آمازایران

طراحی وبسایت, سئو, برندینگ

چگونه یک وب سایت بسازیم؟

فرقی نمی کند قصد ساخت سایتی شخصی دارید یا سایتی برای معرفی و توسعه کسب  و کار خود یا حتی قصد ساخت سایتی فروشگاهی دارید. برای شروع کار باید گام های زیر را دنبال کنید. در این مطلب مراحل طراحی سایت بیان می شود.

گام اول: انتخاب پلتفرم

اولین مرحله از مراحل طراحی سایت انتخاب یک پلتفرم برای ساخت سایت است. قبل از اینکه بخواهید در مورد نام دامنه و طرح های رنگی سایت خود فکر کنید، باید تصمیم بگیرید که می خواهید با چه پلتفرمی سایت ساخته شود.

پلتفرم چیست؟

تا قبل از سال 2004 بیشتر وبسایت ها با کدهای HTML، CSS و فلش ساخته میشد. یادگیری اینها زمان زیادی از شما می گرفت تا در کار خود حرفه ای شوید.

اما اکنون در سال 2016 هستیم و سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس کار را ساده تر کرده اند. به بیان ساده تر یک سیستم مدیریت محتوا ( یا پلتفرم ساخت وب سایت) یک پلتفرم کاربرپسند برای ساخت وبسایت و مدیریت آنلاین محتواست.

سه پلتفرم محبوب طراحی سایت در سال 2016

همان گونه که در نمودار بالا مشاهده می کنید نیمی از سایتهای در حال اجرا با پلتفرم وردپرس ساخته شده اند.

مزایای وردپرس چیست؟

فکر می کنید دلایل این همه محبوبیت وردپرس چیست؟ چون در این زمان گزینه بهتری برای طراحی سایت وجود ندارد!

برخی از مزایای وردپرس به شکل تیتر وار عباتند از:

  • رایگان
  • مبتدی پسند
  • سئو پسند
  • پشتیبانی قوی
  • به روز رسانی منظم
  • تم های رایگان
  • یادگیری آسان
  • واکنش گرا بودن
  • انعطاف پذیری بالا

البته cms های دیگر نیز طرفداران خود را دارند. دروپال پلتفرم بسیار قدرتمندی است که در میان برنامه نویسان با تجربه محبوبیت زیادی دارد. اما یادگیری آن مسیری پر پیچ و خم است و بنابراین برای مبتدیان انتخاب مناسبی نیست.

جوملا بیشتر شبیه وردپرس است و برای ساخت فروشگاه آنلاین هم استفاده می شود. اما برای کار با آن لازم است اطلاعات حداقلی از کدنویسی داشته باشید.

اگر به هر دلیلی نمی خواهید از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده کنید، می توانید از دروپال، جوملا و یا HTML5 استفاده کنید.

10 cms که بیشترین استفاده را دارند

اما در هر حال برای افراد مبتدی توصیه می شود از همان وردپرس استفاده کنند. چرا که یادگیری و کار با وردپرس آسان تر است، فرقی نمی کند یک وبلاگ نویس باشید یا صاحب کسب و کار، در هر حال وردپرس انعطاف پذیری زیادی دارد.

گام دوم: پیدا کردن نام دامین و هاست

برای داشتن یک وب سایت، شما به دو چیز نیاز دارید:

  • یک نام دامنه ( یک آدرس وب شبیه yoursitename.com)
  • هاست ( سرویسی که سایت شما را به اینترنت متصل می کند)

خود پلتفرم وردپرس رایگان است اما برای داشتن نام دامنه و هاست باید هزینه ای پرداخت کنید. شاید داشتن دامنه ی شخصی کمی سخت تر به نظر بیاید، اما می توانید وب سایتی بر روی دامنه دیگران داشته باشید که راهکاری فوق العاده مقرون به صرفه است. مانند: yourbusiness.amaziran.com

چه نوعی از نام دامنه باید انتخاب کنید؟

  • اگر شما در حال ساخت یک وبسایت تجاری هستید باید نام دامنه با نام کمپانی شما هماهنگی داشته باشد. برای مثال:  YourCompanyName.com
  • اما اگر در حال ساخت یک وبسایت شخصی هستید می توانید یک نام شخصی برای وبسایت خود انتخاب کنید:

YourName.com

انتهای نام دامنه معمولاً به org ، .com. و net. ختم می شود. توصیه می شود از پسوندهای عجیب و غریب استفاده نکنید. مگر اینکه واقعاً برای توصیف کار خود به آن نیاز دارید. پسوندهایی مانند  org ، .com. و net. هنوز از پسوندهای رایج هستند وآسان تر هم در ذهن افراد می مانند. اما اگر از پسوندهای عجیب و غریب و سخت استفاده کنید، ممکن است مردم نتوانند به راحتی شما را پیدا کنند.

چند نکته در مورد انتخاب دامنه

  • آیا می خواهید برندسازی کنید؟ برای نمونه اگر سایت شما در مورد شعر و شاعری است نامی مانند best-poetry-website.net نمی تواند گزینه خوبی باشد. در عوض می توانید نامی مانند com انتخاب کنید.
  • آیا نام به خوبی در ذهن می ماند؟ نام های دامنه کوتاه، گیرا و واضح آسان تر در ذهن افراد می ماند. اگر نام شما بیش از حد طولانی باشد و یا املای سخت و عجیب و غریبی داشته باشد، کاربران آن را فراموش می کنند.
  • آیا نام شما جذاب است؟ باید نام شما ورد زبان ها شود و در عین حال توصیفی از کار شما باشد.

می توانید از روش طوفان فکری نیز برای انتخاب نام دامنه استفاده کنید. با توجه به اهمیت انتخاب نام دامنه، قبل از طراحی سایت خود، می توانید از راهنمایی های متخصصان آمازایران جهت انتخاب مناسب ترین نام دامنه بهره مند شوید.

گام سوم: راه اندازی وب سایت

بعد از خریداری نام دامین و راه اندازی هاست، کار اصلی طراحی صفحات سایت شروع می شود. در اولین اقدام باید وردپرس را بر روی دامین خود نصب کنید.

ابتدا آخرین نسخه وردپرس فارسی را دانلود کنید. با اضافه کردن /cpanel به آدرس سایتتان صفحه ورود باز می شود. پس از وارد کردن اطلاعات کاربری می توانید وارد هاست خود شوید و با طی مراحل بعدیcms  را نصب کنید.

گامی به جلو : سئو فراموش نشود

شاید فکر کنید پس از طراحی سایت کار دیگر تمام است. اما واقعیت چیز دیگری است: کار تازه شروع می شود!

سایت شما به بازدید کننده نیاز دارد. بنابراین باید به فکر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو باشید. در یک کلمه می توان گفت: سئو

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization  و در واقع به اقداماتی گفته می شود که برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو انجام می شود.

دلایل قانع کننده ای وجود دارد که چرا باید برای توسعه کسب و کار خود باید برای سئوی سایت سرمایه گذاری کنیم. در این زمینه می توانید به مقاله مزایای سئو – 7دلیل که باید برای سئو سرمایه گذاری کنیم؟  مراجعه کنید.

برای مشاهده اصل مقاله در آمازایران می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

http://blog.amaziran.com/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%84-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa/

منبع: websitesetup

تهیه و ترجمه: پاساژ اینترنتی آمازایران

ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیکطراحی سایتسئو – مشاوره اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آمازایران

اصفهان

نوع فعالیت

تولید کننده، خدمات

خدمات/محصولات

طراحی وبسایت، سئو، برندینگ، تجارت الکترونیک، مشاوره اینترنتی، اپلیکیشن موبایل، گرافیک، فروشگاه اینترنتی

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی خدمات