شرکت مخابراتی ارتباط رسا | بیسیم و تجهیزات مخابراتی

فروش بیسیم موتورولا, فروش بیسیم هایترا, فروش بیسیم دیجیتال

شبکه‌های SMARTRUNK II:

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

شبکه‌ی اسمارترانک 2 یک سامانه‌ی ترانک متشکل از رادیو‌های دو طرفه‌ی غیر متمرکز است که معمولاً در بسامد‌های زیر 800 مگاهرتز استفاده می‌گردد. این سامانه از سال 1994 متداول شده است و به جهت ارتباطات بی‌سیم در محدوده محلی و منطقه‌ای کاربرد وسیعی دارد، چنان‌چه امروزه طیف وسیعی از کاربران را به جهت مزایای فراوانی که در بردارد جذب نموده است.

یک شبکه‌ی اسمارترانک 2 می‌تواند از کم هزینه‌ترین تجهیزات رادیویی جهت برقراری ارتباط بهره‌گیرد، که در ایستگاه‌های ثابت نصب و یا توسط کاربران حمل می‌گردد. تجهزات مورد نیاز برای هر ایستگاه متشکل از یک سامانه‌ی کنترل کننده متصل به یک تکرار کننده‌ی رادیویی استاندارد VHFیا UHF است، که در صورت نیاز برقراری ارتباط تلفنی می‌بایست دستگاه کنترل را مستقیماً به یک خط تلفن متصل نمود.

بسامد‌ها:

در این سیستم بسامد‌های هر کانال چه در باند VHF و چه UHF اغلب به صورت جفت مورد استفاده قرار می‌گیرند، یک فرکانس جهت ارسال و دیگری جهت دریافت که آن‌ها به طور معمول با فواصل 5MHz از یکدیگر تفکیک می‌شوند. این تفکیک کاربرد سیستم‌های دو طرفه کننده و ترکیب کننده را از نظر اقتصادی بهینه می‌نماید. در این سیستم هر جفت فرکانس تشکیل یکی از کانال‌های شبکه را خواهد داد.

جهت بهینه‌سازی عملکرد سامانه‌ی گیرنده، بسامد‌های دریافت باند حداقل با فواصل 25KHzاز کانال بعدی و قبلی تفکیک شوند. در این میان توجه خاصی را باید به بسامد‌های دریافت مبذول نمود چنانچه یک فاصله‌ی فرکانسی مناسب جهت فرکانس‌های دریافت می‌بایست بین 25KHz الی 50KHz رعایت گردد.

نمای شماتیک از یک شبکه اسمارترانک 2

محل استقرار آنتن:

محل نصب آنتن عامل مهمی جهت برآورد و تعیین فضای تحت پوشش و کیفیت سیگنال‌های شبکه است. معمولاً ارتفاعات و یا بام‌های ساختمان‌های بلند را جهت نصب آنتن شبکه در نظر می‌گیرند، برد سیگنال‌های رادیویی کاملاً وابسته به فاصله‌ی بین آنتن تا رادیو‌های سیار دستی و خودرویی است. البته بهتر است قبل از نصب آنتن نسبت به تهیه‌ی نقشه‌ی پوششی شبکه در فضای مورد نظر اقدام نمود و نقاط ضعف را معین و ایراد را بر طرف نمود.

ایستگاه ثابت (مرکز کنترل)

تجهیزات ثابت یک ایستگاه شبکه‌ی اسمارترانک 2 معمولاً پرهزینه‌ترین بخش تأسیس و راه‌اندازی شبکه را در بر می‌گیرند، همچنین مهم‌ترین بخشی آن نیز می‌باشند. تجربه نشان داده است شبکه‌هایی که هزینه‌ی نسبتاً زیادی را صرف تجهیز ایستگاه‌های مرکزی خود می‌کنند به مرور و در پی‌گذشت زمان صرفه‌ی اقتصادی بیشتری را نصب خود می‌نمایند، کارشناسان بر این باورند که مرکز کنترل شبکه باید ساختار قوی و مناسب داشته و از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

تجهیزات متداول در مرکز کنترل شبکه‌های اسمارترنک 2 عبارتند از:

  1. تکرار کننده: یک رادیوی فرستنده و گیرنده‌ی تمام دو طرفه که در ایستگاه مرکزی نصب می‌گردد.
  2. سامانه‌ی کنترل کننده‌ی اسمارترانک 2: می‌توان گفت قلب شبکه را تشکیل می‌دهد که شامل کنترل کننده‌ها و تجهیزات نظارت و ثبت و ضبط مشخصات کاربران و پیام‌های تبادل شده است.
  3. منبع تغذیه: مورد نیاز جهت فراهم ساختن 12V DC از یک جریان 110 تا 220 که می‌توان شامل بخشی از یک تکرار کننده و یا منبع تغدیه‌ای جداگانه برای تکرار کننده‌های موجود باشد.
  4. ترکیب کننده‌ی فرستنده (اختیاری): جهت ترکیب تمامی آنتن‌های ارسال به یک آنتن واحد
  5. جفت کننده‌ی گیرنده (اختیاری): جهت جفت کردن تمامی آنتن‌های دریافت کننده به یک آنتن دریافت واحد.
  6. دو طرفه کننده (اختیاری): در صورتی که بخواهیم آنتن‌های ارسال و دریافت را یکی کنیم و از یک آنتن هم برای ارسال و هم دریافت استفاده کنیم کاربرد دارد.
  7. آنتن: جهت ایجاد منبعی برای انتشار سیگنال‌های ارسالی و دریافت امواج دریافتی به کار می‌رود.
  8. خط انتقال آنتن: کابل متصل کننده‌ی گیرنده و فرستنده به میله‌ی آنتن
  9. (PABX اختیاری): جهت تقسیم و پخش ترافیک خطوط تلفن بر روی کانال‌های رادیویی تلفن شهری.
  10. تجهزات اتصال: کابل‌ها، سیم‌ها، اتصال زمین و بست‌ها و……

سیستم کنترل کننده شبکه اسمارترانک 2

نمونه‌ی فرآینده‌ یک تماس:

  1. واحد سیار مکالمه یا ارسال PTT را برای ارسال درخواست‌ ارتباط با شخص یا گروهی که در نظر دارد می‌فشارد.
  2. پس از دریافت تقاضای برقراری ارتباط توسط کنترل کننده‌ی مرکزی، سامانه‌ی کنترل جستجو را برای یافتن یک کانال آزاد شروع کرده و به محض یافتن آن را در اختیار مشترک  قرار می‌دهد.
  3. سپس مرکز کنترل ایستگاه پس از شناسایی تماس گیرنده هویت وی و نقر یا گروه مقصد او را نیز تأیید نموده و ارتباط را بر قرار می‌سازد.
  4. حال ارتباط برقرار و همه‌ی طرف‌های تعیین شده‌ی مکالمه قادر به صحبت خواهند بود.
  5. پایان دادن به مکالمه می‌تواند به صورت فشردن یک کلید به شکل دستی و یا با تعیین زمان مشخصی برای هر مکالمه به شکل خودکار انجام گیرد.

برخی ویژگی‌ها

  • محدودیت زمان تماس: تعیین مقدار زمان مشخص تماس مثلاً 60 ثانیه برای هر تماس که پس از طی این زمان ارتباط به طور خودکار قطع می‌گردد.
  • حافظه‌ی شماره‌گیری سریع: جهت تماس‌های تلفنی
  • هشدار آزاد شدن کانال: بعد از این تلاش مشترک برای برقراری ارتباط با کانال‌های مشغول مواجه می‌گردد.
  • حذف یک رادیو: قابلیت قطع دسترسی اعضای مجاز و یا غیر مجاز به شکل موقت یا دائمی از شبکه
  • عملکرد متعارف: (روش مستقیم DMO) در این حالت نیازی به و وساطت شبکه و مرکز کنترل برای برقراری ارتباط با رادیو‌های دیگر نمی‌باشد.

یاد‌آور می‌شویم که شبکه‌های ترانک دیجیتالی نیاز به یک مرکز کنترل واحد و متمرکز مجهز بسیار پرهزینه دارند اما شبکه‌های اسمارترانک 2 بر پایه‌ی مراکز کنترل  و پراکنده استوارند و همین امر در کاهش چشم‌گیر هزینه‌های این شبکه بسیار موثر است، همچنین برخلاف سامانه‌های متمرکز یک سامانه‌ی جستجو مبنا نیازی به کانال‌های رادیویی انحصار ندارد، و انتخاب کانال در این سامانه به صورت خودکار و هوشمند انجام می‌گردد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت مخابراتی ارتباط رسا | بیسیم و تجهیزات مخابراتی

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

فروش بیسیم موتورولا، فروش بیسیم هایترا، فروش بیسیم دیجیتال، نمایندگی رسمی بیسیم هایترا، نمایندگی بیسیم موتورولا، خرید بیسیم موتورولا، خرید بیسیم هایترا، بیسیم واکی تاکی مجاز، بیسیم دستی، بیسیم خودرویی، فروش واکی تاکی مجاز، خرید بیسیم دیجیتال، بیسیم هایترا، بیسیم موتورولا، موتورولا، تعمیرات بیسیم

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 3 هفته قبل