آنودایزینگ آندایزینگ آلومینیوم آروین

خدمات آنودایزینگ , خدمات هارد آنودایز, آنودایز رنگی

آندایزینگ آلومینیوم

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

آندایزینگ :

آندایزینگ فرآیند تبدیلی الکتروشیمیائی میباشد که منجربه تشکیل فیلم اکسیدی روی آلومینیوم در یک محلول الکتروشیمیائی میشود . مکانیزم فرآیند آنادایز دیفوزیون میباشد که در آن قطعات آلومینیوم به آند متصل شده و جریان بین آنها و کاتد که میتواند استیل – سرب – تیتانیم و حتی آلیاژ آلومینیوم باشد میگذرد . مطابق استاندارد MIL-8625 آنودایز به سه نوع طبقه بندی میشود : نوع یک آنودایز اسید کرومیک – نوع دوم آنادایز اسید سولفوریک – و نوع سوم هارد آنادایز یه همان آنودایز سخت

البته انواع مختلفی از جمله آنودایز اسید فسفریک و مخلوط اسیدی و یا تیتانیم نیز وجود دارد که بسته به نوع آنها غالبا کمتر مرسوم هستند .

فیلم آنودایز دارالی ساختاری متخلخل بوده که از سطح آلومینیوم بطرف بیرون رشد مینمایدو به همین واسطه قابلیت جذب رنگهای آلی و معدنی را دارد . پوشش آنودایز عایق بوده و بسته به پارامترهای مختلفی میتواند تلورانس ابعادی را تحت تاثیر قرار دهد .

ویژگیهای آنادایز اسید کرومیک Mil-8625-Type I

مناسب جهت قطعات با تلورانس بسته

قابلیت جذب رنگ مشکی

مناسب برای آبکاری

نارسانا

مناسب برای قطعات جوشی و مونتاژی

کاربرد جهت : اجزا ماشینهای دقیق

                   اجزا هوا فضا

                 پایه مناسب جهت رنگ

آنودایز اسید سولفوریکی   Mil 8625-Type II

مرسوم ترین روش جهت آنادایز میباشد که ضخامتی در حدود 0.01 تا 0.001 اینچ را ایجاد مینماید . 67 درصد بدرون قطعه نفوذ گرده و 33 درص روی سطح رشد مینماید . این روش برای ایجاد سختی و مقاومت به سایش و خوردگی بسیار مناسب است . فیلم آندی ایجاد شده به این روش قابلیت جذب مناسبی جهت انواع رنگ را دارد که پس از انجام مناسب سیل ثبات مطلوبی نیز خواهد داشت .

ویژگیهای پوشش آنادایز سولفوریکی :

     مناسبتر از لحاظ هزینه و انرژی نسبت به سایر فرآیندها

       قابلیت اجرا جهت اکثر آلیاژهای آلومینیوم

     سخت تر نسبت به آنادایز کرومیکی

     قابلیت جذب رنگ با تنوع زیاد

موارد کاربرد :

     قطعات اپتیکی جهت حذف انعکاس نور

     بدنه شیرهای هیدرولیک

     تجهیزات نظامی

   قطعات کامپیوتر و الکترونیک

   تجهیزات سخت افزار مکانیکی

هارد آنادایز Mil 8625-Type III

پوششی سخت و مقاوم در برابر خوردگی و سایش با قابلیت ماشینکاری میباشد که بروش الکتروشیمیائی و ایجاد لایه اکسید آلومینیوم روی سطح آلومینیوم و آلیاژهای آن بوجود میاید .

لایه ایجاد شده نتیجه واکنش اکسیداسیون اندی در محلول اسیدی غالبا خنک و زیر صفر میباشد مراحل ثانویه همانند آغشته سازی فیلم آندی با روان سازها و یا عناصر رنگی خواهد بود .

خواص پوشش هارد آنودایز :

بسته به نوع آلیاژ و مشخصات فرآیند اجرائی ویژگیهای ذیل را خواهد داشت :

     ضخامت بیش از 200 میکرون

     مقاومت به خوردگی

     سختی و سایش بالا

   مقاومت الکتریکی

   مقاومت حرارتی

   ضریب اصطکاک (در صورت اجراء روان سازی)

لازم بذکر است نوع کاربرد قطعه- آلیاژ آن – مشخصات سختی و خوردگی مد نظر – رنج ضخامت پوشش با توجه به تلورانس ابعادی و خواص مکانیکی – نقاط اتصال – و سایر پارامترهای احتمالی در تعیین کیفیت و اجرا بهتر فرآیند آنودایز سخت تاثیر گذار میباشد .

کاربرد :

پوشش هارد آنادایز دارای کاربرد وسیع و گسترده ای میباشد از انجا که آنادایز سخت آلومینیوم غالبا جزو پوششهای مهندسی میباشد عمده مصارف آن خاص و صنعتی بوده و ایجاد ارزش افزوده مناسبی روی آلومینیوم میگردد عمده صنایع سنگین و خواص ذیل از این پوشش استفاده مینمایند :

هوا فضا – نظامی – نیوماتیک و هیدرولیک – خودرو و موتور – شیمیائی – پزشکی – دریائی – نساجی – ساختمان – الکترونیک و لوازم آشپزخانه

 

 

 

 

مراجع استاندارد :

مراجع استاندارد پیشنهادی بشرح ذیل میباشند :

MIL 8625

AMS 2471

ASTM B 580

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آنودایزینگ آندایزینگ آلومینیوم آروین

تهران، رباط کریم

نوع فعالیت

تولید کننده، خدمات

خدمات/محصولات

خدمات آنودایزینگ ، خدمات هارد آنودایز، آنودایز رنگی، نصب و راه اندازی، خدمات آندایزینگ، آندایز براق، آنادایز، هارد آندایز، آندایز سخت، هارد آنودایزینگ، آنودایز رنگی، آندایز کرومیکی، خدمات آنودایز، آنودایز برنز، آنودایز شامپاینی، الکتروکالورینگ

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات و خدمات