aluwall

نمای کرتین وال, کرتین وال, نمای فریم لس

اصول کلی در طراحی نما

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

اصول کلی در طراحی نمای ساختمان

اولین جلوه بصری هر ساختمانی نمای آن است که می تواند با مخاطب آن ارتباط برقرار کند.نمای ساختمان یکی از اجزای بسیار مهم در ساختمان است، نمای ساختمان علاوه بر حفاظت از محیط داخل ساختمان ارتباط بین فضای بیرون را با محیط داخل ساختمان برقرار می کند. در فضای شهری هر ساختمان جزئی از فضای شهری محسوب می شود که زیبایی و  زشتی آن بر فضاهای شهر تأثیر گذار است.

استفاده از چند نوع متریال در طراحی نما

برای داشتن یک نمای زیبا باید از مصالحی که در کنار هم زیبایی و هماهنگی زیادی را در نما ایجاد می کند استفاده کرد. در طراحی نما استفاده از مصالح مختلف که دارای تنوع در رنگ و بافت است جلوه خاصی در نما ایجاد می کند.

طراحی اصولی نمای ساختمان 

در طراحی نماها باید به هماهنگی با ساختمان های مجاور توجه کرد.و از خط و خطوطی که در نماهای کلی آن منطقه به چشم می خورد در طراحی نمای ساختمان خیلی متفاوت تر استفاده شود.

ارتباط کاربری های داخلی ساختمان با استفاده از طراحی نما

در طراحی نمای یک ساختمان با استفاده از مصالح مختلف می توان کاربری آن ساختمان را شاخص تر کرد.

نورپردازی نمای ساختمان

امروزه نورپردازی نمای ساختمان همانند طراحی بسیار مهم است. این امر باعث می شود ساختمان در شب جلوه خاصی داشته باشد.نورپردازی باید به گونه ای باشد که در ابتدا طراحی نما مورد توجه قرار گیرد و بعد نورپردازی آن ساختمان.

سادگی و خوانایی نمای ساختمان

در طراحی نمای ساختمان با ایجاد تنوع بیش از حد با استفاده از مصالح مختلف سادگی و خوانایی نمای ساختمان را کاهش دهد. گاهی وقت ها استفاده از یک رنگ در نمای ساختمان تاثیر گذاری بیشتری دارد.

پویایی در طراحی نمای ساختمان 

با استفاده از روش های گوناگون می توان سیالیت و و پویایی را در نما ایجاد کرد مانند تغییر در ابعاد بازشو ،استفاده از مصالح مختلف و المان های افقی و عمودی و …

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

aluwall

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، خدمات

خدمات/محصولات

نمای کرتین وال، کرتین وال، نمای فریم لس، فریم لس، لوور آلومینیومی، نمای سنگ و سرامیک خشک، لوور متحرک برقی، شیدر آلومینیومی، نمای کامپوزیت ، کامپوزیت پانل آلومینیوم، نمای شیشه، نمای ساختمان، لوور دوکی، لوور متحرک، لوور برقی، ورق کامپوزیت

دسته‌بندی محصولات و خدمات