مهتاب گستر

اگزاست فن, هواساز, انواع فن سانتریفیوز

عوامل موثر در محاسبه و برآورد قیمت اگزاست فن تهویه

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

عوامل موثر در محاسبه و برآورد قیمت اگزاست فن تهویه-مهتاب گستر02166706377

قیمت اگزاست فن به عوامل متعددی بستگی دارد که در این مقاله به موارد اصلی که در قیمت انواع اگزاست فن تهویه تاثیرگذار می باشد اشاره می نماییم . یک دستگاه اگزاست فن اعم از اگزاست فن دمنده یا اگزاست فن پشت بامی که می تواند از نوع محوی یا سانتریفیوژ باشد ، از اجزایی تشکیل شده است که با توجه به متریال بکار رفته در ساخت وتولید این دستگاه ، هریک از این قطعات و اجزای این دستگاه می تواند تاثیر مستقیم بر قیمت اگزاست فن داشته باشد . در متن زیر به عوامل اصلی تاثیر گذار در قیمت اگزاست فن دمنده و یا قیمت اگزاست فن پشت بامی می پردازیم .

 1-جنس ورق بدنه و حلزونی اگزاست فن : معمولا متریال بدنه اگزاست فن از جنس فولاد ST-37 می باشد . گرید های مختلف فولاد با توجه به نوع روش نورد (نورد سرد و یا نورد گرم) و یا ضخامت ورق به کار رفته می تواند تاثیر بسزایی در بهای تمام شده قیمت اگزاست فن تهویه داشته باشد . انواع ورق های نورد گرم از گرید ST-33  تا گرید ST-53 تولید می شود که هر چه به گرید های بالاتر نزدیک می شود درصد کربن در آلیاژ فولاد کاهش پیدا کرده و در نتیجه ورق تولید شده از انعطاف بیشتری برخوردار خواهد بود . انواع ورق های نورد سرد (گالوانیزه روغنی) از گرید ST-22 تا گرید ST-24  قابل تولید می باشد . این ورق ها در ضخامت های مختلف در بازار عرضه می گردد که باتوجه به نوع گرید و همچنین ضخامت ورق ، قیمت اگزاست فن تعیین می گردد . حال آن که اگر بدنه دستگاه اگزاست فن از متریال استیل تولید گردد قیمت تمام شده اگزاست فن دمنده یا اگزاست فن پشت بامی بالاتر خواهد رفت . بنابراین مهمترین بخش در تعیین قیمت اگزاست فن ، بدنه این دستگاه می باشد .

2-جنس و نوع پروانه اگزاست فن : در انتخاب نوع پروانه در اگزاست فن باید توجه نمود که انواع پروانه محوری یا سانتریفیوژ با توجه به نوع کاربری (کانال کشی طولانی یا بدون کانال کشی ) در تولید این دستگاه استفاده می شود . نوع متریال پروانه مورد استفاده در اگزاست فن اعم از آلومینیوم ، گالوانیزه ، پلی آمید و فایبرگلاس می تواند تاثیر بسزایی در قیمت اگزاست فن دمنده و مکنده داشته باشد . از عوامل دیگری که در تعیین قیمت اگزاست فن می تواند تاثیرگذار باشد  می توان به کنترل کیفی دستگاه با بالانس استاتیکی و دینامیکی و همچنین تعداد پره های به کار رفته یا نوع پره به کاررفته اعم از فوروارد و بکوارد و شعاعی(با توجه به نوع کاربری) اشاره نمود . البته سیستم انتقال قدرت عامل مهم دیگری است که در تعیین قیمت اگزاست فن تاثیر بسیار زیادی دارد . انواع سیستم های انتقال قدرت در اگزاست فن اعم از دایرکت درایو ، تسمه پولی و گیربکس نیز در برآورد قیمت اگزاست فن تهویه تاثیرگذار می باشد.

نوع تسمه ، جنس فولی انتقال قدرت و نوع شافت انتقال قدرت می تواند از اجزای سیستم انتقال قدرت تاثیر مستقیمی بر قیمت اگزاست فن تهویه داشته باشد .

3-برند الکترموتور بکاررفته در اگزاست فن : یکی از موارد اصلی که در قیمت اگزاست فن موثر می باشد الکترو موتور بکارفته در اگزاست فن می باشد ، موتور می تواند از انواع برندهای داخلی و و یا  از برندهای چینی باشد که باعث کاهش در قیمت نهایی اگزاست فن گردد . و این در حالی است که اگر در تولید اگزاست فن از موتورهای اروپایی مانند زیمنس ، ABB ، VM ، موتوواریو و روسی استفاده کرد که عایق حرارتی و آی پی محافظتی بالاتری نسبت به انواع موتورهای چینی دارند . این عایق حرارتی و یا کلاس محافظتی بالا در مرور زمان سبب افزایش عمر موتور و فن و نیز سبب کاهش استهلاک قطعات جانبی دستگاه می گردد .

4-آپشن های به کار رفته در تولید اگزاست فن :  فیلتر نصب شده در دهانه ورودی و خروجی ، تابلوکنترل راه اندازی دستگاه ، سیستم کنترل دور متغیر (VFD)  ، پنل دسترسی و...  نیز در تعیین قیمت اگزاست فن دمنده تاثیرگذار می باشد . نوع رنگ اگزاست فن که بطور کوره ای یا الکترواستایک باشد و یا به صورت  دستی و کارگاهی انجام شود می تواند در قیمت اگزاست فن نیز موثر باشد .

 مهتاب گستر تولید کننده انواع سیستمهای تهویه اگزاست فن سانتریفیوژ واکسیال 02166706377