شرکت مهندسی نادین طیف

اینورتر و سافت استارت, ترانسمیتر رطوبت, برد رله صنعتی

آشنایی با اصول عملکرد غلظت سنج

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

سرعت انتقال نور در محیطهای مختلف متفاوت است. انحراف شعاع نور در هنگام عبور از حد فاصل دو محیط مختلف یکی از نتایج مستقیم و قابل رویت این اختلاف است. انحراف نور به علت تغییر سرعت آن است.

زاویه شکست نور (زاویه انحراف) به دانسیته محیط، نوع مولکولهای موجود، درجه حرارت محیط و طول موج نور بستگی دارد. 

هنگامی که پرتو نور از محیطی به محیط دیگر با غلظتی متفاوت وارد می شود، به علت تغییر سرعت عبور، مسیر آن منحرف می‌شود. این پدیده شکست نور "Refraction" نامیده می شود. در صورتیکه محيط دوم چگال تر از محيط اول باشد نور به خط عمود نزديک‌تر می شود. و در صورتی که غلظت کمتری داشته باشد از خط عمود بر سطح دور می‌شود.
چنانچه در شکل مشاهده می شود، زاويه بين شعاع تابش و خط عمود، زاويه تابش (i) و زاويه بين شعاع شکست و خط عمود زاويه شکست (p) ناميده می شود. ضريب شكست يك ماده (n) عبارتست از: نسبت سرعت عبور نور در خلا (c ) به سرعت عبور نور از آن ماده (vi). ضریب شکست مطلق هر جسم به صورت زیر تعریف می شود:

n=sin i / sin p

جهت مشاهده کامل مطلب ، فایل پیوست را بررسی نمایید .

فایلهای پیوست

  2٫3 مگابایت دانلود
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت مهندسی نادین طیف

مشهد

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

اینورتر و سافت استارت، ترانسمیتر رطوبت، برد رله صنعتی، صفحات نمایشگر لمسی، PLC و کنترلر CNC، ترانسمیتر فشار، ترانسمیتر دما، کنترلر PID، خط کش های اهمی و دیجیتال، انکودر های افزایشی و مطلق، ترانسمیتر سطح آلتراسونیک، موتورهای پله ای و سرووموتور، هارت مودم، کدورت سنج، سنسور دما، ست های آموزشی

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 8 روز پیش