شرکت نامینیک || آموزش میکروکنترلر ARM ||

برد الکترونیکی ARM, برد آموزشی, دوره آموزشی ARM

راه اندازی eeprom

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

هدف پروژه :

هدف از انجام این پروژه آموزش نحوه ذخیره و باز یابی اطلاعات بر روی EEPROM های خارجی می باشد ، از اینرو از EEPROM شرکت اتمل که از پروتوکل TWI پشتیبانی می کند استفاده شده است .

شرح پروژه :

در این برنامه ابتدا یک Page از حافظه EEPROM مقدار دهی می شود ، به این ترتیب که در ادرس های زوج مقدار AA و در آدرس های فرد مقدار BB ذخیره می شود ، سپس مقادیر خوانده شده برای کاربر نمایش داده می شود .

در تمام طول پروژه تمامی فرایند های در حال انجام از طریق پورت دیباگ میکرو قابل رویت می باشد .

(Settings: 115200 bauds, 8 bits, 1 stop bit, no parity, no flow control)

سخت افزار مورد استفاده :

برای انجام این پروژه از برد آموزشی ARM   همین شرکت استفاده شده است ، همچنین بر روی برد یک عدد IC حافظه EEPROM شرکت اتمل ، به شماره AT24C512 مونتاژ گردیده است که مقدایر بر روی این IC نوشته و خوانده خواهند شد .

EEPROM:

همانطور که می دانید EEPROM ها نوعی ROM اند که محتوای آنها را می توان مجددا Program نمود . از اینرو مقداریر ذخیره شده در آنها پس از قطع برق از دست نخواهد رفت و برای نگاه داشتن تصاویر ، جداول و اطلاعاتی از این دست بسیار مناسب اند ، لازم به توضیح است که EEPROM  ها به صورت دایم قابل استفاده نیستند و به تقریبی تنها 100000 بار می توان اطلاعات روی آنها را پاک نموده و مجددا مقدار دهی نمود .

در حافظه های EEPROM هنگام نوشتن و یا خواندن اطلاعات نمی توان تنهایک بایت را در دسترس داشت ، بلکه می بایت در هر مرحله یک Page را به طور کامل Load و یا مقدار دهی نمود . که اندازه این Page ها در IC های مختلف متفاوت می باشد . برای توضیحات بیشتر می توانید به ادرس زیر مراجعه نمایید .

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت نامینیک || آموزش میکروکنترلر ARM ||

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

برد الکترونیکی ARM، برد آموزشی، دوره آموزشی ARM، دوره آموزشی stm32، دوره آموزشی آرم، خرید برد ARM، خرید برد آموزشی ARM، آموزش رایگان ARM، کلاس ARM، دانلود کتاب میکروکنترلر ARM، آموزش رایگان ARM CORTEX M3، پروژه های عملی ARM، برد آموزشی ARM، خرید برد ARM، خرید برد STM32، برد ARM

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات