرند) حدود 4 تا 6 متر مربع فضای سیمانی نیاز است.

یعین اگر می خواهید 10 تن ورمی کمپوست تولید کنید، حداقل حدود 100 متر فضای سرپوشیده و مناسب سیمانی و زهکشی شده نیاز دارید.

در صورت نبود فضای مورد نظر می توان به صورت رآکتوری اقدام به تولید کرد ولی هزینه ی اولیه آن بسیار زیاد است.

کرم مورد نیاز برای تهیه این حجم از کود حدود 500 کیلوگرم می باشد. یعنی در بهترین شرایط با داشتن 100 متر مربع فضای تولید و 500 کیلوگرم کرم خالص، می توانید طی یک سال به شرط رعایت همه شرایط نگهداری و تولید که اطلاعات کامل آن را دوره های آموزشی رایگان یا کم هزینه جهاد کشاورزی به شما معرفی می کنند، سالیانه حدود 10 تن کود و تقریبا حدود 1.5 تن کرم اضافه به دست خواهید آورد. کود دامی اولیه شسته شده پوک و آماده نیز حدودا 12 تا 15 تن است. یعنی با 15 تن کود، 500 کیلوگرم کرم و 100 متر فضا می توانید 10 تن کود خالص و باکیفیت تولید کنید.

محاسبه قیمت تمام شده کود ورمی کمپوست آماده نیز به این ترتیب ساده خواهد بود. کافی است قیما خرید کود و خرید کرم و هزینه های نگهداری و فضا را محاسبه و هزینه تولید را بدست آورید.

درباره قیمت فروش فقط دقت کنید. آنچه در بازار "گفته می شود" با آنچه واقعا اتفاق می افتد واقعا تفاوت دارد. اگر قبل از تولید و یا در طول دوره تولید به دنبال خریدار نهایی (باغدار، کشاورز، تولید کننده دام و طیور و ...) نباشید موقع فروش باید به دلال بفروشید. به عنوان مثال در سال 1393 قیمت فروش کود خوب در بازار، حدود 500 تومان است اما دلال ها بین 150 تا 200 تومان خریداری م یکنند و اگر شما از قبل خریدار مطمئن و مصرف کننده نهایی را پیدا نکرده باشید مجبور می شوید به همان قیمت تولید، محصول را بفروشید و هیچ سودی نخواهید داشت. به این موارد حتما توجه کنید.

همچنین دقت کنید که عبارت هایی مثل سه برابر شدن کرم طی سه ماه و ... فقط تصورات هستند. در ارزیابی طرح خود دقت کنید که معمولاً بهترین شرایط هیچ وقت اتفاق نمی افتد و باید آماده بهره برداری کمتر از نصف حالت ایده آل باشید. کرم ها حساس هستند. دما باید متعادل باشد. باید استرس وارد نشود. اگر همه موارد فوق رعایت شود، شما می توانید امیدوار باشید که تولید مناسبی داشته باشد.

اگر نیاز به تسهیلات برای تولید دارید، این مراحل را انجام دهید :

برای اخذ تسهیلات چند روش را پیشنهاد می کنیم.

1- اخذ جواز از وزارت صنعت و معدن در قالب طرح صنعتی و ارائه طرح توجیهی به وزارتخانه و دریافت تسهیلات از بانک صنعت و معدن

2- اخذ جواز صنعتی از وزارت جهاد کشاورزی (بهتر است از سازمان جهاد کشاورزی استان بخش صنایع کشاورزی اقدام گردد) و ارائه طرح توجیهی و اخذ تسهیلات از بانک کشاورزی

3- تاسیس شرکت تعاونی ، اخد جواز از وزارت جهاد کشاورزی برای شرکت ، ارائه طرح توجیهی به وزارت تعاون و دریافت تسهیلات از بانک توسعه تعاون

شماره تماس ثبت سفارش کرم و ورمی کمپوست: 09199762163

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت کشاورزی تی تاک -ارائه کلیه تجهیزات و ادوات بسته بندی...

ارومیه

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

هیترگازی، رطوبت سازپروانه ای، هیتربرقی، جت هیترسقف کشسان، دستگاه رطوبت ساز، دستگاه جوجه کشی، نبشی پلاستیکی، نبشی مقوایی، فوم میوه، تسمه، تسمه کش، رول بازکن تسمه، کارتن پلاست

نوع مالکیت:

تعاونی

دسته‌بندی محصولات