پارس کیمیا سلولز تولید کننده لوله و نبشی مقوایی

محافظ گوشه مقوایی, نبشی مقوایی , زیر سری مقوایی

اهمیت حفظ محیط زیست و جنگل ها و همچنین نقش منفی مصرف کاغذ بر قطع درختان پرداخته است.

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

  نبی احسنی، پژوهشگر و دانشجوی دکتری محیط زیست امده است: قدمت اختراع کاغذ در مقایسه با پیدایش کره زمین چند سالی بیشتر نیست، اما در تخریب محیط زیست و پیشرفت بشر نقش بسزائی داشته است. زمانی که انسان رو به تمدن نهاده است هم زمان خواسته ها و امال و آرزوهایش را بر روی اجسام و منسوجات نقاشی و ثبت می نمود(با کشتن حیوانات و پوست شان)؛ این تمایل بشر شدید تر شده و برای مصور و مستند سازی و انتقال کشفیات و تجارب شان به دیگر هم نوعان خویش، خلاقیت ها و اختراع ها ادامه یافته است.
در میان این خلاقیت ها و نوآوری ها، کاغذ را می توان از بهترین یافته های انسان به حساب آورد زیرا تحول عظیمی در زندگی بشر پدید آورده است کاغذ تحت عناوین مختلف و در دوران های متعدد تولید و بر روی آن قوانین، یافته های علمی، رسوم، آئین ها، فرهنگ ملت ها و ... نوشته شده است.
کاربرد کاغذ از نوشتن بر روی آن فراتر رفته و در بسته بندی محصولات نیز استفاده فراوانی پیدا کرده است، همچنین اخیرا' در دکوراسیون منازل (کاغذ دیواری) نیز به شدت رواج یافته است. کتابخانه ها و گنجه های مملو از کتاب که از کاغذ حاصل می شود امروز تحت عنوان یار مهربان در هر خانواده و منزلی انبار شده است با هر محقق، استاد و پژوهشگر و ... که مصاحبه می شود کتابخانه های پر از کتاب پشت سرشان دیده می شود روزانه میلیون ها نسخه روزنامه و مجله تولید و تکثیر می گردد آمارهای فاخری از تولید نشریات که ناشی از مصرف کاغذ است توسط مسئولین ارائه می شود.
این در حالی است که منبع تولید کاغذ و اثرات مصرف آن به صورت بسیار اندک مورد توجه بوده و به غیر از دلسوازان و حافظین محیط زیست، درصد اندکی از ساکنین کره مسکون به کاهش مصرف، جایگزین کردن و بازیافت این محصول (کاغذ) اقدام و عمل می نمایند. این یار مهربان و یاد دهنده بی منت، این کالای تزئینی گنجه ها، وسیله یادگیری دانش آموزان و دانشجویان، مورد علاقه صنعت چاپ و نشر، ایجاد شغل بایگانی ها، عامل انتخاب شورا، نماینده مجلس و رئیس جمهور و دهها مشاغل وابسته دیگر به کاغذ منجر به قطع میلیون ها هکتار جنگل و میلیاردها درخت طی زمان شده است که منبع تولید (Aoutroph) و نظم دهی (Tropy) کره مسکون بوده ولی اکنون اکوسیستم عظیم رو به زوال و نابودی گذاشته است.
هر کسی اعم از بی سواد و باسواد، عالم و جاهل، فرهیخته و دانشمند، بازاری و کاسب، همه و همه انگشت اتهام تخریب محیط زیست را به سمت دیگران نشانه می روند، غافل از اینکه کلیه ساکنین کره زمین (ما انسانها) همگی مقصر بوده ولی میزان شدت و حدت (ضعف) آن متفاوت است.
هر ساله میلیاردها کتاب و دفتر چاپ و در بین دانش آموزان توزیع می شود ولی میزان بازیافت آن بسیار ناچیز است. زیرا احتمالا نه تولید کنندگان، نه بهره گیران و نه بهره برداران، از پشت پرده فاجعه زیست محیطی قطع درختان که به مصرف تولید محصولات کاغذی و کتاب می رسد خبر ندارند.
هر ساله تناژ بسیار زیادی کاغذ صرف تولید کتاب و نشریات جهت نشر و گسترش علم می شود ولی سر سوزنی از علم در کاهش مصرف، بازیافت و کاشت درختان برای تولید کاغذ و همچنین جایگزینی منابع دیگر (بجای درختان) در تولید کاغذ، بکار گرفته نمی شود.
بعد از تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، افراد منتخب هیچ وقت به کاغذ مصرفی مدت انتخابات و جمع آوری آن و یا در مقیاس کلان به تصویب قانون و یا صدور دستورالعمل هایی برای استفاده مجدد از این کاغذها فکر نمی کنند.
فرهنگ کتاب خوانی خوب و بالا رفتن سرانه مطالعه بسیار خوب است با این شرط که کتاب و منابع مورد مطالعه در کتابخانه‌ها بایگانی نگردد روز به روز بر تعداد و قفسه ها اضافه شود و در عوض، نابودی جنگل ها و ایجاد آلودگی های متعدد آب، هوا و فرسایش خاک و تغییرات اقلیمی و کاهش میزان درصد عنصر حیاتی اکسیژن و افزایش دی اکسید کربن را به همراه داشته باشد.
اندک اقدامات صورت گرفته در جهت کاهش و جایگزین کردن کاغذ و بازیافت آن عبارتند از:
1- تولید کتابهای الکترونیکی 2- دولت الکترونیک و استفاده از خدمات الکترونیکی و در کل دنیای مجازی 3- بازیافت و استفاده مجدد در تولید نشریات و کارتون های بسته بندی 4- تولید کاغذ از سنگ (کاغذ سنگی) 5- استفاده از حاشیه 1 سانتیمتر و 32 سطر در صفحه، همچنین پشت و رو پرینت گرفتن فعالیت های تحقیقاتی و مجلات علمی. مع الوصف لازم و ضروری است سریعا انسان ها مصرف کاغذ را به پائین ترین حد ممکن تقلیل دهند تا جانمان، جایمان و جهان مان (دکتر رادمنش) را حفظ کنیم...
8 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

پارس کیمیا سلولز تولید کننده لوله و نبشی مقوایی

یزد

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

محافظ گوشه مقوایی، نبشی مقوایی ، زیر سری مقوایی، محافظ لبه مقوایی، نبشی مقوایی مدور، قیمت نبشی مقوایی، قیمت محافظ لبه مقوایی، لوله مقوایی، لوله مقوایی پارس، نبشی مقوایی پارس، محافظ لبه مقوایی پارس، خرید لوله مقوایی، قیمت لوله مقوایی، خرید محافظ لبه مقوایی، لوله مقوایی سنگین

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات