luxbuyer

عطر

احیاء دوباره (معرفی خانه عطر لوبین LUBIN )

"پیِر-فرانسوا لوبین" در سال 1774 متولد شد. لوبین در ده سالگی یادگیری عطرسازی را در گرس آغاز می کند و در سال 1790 عازم پاریس می شود تا دوره آموزش خود را تحت نظر عطار به نام آن دوران "ژان لویی فارژون" تکمیل کند. فارژون که عطار رسمی ملکه "ماری آنتوانِت" بود؛ لوبین جوان را با عطرسازی فاخر آشنا می کند و لوبین از این عطار مشهور، فنون ویژه و فرمول های ارزشمندی را می آموزد.

تجربه حضور در دربار به علاوه فراگیری اصول ساخت عطرهای سفارشی و گرانقیمت از "لویی فاژون"؛ لوبین را زودتر از آنچه که تصور می کرد به سطح اول عطرسازی می رساند و او فروشگاه خود را در سال 1798 افتتاح می کند. این فروشگاه به افتخار "ماری آنتوانِت"، "آو بوکِت د رزز" نامگذاری می شود که نام گل ها و عطرهای محبوب وی بود. ساخته های این عطرساز جوان با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه شد و عطرهایی که لوبین می ساخت؛ در نزد اشراف نیز به محبوبیت بالایی دست یافتند و افرادی نظیر "ملکه ژوزفین"، همسر ناپلئون؛ از این عطرها استفاده می کردند. پس از تحولات فرانسه، در سال 1815 تنها فرزند "ماری آنتوانت"؛ "ماری تِرِز" و همسر وی همچنان به حمایت از لوبین ادامه می دادند. "دوک آنگولِم" که از اقوام "ماری تِرِز" بود لوبین را ترغیب می کند تا نام فروشگاه خود را به منظور رهایی از محاکمه شدن توسط انقلابیون تغییر داده و آن را "اوز آغمه دو فرانس" بنامد.

لوبین عطار محبوب بسیاری از خانواده های سلطنتی قرن نوزدهم بود. او در سال 1821 به عنوان عطار رسمی "جورج چهارم"؛ پادشاه انگلستان، انتخاب می شود. همچنین لوبین در این سال ها عطرساز "تزار الکساندر اول"؛ امپراطور روسیه نیز بود. دو سال بعد لوبین موفق به دریافت عنوان عطار رسمی دربار سلطنتی فرانسه می شود.

 

ادامه مسیر توسط وارثان لوبین

در سال 1844 مدیریت خانه لوبین به وارث قانونی وی "فلیکس پِرات" واگذار می شود. پرات که توسط Lubin آموزش های لازم را دیده بود در سال 1873 کارخانه مدرنی در "کَن" تأسیس می کند تا عطرسازی لوبین را توسعه دهد. "پل پرات"؛ پسر فلیکس که مردی فرهیخته و آینده نگر بود در زمینه ارتباطات بین المللی و توسعه هرچه بیشتر نام خانه؛ اقدامات ارزنده ای انجام داد. او بزرگترین کارخانه عطرسازی آن سال ها را در حومه پاریس تأسیس کرد و زمینه ساز گسترش فعالیت های خانه شد. فرزندان پل؛ "مارسل" و "پیِر"؛ مدیریت خانه را دهه بیست قرن نوزدهم بر عهده گرفتند. دوران فعالیت این دو برادر را دوران درخشش و سال های طلایی لوبین می دانند. عطر "نویت د لانگچَمپ 1937" که قلب فاخر و گرانقیمت آن از زنبق، چوب صندل و رز؛ پلی می شود برای همراهی درخشش نوت های ادویه ای با خزه، وتیور و صمغ هاT در این دوران به موفقیت بزرگی دست پیدا می کند.

 

دوران رکود و تلاش برای احیاء توسط نسل سوم خانواده

پس از جنگ جهانی دوم؛ "آندره پرات" و "پل پرات"؛ فرزندان "مارسل" و "پیِر"؛ عهده دار مدیریت خانه می شوند. این دو با معرفی آثار مختلف تلاش ارزنده ای برای خروج خانه از رکود انجام می دهند. عطر مرکباتی "جین فیز 1955" با لایه هایی از زنبق و رز در پایه ای از وتیور، مشک و خزه بلوطی که توسط "هِنری گیبولت" به افتخار برنده اسکار بهترین بازیگر زن در آن سال؛ "گرِیس کِلی" ساخته شده بود؛ عطر مرکباتی -آروماتیک "لو ناو 1968" که بازسازی عطر محبوب "ملکه ژوزفین" و نیز بسیاری از اشراف زادگان به دست "راجر بِرودوکس" بود و همچنین ارائه عطر محبوب بسیاری از دربارهای سلطنتی که نخستین در سال 1798 عرضه شد؛ تحت عنوان "اِل د لوبین 1975" با ترکیبی عمیق و درخشان از همراهی مرکبات با گل های سفید بر بستری پودری و ادویه ی که با استفاده از حجم قابل توجهی از پچولی؛ به اثری متمایز و باشکوه تبدیل شده بود توسط "لوسیِن فرِرو"؛ نمونه ای از آثار ارائه شده توسط خانه لوبین در دوران مدیریت آندره و پل پرات است.

با وجود تمامی تلاش ها؛ لوبین در سال 1980 به یک گروه صنعتی فروخته می شود و بدین ترتیب در سراشیبی سقوط قرار می گیرد. در سال 1998 خانه لوبین که در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است؛ توسط "ژیل تیوِنِن" و توسط گروهی از سرمایه گذاران خصوصی؛ تحت حمایت فرزندان پل پرات خریداری می شود تا بدین ترتیب این خانه تاریخی و ارزشمند از نابودی نجات یابد و فصل جدیدی در تاریخ آن رقم بخورد.

 

احیاء دوباره و بازگشت برای همیشه

عصر جدید لوبین در همکاری با هنرمند خوشنام و بزرگ معاصر؛ "اولیویا جیاکوبتی"؛ آغاز می شود. عطر چوبی و ادویه ای "ایدول IDOLE" در فضایی گرم و شیرین که توسط چرم و رام آراسته شده است؛ نخستین اثری است که لوبین در دوران "احیا" معرفی می کند. این عطر ویژه که نگرشی جهان شمول دارد؛ نام خود را از یک فرمول قدیمی الهام می گیرد؛ اما فرمول اصلی؛ توسط جیاکوبتی کاملا تغییر داده می شود و او ایده های خود در رابطه با ادویه های خاص آفریقا با برداشت های تیوِنن از رایحه ظروف چوبی و فضای فروشگاه های مناطق قدیمی شرق آسیا را در ترکیبی منسجم و فاخر با عطر "ایدول" در سال 2004 ارائه می کند.

پس از این بازگشت باشکوه؛ تیوِنن در سال 2005 با دو عطار گزیده کار و خلاق به همکاری می پردازد. هدف از این همکاری، بازسازی برخی از آثار قدیمی و نیز تمرکز بر روی ارائه محصولاتی جدید است. یکی از این دو هنرمند، "لوسین فررو" است که در سال 1975 عطر "ال د لوبین" را برای خانه ساخته بود. فررو در همکاری دوباره خود با خانه لوبین، ترکیب جدیدی از عطرهای بزرگی چون "ال د لوبین" و "لو ناو" را در سال 2008 ارائه می دهد که با تأکید بر کیفیت و جلای بیشتر؛ سعی بر وفاداری به فرمول های اولیه شده است. علاوه بر این دو اثر؛ فررو دو عطر جدید نیز برای لوبین می سازد که هر دو آثاری برجسته و ستودنی هستند. "له وتیور" محصول 2007؛ عطری چوبی و ادویه ای که با تأکید بر وجه گیاهی وتیور در فضایی درخشان از همراهی مرکبات با قلب ادویه ای اثر که در پایه ای از از سدر و مر؛ فضایی دودی و عمیق به خود می گیرد و نیز تفسیری مدرن از خانواده شیپق در عطر سبز و آروماتیک "ایتاسکا" محصول 2010 که از هماهنگی بی مانندی بین نوت های سوزنی برگ، صمغ های چوبی، وتیور و ادویه ها برخوردار است؛ دو اثر بیاد ماندنی "لوسین فررو" در دوران جدید لوبین هستند.

دیگر هنرمندی که همکاری درخشانی با لوبین داشته و همچنان این همکاری را ادامه می دهد؛ "توماس فونتِین" است. همکاری فونتِین با لوبین در سال 2009 و به منظور بازسازی عطر فراموش نشدنی "جین فیز" آغاز شد. فونتِین علاوه بر ارائه ترکیب بازسازی شده "جین فیز"، در سال 2009 دو عطر جدید برای لوبین خلق می کند. همراهی وتیور و سدر در قلبی سبز و پودری از همراهی زنبق و نوت های گیاهی که بر بستری درخشان و عمیق از حضور مرکبات و ادویه ها شکل گرفته؛ عطر "بوف" را به یک اثر ویژه و شاخص تبدیل می کند. عطر گل بو و پودری "ایندایت" که با نوت های برجسته رز، وانیل و زنبق در فضایی منحصربفرد از تقابل لطافت نوت های میوه ای و گل بو با گرمای شهوانی ادویه ها و پچولی؛ دیگر اثری است که در قالب فونتِین و لوبین در سال 2009 معرفی می شود. همراهی کاج، وتیور و ادویه ها با قلب میوه ای و اغواگر عطر "فیگارو" محصول 2010؛ دیگر اثر درخشانی است که فونتِین در همکاری با خانه لوبین از خود به یادگار می گذارد. این عطار برجسته و گزیده کار که ارتباط نزدیکی با ژیل تیوِنن دارد؛ وجه منحصربفرد هنر و خلاقیت خود را با عطر "کوریگان" در سال 2012 به نمایش می گذارد. "کوریگان" عطری اغواگر، شهوت گرا و لذیذ است که از همراهی نوشیدنی ها با مشک آمبرت در کنار نوت برجسته و تجمل گرای چرم شخصیت بی نظیر خود را به نمایش می گذارد و در پایه ای از عود، وتیور و ادویه ها نمایش خود را کامل می کند.

اگرچه اغلب آثار لوبین در دوران جدید با همکاری دو هنرمند برجسته این خانه؛ "لوسین فررو" و "توماس فونتِین" ساخته می شوند اما تیوِنن از همکاری دیگر هنرمندان خلاق و برجسته نیز در این سال ها بهره برد و آثار ارزشمند دیگری را در دور جدید فعالیت های لوبین به پرونده این خانه باسابقه اضافه کرده است. عطر اورینتال "آکاد AKKAD" که ترکیبی غنی با استفاده از کهربا، صمغ ها، وانیل و نوت های ادویه ای است به همراه ترکیب نوت های سبز و آروماتیک با آکورد صمغی برجسته در پایه ای دودی، چوبی و گیاهی که با تنباکو و عسل آراسته شده در عطر "گالاد" که هر دو در سال 2012 توسل "دِلفین تیه ری" عرضه شدند؛ نمونه ای از این آثار هستند.

خانه عطر لوبین، یکی از معدود نام های باسابقه و معتبر است که همچنان به فعالیت در جهان عطر ادامه می دهد. خانه ای که پس از دو قرن حضور در این عرصه و ارائه آثاری فاخر و ارزشمند که از سوی هر طیف و قشری از مخاطبان با استقبال و تحسین مواجه شده است؛ پس از پشت سرگذاشتن دورانی پر فراز و نشیب و عبور از تاریکی ها، امروزه به لطف تلاش های "ژیل تیوِنِن" و گروهی از هنرمندان خلاق و مستقل، مجددا در مسیر رو به صعود و موفق گذشته ها حرکت می کند.

داستان لوبین از نخستین روزهای حیات خود تحت مدیریت "پیِر فرانسوا لوبین" و سال های شکوفایی و توسعه توسط فرزندان وی؛ تا دوران افول و نزدیک شدن به فنا و نابودی، به سان داستانی اساطیری و حماسی است که سر انجام آن عبور از تاریکی و بازگشتی قدرتمندانه و حرکت بر مسیر درست با شخصیتیی شکست ناپذیر است. سر انجامی خوش و درخشان که نتیجه ریشه داشتن در نگرش هنری و حفظ استقلال و هویت است. این موضوع که خانه ای با قدمت و اعتبار "لوبین" تا آستانه فرو پاشی می رود؛ اهمیت چندانی ندارد. آنچه از خانه ای به نام لوبین در یادها خواهد ماند؛ نامی درخشان و پر افتخار است که در سومین قرن حیات خود، همچنان مستقل و آزاد، به خلق آثاری فاخر که برخاسته از خلاقیت هنرمندان پایبند به "هویت" و "اصالت" خانه است؛ ادامه می دهد.      

http://luxbuyer.ir/luxbuyer-magazine/180_Lubin-perfume-brand.html

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

luxbuyer

تهران

نوع فعالیت

عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

عطر

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات