فناوران آریا پیشرو توس

سیل لیوان, سیل وکیوم, سیل وکیوم با تزریق گاز

راهنمای بهینه سازی ، کاهش مصرف انرژی ، کاهش تلفات و هوشمندسازی مرغداری‌ها

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

  راهنمای بهینه سازی ، کاهش مصرف انرژی ، کاهش تلفات و هوشمندسازی مرغداری‌ها

 

-        تهویه هوا

اصولا مرغداری با منافذ زیاد نمی‌تواند به خوبی تهویه شود . تمام هوا باید فقط از ورودی‌های هوا وارد گردد . هوای سرد به سمت پایین جریان می‌یابد ، بنابراین نشت هوای سرد بیرون از طریق ترکها ، حفره‌ها و دیگر ورودی‌های ناخواسته به سمت کف جریان می یابد . در نتیجه میعان، باعث ایجاد بستر خیس ، بستر کیکی و عملکرد ضعیف پرندگان می شود .

تنظیم نرخ تهویه مناسب : نرخ تهویه برای هر یک پرنده از  %10 فوت مکعب در دقیقه (CFM) در هفته اول تا  %90 در هفته هشتم متغیر است.

هرگز تهویه را با کمتر از دو فن 91 سانتی‌متری انجام ندهید . تهویه یک فن 91 سانتی‌متری عموماً بازده فشار استاتیکی لازم برای تهویه مناسب را نخواهد داشت . گرما به طرف فن جریان می‌یابد ، بنابراین تهویه با یک فن تجمع حرارت در انتهای مرغداری را در پی خواهد شد. استفاده از دو فن یا بیشتر موجب یکنواختی هوا و دما در سطح سالن می گردد.

جدول بازده هوای فنها بر حسب فوت مکعب

قطر فن بر حسب اینچ

راندمان نامی متوسط

کمتر از 16

7.9

16 تا 20

10.3

22 تا 35

13

36 تا 46

15.9

48 تا 56

18.9

بیشتر از 56

20.1

 

فشار استاتیکی خوب برای جریان هوای مناسب بسیار مهم است . دهانه بیش از حد بزرگ ورودی هوا باعث کاهش فشار استاتیک می شود و اجازه می دهد هوا بر روی پرندگان سقوط کند . دهانه خیلی تنگ باعث افزایش فشار استاتیک به بیش از حد بالا و خفه کردن جریان هوا می‌شود .

 

نکته : مکان قرارگیری فن‌ها باید به گونه‌ایی باشد که هوای ورودی قبل از رسیدن به کف (پرندگان)  با هوای گرم مخلوط شده و به درجه حرارت مناسب برسد .

(انتخاب دهانه مناسب برای فن باید با توجه به ارتفاع و طول سالن و محل قرارگیری فن‌ها باشد و در صورت نیاز باید از فن‌های کمکی درون سالن برای گردش هوای بهتر کمک گرفت)

نکته : یک سالن مرغداری بدون در نظر گرفتن دما ، رطوبت و سایر عوامل احتیاج به حداقل تهویه برای ورود هوای تمیز و خروج گاز آمونیاک متساعد شده از مدفوع پرندگان دارد .

اگر از سیستم حرارت مستقیم برای گرم کردن سالن‌ها استفاده می نمایید برای جلوگیری از کمبود هوا احتیاج به حداقل تهویه بیشتری دارید .

 

-        رطوبت

ایجاد رطوبت منناسب ، استرس جا‌به‌جایی جوجه از جوجه کشی تا مزرعه را کاهش می‌دهد . رطوبت سالن باعث حفظ کیفیت بستر شده و از خشک شدن زیاد بستر و ایجاد گرد وغبار جلوگیری می‌نماید ؛ رطوبت بیش از حد نیز باعث ایجاد بستر خیس و کیکی می‌شود .

عدم کنترل و مانیتورینگ دقیق روی این مسئله تلفات شما را زیاد نموده و موجب ضرر دهی شود .

-        دما

حرارت به طور مستقیم و یا غیر مستقیم اثرات نامطلوب زیادی روی جوجه‌ها می‌گذارد اثرات مستقیم عبارتند از : تلفات بالا ، کاهش مصرف غذا و سرعت رشد آهسته ، ضریب تبدیل غذایی نامطلوب و کاهش در باروری . اثرات غیر مستقیم عبارتند از گرمازدگی گله ، بروز بیماری‌ها به خصوص عفونت‌های باکتریایی از قبیل اشریشیاکولی و سالمونلا است .

-         روشنایی

غالباً در پرورش طیور گوشتی از برنامه نوردهی دائمی استفاده می‌شود ، ولی در هر روز باید ساعاتی را نیز به تاریکی اختصاص داد . خاموشی در ساعاتی از روز باعث عادت کردن طیور به تاریکی شده و از وحشت آنها در موقع قطع برق و نتیجتاً تجمع و خفگی طیور پیشگیری می‌نماید و برای مرغهای تخمگذار از چند بار تاریکی در روز استفاده می‌شود .

همچنین مسئله روشنایی از نظر مصرف انرژی نیز مهم است .

شدت نور حداقل 10 لوکس در سطح پرنده و متوسط  20 لوکس در کل سالن توصیه می‌شود .

 

-        خدمات و محصولات مرغداری آریا پیشرو توس

سیستم اتوماسیون : با توجه به تاثیرگذار بودن عوامل دما ، رطوبت و تهویه بر یکدیگر ، داشتن سیستم کنترلی مناسب برای مرغداری بسیار مهم است ؛ طراحی و اجراء چنین سیستمی احتیاج به تجربه بالا در امر برق و اتوماسیون و داشتن شناخت کافی نسبت به مرغداری‌ها و سیستم‌های تهویه دارد .

 سیستم کنترل هوشمند ارائه شده توسط شرکت آریا پیشرو توس صنعت دارای دقت بالا و 18 ماه گارانتی می‌باشد که مخصوص مرغداری‌ها طراحی شده است و دارای امکان برنامه‌ریزی اختصاصی و تنظیم تمام عوامل برای هر مرغداری و سالن است . که به طور اتومات تمام عوامل را در سطح تنظیمی مناسب نگه می‌دارد و در صورت نیاز از گرمایش ، رطوبت و تهویه استفاده می‌کند . با این سیستم به راحتی می‌توانید کنترل کاملی بر این امور داشته باشید .

یکی دیگر از مزایا سیستم اتوماسیون ارائه شده ، رابط کاربری ساده و فارسی آن می‌باشد که به طور کامل توسط پنل لمسی کنترل می‌شود و دیگر نیازی به تایمرها و قطعات قدیمی و کم دقت متعدد که استهلاک بالا دارند نیست . یکی دیگر از قابلیت‌های این سیستم قفل گذاری روی منوی تنظیمات می‌باشد .

پرسنل شرکت آریا پیشرو توس با سرویس‌های دوره‌ای کاملا رایگان در مدت گارانتی و پس از آن ( در صورت درخواست ) به طور مرتب کارکرد سیستم را چک می‌کنند و در صورت نیاز قطعات معیوب را تعویض و سنسورها را کالیبره مجدد می‌نمایند .

شما می‌توانید حتی در صورت استفاده نکردن از سیستم‌های شرکت آریا پیشرو توس از کادر قوی و با تجربه این شرکت برای راه‌اندازی و تعمیرات مرغداری خود بهره ببرید .

دانخوری بشقابی : این سیستم جدیدترین و البته بهینه‌ترین انتخاب برای دانخوری می‌باشد که مزایای بسیار زیادش نسبت به سیستم زنجیری و سایر موارد باعث شده امروزه اکثر مرغداران به سراغ این روش بروند ، از دیگر مزایای این سیستم عبارتند از :

- امکان پرکردن اتومات طبق برنامه یا با فرمان سوییچ

- ضریب بالای راندمان دان به خاطر هدر رفت حداقلی

- بهداشتی‌ترین سیستم جهت دانخوری

- امکان نظافت بسیار راحتتر

- امکان تنظیم ارتفاع توسط وینچ برای تمام سنین جوجه‌ها

- امکان بالا بردن ارتفاع به راحتی در هنگام تخلیه سالن و نظافت

- امکان نصب تعداد بشقاب متفاوت بسته به سالن

 

آبخوری نیپل : این سیستم نیز از یکی از روش‌های نوین به کار گرفته شده در مرغداری‌ها می‌باشد هر نیپل برای ده الی دوازده مرغ مناسب است . از مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

- بهداشتي‌ترين سيستم جهت آب رساني .

- امكان نظافت و نگهداري ساده تر .

- همواره آب تازه را در دسترس پرنده قرار مي‌دهد .

- تنظيم ارتفاع مناسب بوسيله وينچ ( براي جوجه يك روزه تا انتهاي پرورش )

- نيپل با حركت 360 درجه آب را براحتي در دسترس مرغ قرار مي‌دهد .

- صرفه جويي در مصرف آب ، واكسن و دارو .

مه‌پاش : اين سيستم ايده‌آل براي افزايش رطوبت بصورت كنترل شده بوده و موجب مرطوب و خنك شدن سالن مي‌شود و همچنین مزایای این سیستم عبارتند از :

- استفاده از سوپاپ و قطعات داخلي نازل از جنس استنلس استيل يا سراميكي .

- استفاده از نازل با دهانه خروجي 3 الي 5 ميكرون و ايجاد ذرات مه بين 10 تا 30 ميكرون (بدون چكه) .

- استفاده از شلنگ 150 بار به همراه اتصالات مورد نياز در لوله كشي سيستم .

- با این سیستم امکان کنترل دقیق‌تری بر رطوبت دارید .

- بسته به محیط امکان کاهش مصرف انرژی نسبت به سایر سیستم‌های مرطوب کننده را دارا می‌باشد .

 

 پدهای سلولزی : تمام مرغداری‌های مدرن به سیستم خنک کننده و مرطوب کننده نیاز دارند ؛ بر اساس نیازهای متفاوت امکان انتخاب میان پدهای سلولزی و سیستم مه‌پاش ازطریق نازل وجود دارد . از مزایای این سیستم عبارتند از :

تركيب مناسب پد سلولزي و هواكش موجب خنكي و تهويه محيط مي شود.

- پد سلولزي بالاترين راندمان دمایی را در بين سيستم‌هاي خنك كننده دارد بطوريكه با توجه به ميزان رطوبت ، فشار هوا و دماي منطقه ، بسهولت مي‌توان دماي سالن را پایین آورد .

- خنك كنندگي ، عمر بيشتر ، عدم امکان رشد قارچ و باکتری نسبت به پوشال چوب ( عمر مفيد 5 سال )

- كاهش محسوس استرس گرمايي و افزايش بهره وري توليد.

- قدرت جذب آب بالا ، خشك شدن سريع و تصفیه هوای ورودی از گرد و غبار .

- قابل ارائه در ضخامت هاي 7، 10 و 15 سانتي متر به ابعاد مختلف و دلخواه.

 

دریچه هوای اینلت : تهویه سالن از طریق دریچه‌های اینلت ، یکی از جدیدترین و پرکاربردترین شیوه‌های تهویه مرغداری در سراسر دنیا است . این سیستم که به تهویه فشار منفی نیز معروف است به دلیل مزایای غیر قابل انکارش نسبت به بقیه شیوه‌های سنتی ، به سبک رایج تهویه در سالن‌های مدرن تبدیل شده است . از جمله مزایای آن عبارتند از :
-  براي تهويه عرضي (زمستان) و كمك به تهويه تونلي (تابستان) در طول سالن نصب مي‌شوند .
- اين دريچه‌ها براي يكنواختي دما و تهويه بهينه در سالن‌هاي مرغداري بكار مي‌روند .

- دريچه هاي ورود هوا با توجه به شرايط آب و هوايي از جمله سرعت و جهت باد، دماي هوا، سن گله و ... تحت زواياي مختلف باز مي شوند تا روند تهويه را آسان و يكنواخت سازند .
- امکان تهویه‌ی سریع کل هوای داخل سالن .
- کاهش هزینه‌های گرمایشی و الکتریکی .

 

 

دستگاه‌های دیگری همچون هیتر هوای گرم ، هیتر تلفات سوز ، انواع میکسر برای دان ، انواع سیلوها در ظرفیت‌های مختلف ، انواع اسکرو جهت انتقال دان به مخازن دانخوری زنجیری وبشقابی به صورت اتومات از سیلو ، انواع فن‌های با رادیات و انواع آسیاب از جمله آسیاب چکشی با صافی‌ در سایزهای متفاوت برای سنین مختلف جوجه از دستگاه‌ها و خدمات شرکت آریا پیشرو توس می‌باشند که در صورت درخواست شما بسته به نیاز طراحی و ساخته می‌شود .

همچنین

خط بسته‌بندی و تاریخ‌زن تخم‌مرغ

خط تولید ،  بسته بندی و تاریخ‌زن پودر تخم‌مرغ

خط تولید ، پاستوریزاتور ، بسته بندی و تاریخ‌زن مایع تخم‌مرغ

دستگاه جوجه‌کشی

نیز تحت سفارش انجام می‌شود .

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فناوران آریا پیشرو توس

مشهد

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

سیل لیوان، سیل وکیوم، سیل وکیوم با تزریق گاز، شیرینگ پک، پر کن حجمی، پر کن توزین دار، جت پرینتر، لیزر پرینتر، تاریخزن پر سرعت غلطکی، اتوماتیک لیبل، پوست گیر، پیلو پک، دوخت ریلی، خط رب، خط قند، اتوماسیون صنعتی

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات