پارس سامان ایرانیان - لامپ LED

لامپ LED

همه چیز درباره ی SMD LEDs

SMD که مخفف واژه (surface mounted Device) است، به دلیل تطبیق پذیری بالایی که دارد بسیار محبوب است.
SMDها را می توان برای تولید هر چیزی از لامپهای حبابی گرفته تا لامپ های رشته ای یا همان طنابی (strip lights) و حتی نشانگر تماس های از دست رفته در تلفن های همراه مورد استفاده قرار دارد.
SMD ها در مقایسه با DIP ها بسیار کوچک هستند، که همین امر قابلیت تطبیق پذیری SMD ها را نسبت به DIP ها افزایش می‌دهد. در SMD می‌توان از چیپ هایی با طراحی های پیچیده تر، همانند چیپهای SMD 5050 استفاده کرد که توانایی RGB شدن حتی در یک چیپ را دارند.SMD ها برخلافDIP ها در نشان دادن ترکیبات رنگی بسیار قدرتمند هستند ،DIP ها توانایی نشان دادن فقط یک رنگ در هر دستگاه را دارند. نکته ی قابل توجه در مورد چیپ های SMD این است که می‌توانند بیشتراز دو قسمت داشته باشند(قسمت آنود و قسمت کاتود) . دیودهای SMD می توانند ۲، ۴ یا ۶ قسمت داشته باشند که بستگی به تعداد چیپ‌های آن دیود داردکه با توجه به طراحی SMD هر چیپ می‌تواند جریان منحصر به فرد خود را داشته باشد . برای مثال ، دیودهای SMD5050 سه چیپ برروی یک دیود نصب شده است که ۳ جریان دارد و ۶ جوش می‌خورد. توسعه و پیشرفت دیودهای SMD برای صنعت LED به دلیل توانایی قرار دادن ۳ چیپ و حتی بیشتر بر روی یک دیود بسیار حائز اهمیت است.
وقتیکه که شما یک دیود داریدکه شامل چیپ‌های قرمز،سبز وآبی است، این به آن معناست که شما چیپی دارید که میتواند هررنگی که شما می‌خواهید را با تنظیم سطح خروجی نور از هر چیپ به دست آورد . از آنجا کهSMD ها توانایی تغییر رنگ داشته نور بسیار خوبی دارند ، ازآنها عمدتأ در لامپهای حبابی و LED های رشته ای (LED strip lights) استفاده می‌شود. SMD ها در اندازهای بسیار متفاوتی موجود می‌باشند، که متداولترین آنهاSMD 2835 و SMD 5050 است. SMD 2835 تنها ۲-۸ میلیمتر عرض دارد و SMD 5050، ۵ میلیمتر. SMD ها می‌توانند در اندازه‌ های کوچکتر از ۵۰۵۰ و ۲۸۳۵ نیز تولید شوند که از اینگونه SMD ها با ابعادی بسیار کوچکتر در تلفن های همراه،کامپیوترها و لب‌تاب ها به عنوان چراغ های نشانگر استفاده می‌شود.
شما می‌توانید SMD ها را درنشانگر های هرنوع موبایلی ببینید که چراغ بسیار کوچکی دارند که وقتی صفحه موبایل شما خاموش می‌شود آن چراغ بسیار کوچک LED روشن می‌شود .
در کل می‌توان اینگونه بیان کرد که SMD ها می‌توانند بین ۵۰ الی ۱۰۰ لومن بر وات که بستگی به نوع چیپ آن دارد نور تولید کنند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

پارس سامان ایرانیان - لامپ LED

مشهد

نوع فعالیت

تولید کننده، صادر کننده

خدمات/محصولات

لامپ LED

دسته‌بندی محصولات