شرکت مخابراتی ارتباط رسا | بیسیم و تجهیزات مخابراتی

فروش بیسیم موتورولا, فروش بیسیم هایترا, فروش بیسیم دیجیتال

پروژه 25 از دید MOTOROLA:

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

شرکت Motorola غول بی رقیب تولید کننده تجهیزات ارتباط رادیویی، یکی از تولید کنندگان تجهیزات مبتنی بر استاندارد P25 که استانداردی بومی ایالات متحده است می باشد. از این رو در این مقاله سعی داریم نگاه موتورولا را به P25 و چگونگی تفسیر آن را برای شما ذکر کنیم.

استاندارد پروژه 25

یک نقشه راهنمای مسیر برای آینده رادیوهای دیجیتال، رادیوهایی برای ارتباطات، شما به عنوان یک افسر پلیس یک رادیو دارید، افسر دیگری در شهری در نزدیکی شما نیز یک رادیو دارد، پس چه چیز مانع برقراری ارتباط میان شما دو نفر است؟

اغلب سیستم های رادیویی تنها در محدوده تحت پوشش شبکه تعریف شده برای خودشان عمل می کنند، از این رو در صورتیکه بخواهید از رادیویی که در اختیار دارید با کاربران شبکه های دیگر مکالمه کنید، امکان پذیر نیست مگر انکه:

  • شبکه ی خود را ارتقاء دهید و یا تبدیل کنید بدون آنکه نیازمند تعویض تمامی اجزای آن باشید.

اهداف پروژه 25:

چهار هدف کلیدی که در زیر بیان شده است، بیانگر راهنمایی جهت توسعه شبکه های مبتنی بر استاندارد P25 خواهد بود:

  • بدست آوردن حداکثر کارایی از طیف فرکانسی موجود
  • اطمینان از عملکرد مطلوب سیستم در طول عمر مفید خود
  • برقراری ارتباطات موثر و کارآمد درون و میان سازمانی
  • فراهم آوردن تجهیزاتی با نهایت سهولت کاربری

باید توجه داشت که هر شبکه مبتنی بر استاندارد P25 از مزایای زیر بهره مند خواهد شد:

  • استفاده کارا و بهینه از طیف فرکانسی در اختیار، افزایش ظرفیت کاربران شبکه و تماس ها بدون نیاز به افزایش پهنای باند فرکانسی
  • امکان داشتن انتخاب تجهیزات و سیستم های متنوع مطابق با نیاز های سازمانی جهت به حداقل رساندن هزینه ها و استفاده از حداکثر امکانات موجود
  • قابلیت برقراری ارتباطات با نهایت سهولت با دیگر شبکه های P25 سازمان های دیگر در سطوح محلی، منطقه ای و ملی
  • سهولت کاربری، کاهش هزینه ها، نیاز به آموزش کوتاه مدت و بسیاری مزایای دیگر

در سال 1988، FCC مطابق تصمیم کنگره سیستم NOI را جهت سازمان های ایمنی و امنیت عمومی توصیه کرد و آن را در سال 1989 رسما منتشر نمود. در پی این تصمیم بسیاری از کاربران، سازمان ها، تولید کنندگان و مسولین بخش های ایمنی و امنیت عمومی ایالات متحده طرح ” رادیو های دیجیتال ایمنی و امنیت عمومی” را پذیرفتند و چشم اندازی را با رویکرد های اصلی به شرح زیر تصویب نمودند:

  • ایجاد فن آوری جدیدی برای رادیو های دیجیتال
  • قابلیت درون سازگاری مطلوب میان سیستم ها و تجهیزات از سازندگان مختلف
  • سیستمی دارای طرح گذار ساده و عملی، مطلوب و ممکن برای تمامی سازمان ها
  • این تلاش ها در نهایت منجر به پیدایش پروژه ای ملی تحت عنوان ” پروژه 25″ شد.

 ساختار شبکه های P25:

در قلب ساختار شبکه های P25 استانداردی باز برای سازگاری با تجهیزات تولید کنندگان مختلف پیش بینی و طراحی شده است چه از لحاظ نرم افزاری و چه از لحاظ سخت افزاری، همچنین ساختار آن به گونه ای است که قابلیت عملکرد با سیستم های متعارف (conventional) و ترانک را دارد. در ادامه برخی از خصوصیاتی را که سبب سازگاری P25 و امکانات پیش گفته را فراهم می آورد، بررسی می کنیم.

CAI یا Common Air Interface یکی از اهداف اصلی پروژه 25 را شامل می شود. تجهیزات سیار خودرویی و دستی از هر سازنده ای که باشند، در صورت رعایت این استاندارد قادر خواهند بود تا با سیستم سازگاری کاملی را بر قرار نمایند.

بعلاوه مزایای دیگری همچون کاهش پهنای باند هر کانال تا میزان 12.5 کیلوهرتز، امکان ارتباط رادیویی اختصاصی بین واحدها و در نتیجه عدم نیاز به تجهیزات تکرار کننده و در پی آن کاهش هزینه ها به همراه قابلیت استفاده برای هر نوع ساختار شبکه ای از چند سایتی تا تک سایتی کوچک از جمله ویژگی های این استاندارد است.

از دیدگاه شبکه های P25 تفاوتی میان سیستم های متعارف و ترانک آنالوگ وجود ندارد بلکه تنها اختلافات جزئی در زمینه دسترسی به برخی امکانات شبکه وجود دارد، همچنین هیچ تفاوتی در بین رادیوهای دستی، خودرویی و مرکزی این شبکه ها نیست چراکه تنها سازگاری آنها با سیستم دیجیتالی است که ملاک قرار می گیرد.

روابط میان رادیوها و خطوط تلفن:ساختار شبکه های P25

به منظور تلفیق خطوط تلفنی با شبکه های P25، هر دو سیستم رایج آنالوگ و دیجیتال ISDN، مورد پیش بینی و پشتیبانی واقع شده است.

 فاز I  پروژه25:

در فاز اول پروژه 25 پیش بینی شده است که رادیوها بتوانند بر روی یک کانال 12.5 کیلوهرتزی در حالات آنالوگ، دیجیتال و مرکب عمل نمایند. در این مرحله مدولاسیون مورد استفاده رادیوها (C4FM) نام دارد که روش مدولاسیونی برای ارتباطات دیجیتال است و تنها 6.25 کیلوهرتز از هر کانال را اشغال می کند.

فاز II پروژه 25:

در فاز دوم پروژه، به منظور افزایش بهره وری از طیف فرکانسی روش مدولاسیونی مرکب از دو حالت TDMA و FDMA پیش بینی شده است که (CQPSK) نام دارد. فاز دوم این پروژه از سیستم کدگذاری AMBE جهت رمزنگاری مکالمات استفاده می کند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت مخابراتی ارتباط رسا | بیسیم و تجهیزات مخابراتی

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

فروش بیسیم موتورولا، فروش بیسیم هایترا، فروش بیسیم دیجیتال، نمایندگی رسمی بیسیم هایترا، نمایندگی بیسیم موتورولا، خرید بیسیم موتورولا، خرید بیسیم هایترا، بیسیم واکی تاکی مجاز، بیسیم دستی، بیسیم خودرویی، فروش واکی تاکی مجاز، خرید بیسیم دیجیتال، بیسیم هایترا، بیسیم موتورولا، موتورولا، تعمیرات بیسیم

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 50 دقیقه پیش