شرکت آژند نوآور

تولید کننده تجهیزات اماکن ورزشی , دروازه فوتبال, تیر دروازه فوتبال استاندارد

نحوه خط کشی زمین فوتبال؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

کادر زمین باید به گونه ای که قبلا شرح داده شده تعیین شود. باتوجه به اینکه کلیه خطوط کادر، جزو زمین به حساب می آید و عرض کلیه خطوط 12 سانتیمتر است.

1- برای شروع خط کشی، ابتدا محل نصب دروازه را تعیین می کنیم و به منظور محل نصب دروازه، ابتدا باید وسط خط عرضی را تعیین کرد و از نقطه وسط بر روی خط عرضی، به طرفین فاصله ای به طول 3.66 متر جدا نمود، که مجموعا فاصله ای به طول 7.32 متر به دست می آید که طول دروازه است. یعنی باید فاصله داخل تیردروازه تا داخل تیر دیگر، 7.32 متر باشد.

2- محوطه دروازه در روی خط عرضی از داخل تیردروازه (یا در نقطه ای که پس از جداکردن، 3.66 متر به دست آمده است) به اندازه 5.5 متر به طرف گوشه های زمین جدا کرده و به همین اندازه خط 5.5 متری، به نقاط به دست آمده عمود شود و سپس با خط موازی با خط عرضی این دو قسمت را به هم وصل می کنیم. این محوطه را محوطه دروازه می نامند.

*تذکر: عرض خطوط، جزو داخل محوطه دروازه محاسبه می شود.

3- محوطه جریمه  نیز مثل محوطه دروازه، تعیین می شود، با این تفاوت که به جای 5.5 متر به طرفین 16.5 متر، از لبه داخل تیردروازه به طرف گوشه های زمین برروی خط عرضی جدا می شود و از نقطه انتهایی، عمودی به طول 16.5 متر خارج شده و سپس دو نقطه به دست آمده را با خطی موازی با خط عرضی بهم وصل می کنیم.

*خطوط، جزو داخل محوطه جریمه است.

4- برای تعیین نقطه پنالتی از مرکز دروازه، به فاصله 11متر یک خط عمود فرضی رسم می کنیم که انتهای آن خط فرضی را نقطه پنالتی می نامند. از نقطه پنالتی به شعاع 9.15 متر نیم دایره ای ترسیم می کنیم که خارج از محوطه جریمه در دو نقطه با محوطه جریمه تماس داشته باشد.

5- در هر گوشه زمین بازی به اندازه یک چهارم دایره و به شعاع یک متر، به مرکز محل تقاطع طول و عرض زمین (در داخل زمین بازی) رسم می کنیم که آن را محوطه کرنر می نامند.

6- برای تعیین خط وسط، دو خط طولی را با خطی به عرض 12 سانتیمتر به طریقی به هم وصل می کنیم که 6 سانتیمتر از عرض این خط در هر نیمه زمین واقع شود.

7- برای ترسیم دایره وسط نیز به مرکز وسط خط نیم دایره ای به شعاع 9.15 متر رسم می کنیم که عرض خط جزو داخل دایره باشد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت آژند نوآور

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تولید کننده تجهیزات اماکن ورزشی ، دروازه فوتبال، تیر دروازه فوتبال استاندارد، نیمکت ذخیره بازیکنان، تیر دروازه فوتسال، نیمکت ذخیره ، حلقه بسکتبال سقفی، جایگاه تماشاچیان فلزی، صندلی استادیومی، تیر دروازه هندبال ، دستگاه خط کشی زمین فوتبال، تونل ورود و خروج بازیکنان ، صندلی تماشاگران، میله والیبال ، سکوی ناجی استخر، خط شنا استخری

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 8 هفته قبل