بازرگانی لرزان صنعت

ماشین آلات ساختمانی, ماشین آلات ساختمان سازی, ماشین آلات راه سازی

شیلنگ ویبراتور بادی و کاربردهای آن

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

شیلنگ ویبراتور بادی بدون برق کار می کند و اجزاء آن از طریق کمپرسور هوا به کار می افتد. شیلنگ ویبراتور ارائه شده توسط شرکت بی تی بلژیک دارای استحکام بالا و بدنه بادوام از جنس چدن نشکن است و نحوه عملکرد آن بدین صورت است که روتور با سرعت بالا در داخل شیلنگ ویبراتور از 10000 تا 18000 ارتعاش در دقیقه ایجاد می کند که در تمامی جهت ها پخش می شود. فرکانس بهینه بسته به نوع ابعاد دانه های بتن متفاوت است و انتخاب شیلنگ مناسب با توجه به اندازه ها دانه ها باید انجام گیرد.

شیلنگ ویبره بادی یکی از ابزار های مورد استفاده برای رساندن هوای فشرده شده درون کمپرسور به ابزار بادی می باشد . در پروژه های ساخت و ساز پس از جایگذاری بتن مقداری هوا در کار محبوس می شود . این حبابهای ناخواسته چگالی بتن را کاهش می دهد و مقاومت بتن را نیز کاهش می دهند . از دیگر معایب این حبابهای هوا افزایش نفوذپذیری بتن و کاهش پیوستگی بین بتن و میلگرد می باشد .


به همین دلیل باید با استفاده از روش هایی این هوا ها را خارج نموده و بتن را متراکم کرد . برای این منظور از شیلنگ ویبراتور بادی استفاده می شود که با ایجاد لرزش بتن را متراکم می نماید .
شیلنگ بادی ویبراتور بیشتر برای ابزارهای بادی که نیاز به فشار یا جریان مداوم هوا ندارند، استفاده می شود . شلینگ های بادی دارای انواع مختلفی از قطر و ضخامت است که با توجه به ابزار بادی باید مناسب ترین آن انتخاب شود .


ویژگی های یک شیلنگ ویبره بادی مناسب :
قابلیت انعطاف بالا و خاصیت فنری مناسب شلینگ
وزن پایین شلنگ بادی
مقاومت در فشار بالا
قابلیت کار در شرایط محیطی سرد و گرم
جمع شدن سریع و کامل
استحکام بال
عدم ترک خوردگی
تنوع بالا
و …

شیلنگ بادی ویبراتور به منظور ویبره نمودن بتن مورد استفاده افراد قرارمی گیرد . شیلنگ بادی در انواع مختلفی وجود دارد که برای استفاده صحیح باید نوع مناسب آن را انتخاب نمایید که قطر و ضخامت آن با ابزار مورد نظرتان متناسب باشد . برای اینکه ابزار شما افت پیدا نکند باید طول شیلنگ بادی ویبراتور به درستی انتخاب شود . مناسب ترین طول برای شیلنگ بادی 10 تا 15 متر می باشد . انتخاب طولی بیشتر یا کمتر از این بازه می تواند در کارکرد دستگاه شما تاثیرگذار باشد.  به طور کلی می توان اجزای آن را به سه قسمت تقسیم نمود . هد شیلنگ که پوکر نیز نامیده می شود  ، شیر پنوماتیک که در انتهای شیلنگ قرار دارد ، روکش شیلنگ

شیلنگ ویبراتور بادی در مقایسه با شیلنگ مکانیکی ویبراتور از کارایی بالاتری برخوردار است . سرعت عمل در شیلنگ بادی بالا بوده و کار کردن با آن راحت تر می باشد . همچنین شیلنگ بادی دارای طول عمر بالایی می باشد .

مزایای شیلنگ ویبراتور بادی


1- بازده بالا
2- قابلیت کار در شرایط محیطی سرد و گرم
3- تنوع بالا دارای 9 مدل از قطرهای 28 تا 150 میلیمتر
4- تعمیر و نگهداری آسان قسمت روتور
5- دارای اجزای با دقت بسیار بالا که در بریتانیا ماشینکاری شده اند.
6- روغن برای روغنکاری اجزا شیلنگ به صورت استاندارد عرضه می شود.

در هنگام استفاده از ویبراتور شیلنگی باید چه نکاتی را مدنظر داشت؟


به طور معمول زمان مناسب برای اعمال لرزش با لرزاننده خرطومی بین 5 تا 15 ثانیه بوده اما مدت زمان دقیق تر بر اساس ظاهر شدن شیره بتن روی سطح بتن ریزی شده و تغییر کردن صدای لرزاننده تعیین می گردد. نکته مهم آنکه: اگر زمان لرزش کم باشد، سنگ دانه ها حرکت کرده اما بتن زمان کافی برای جاری شدن و پخش شدن رو ندارد و همین موضوع باعث متخلخل شدن بتن و کاهش مقاومت آن می گردد. اگر مدت زمان لرزاندن بتن زیاد باشد، شیره بسیار زیادی به سطح بتن آمده که سبب جداشدگی در بتن، ایجاد ترک، کرمو شدن قسمت های زیری و کاهش مقاومت سطحی بتن می گردد.
برای از بین بردن حباب های داخل بتن و همچنین جلوگیری از حبس شدن هوا، باید لایه بتن ضخامت کم و نازکی داشته باشد. ولی در هر صورت نباید ضخامت کمتر از 1.5 سانتیمتر بود. همچین حداکثر ضخامت لایه ای که استفاده از ویبراتور شیلنگی بر روی آن مقدور است 500 تا 600 میلیمتر است.
ویبراتور یا لرزاننده باید در فواصل مساوی و یکنواخت و به صورت عمودی داخل بتن فرو برده شود و از قرار دادن لرزاننده به صورت مایل یا افقی پرهیز شود. فواصل بین مکان هایی که باید قرار گیرد بر اساس شعاع عمل لرزاننده تعیین می شود. همچنین به این نکته دقت شود، شعاع های عمل باید تا چند سانتیمتر یکدیگر را پوشش دهند.
جهت حذف موثر هوا باید سریعا ویبراتور به داخل بتن وارد و با حرکت ملایم بالا به پایین، به آهستگی خارج شود. نفوذ سریع ویبراتور سبب آن گردیده که بتن به طرف بالا و خارج از قابل حرکت و هوا خارج گردد. همچنین زمانی که به آهستگی ویبراتور خارج می شود هوای که در بالای ویبراتور قرار گرفته به طرف بالا رانده شده و باعث جاری شدن ملات به صورت یکنواخت می گردد. در ضمن در بتن هایی با سفتی بالا جای میله ویبراتور با این روش پر می گردد.
شیلنگ ویبراتور را باید به صورت قائم و چند سانتی متر داخل لایه قبلی که هنوز سفت نشده فرو برد، رعایت فواصل منظم بین محل های فرو بردن سبب محکم شدن و تراکم بتن می گردد. وارد کردن شیلنگ به داخل بتن تحت زاویه و به صورت تصادفی و نامنظم و در فواصل متفاوت و عدم رعایت عمق کافی برای فرو رفتن در لایه قبلی باعث عدم یکپارچگی دو لایه می گردد.

5 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

بازرگانی لرزان صنعت

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

ماشین آلات ساختمانی، ماشین آلات ساختمان سازی، ماشین آلات راه سازی، شیلنگ ویبراتور، ویبراتور بتن، ماله موتوری، شمشه ماله برقی، شمشه موتوری، ویبره بدنه، ویبراتور بدنه، ویبره بتن، ویبره صنعتی، کمپکتور، سینی ماله، تیغه ماله، بتونیر

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات