شرکت نامینیک || آموزش میکروکنترلر ARM ||

برد الکترونیکی ARM, برد آموزشی, دوره آموزشی ARM

ارتباط متلب با دنیای واقعی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

در صورتی که با دنیای مهندسی سر و کار داشته باشید، بی شک حداقل یکبار نام نرم افزار  متلب (MATLAB) را شنیده اید و تا حدودی با کاربردها و توانایی های این نرم افزار آشنال می باشید. این امر برای دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا و دانشجویانی که با مقالات علمی سر و کار دارند، بارزتر است و اهمیت نرم افزار متلب ملموس تر می باشد.

امروزه از این نرم افزار برای شبیه سازی انواع سیستم ها و همچنین انجام انواع محاسبات در مقیاس بزرگ و کوچک، استفاده می شود. از شبیه سازی حرکت یک گوی متحرک بر روی یک سراشیبی گرفته تا شبیه سازی، تحلیل و پیش بینی وضعیت بورس کالا در ماه ها و شاید در سالهای آینده، از این نرم افزار بهره گرفته می شود.

در رشته های فنی و مهندسی و بویژه رشته های مهندسی برق و مکانیک، صرفاً شبیه سازی یک سیستم و مشاهده ی نتایج بدست آمده را نمی توان دلیل محکمی برای بکارگیری آن سیستم در دنیای واقعی، قلمداد کرد. از این رو این نرم افزار این امکان را برای این قبیل رشته های مهندسی فراهم نموده است تا بتوان اطلاعات را از دنیای خارجی به نرم افزار وارد و یا اطلاعات منتجه از خروجی یک سیستم را به دنیای خارج، صادر کرد.

نیاز به یک سخت افزار گران قیمت واسط جهت برقراری ارتباطات

در حال حاضر به منظور ارتباط دهی نرم افزار متلب با دنیای خارج، نیازمند تهیه و خریداری سخت افزارهای نسبتاً گران قیمت و با امکاناتی نه چندان منعطف، می باشیم.

فرض کنید هدف ما طراحی یک سیستم کنترلی به منظور کنترل دمای یک کوره در صنایع فولاد می باشد. برای این منظور مسلماً می بایست از دمای کوره نمونه برداری و در نهایت و پس از انجام محاسبات مورد نیاز، یک فرمان جهت تنظیم دمای کوره به مشعل، صادر نمود. برای پیاده سازی این سیستم کنترلی، می توان سیگنال صادره از سنسور دما را توسط یک مبدل آنالوگ به دیجیتال وارد نرم افزار متلب نمود و پس از انجام محاسبات و پیاده سازی الگوریتم های کنترلی مورد نظر، فرمان مورد نیاز را مجدداً و با استفاده از یک مبدل دیجیتال به آنالوگ، به مشعل کوره ارسال نمود.

شاید برای شما عجیب به نظر آید که تهیه یک سخت افزار برای پیاده سازی چنین پروژه­ی نسبتاً ساده، بیش از یک میلیون تومان تمام خواهد شد! و طبیعی است که در محیطهای دانشجویی و دانشگاهی تامین این هزینه کار آسانی نخواهد بود.

راهکار عملی ما برای ارتباط بین نرم افزار متلب و دنیای واقعی

نامینیک در آخرین اقدامات خود قصد دارد برای شما امکانی را فراهم سازد تا بتوانید با استفاده از سخت افزار ارزان قیمت و در عین حال با امکاناتی جامع و کامل خود مبتنی بر

ریزپردازنده های ARM، به برقراری ارتباط بین نرم افزار متلب و دنیای خارج، بپردازید و پروژه های خود را با کمترین هزینه به صورت عملی پیاده سازی نمایید. با بکارگیری سخت افزار نامینیک به عنوان برد واسط، قادر خواهید تعداد زیادی ورودی و خروجی دیجیتال، ورودی های آنالوگ، خروجی آنالوگ و ... را به پروژه متلب خود اضافه نمایید و نتایج سیستم خود را در دنیای واقعی بررسی نمایید.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت نامینیک || آموزش میکروکنترلر ARM ||

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

برد الکترونیکی ARM، برد آموزشی، دوره آموزشی ARM، دوره آموزشی stm32، دوره آموزشی آرم، خرید برد ARM، خرید برد آموزشی ARM، آموزش رایگان ARM، کلاس ARM، دانلود کتاب میکروکنترلر ARM، آموزش رایگان ARM CORTEX M3، پروژه های عملی ARM، برد آموزشی ARM، خرید برد ARM، خرید برد STM32، برد ARM

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات