شرکت نانو صنعت ( nanosanat)

تجهیزات پزشکی

اوزون و تاثیر دستگاههای اوزون ساز بر استریل محیط قسمت دوم

ازن ساز خانگی

ازن ساز خانگی یکی از پرکاربرد ترین بخش های این تکنولوژی هست . اوزون تراپی که برای استریل محیط خانه کاربرد دارد . از دستگاه های اوزون ژنراتور خانگی می توان با ظرفیت های مختلف برای ابعاد مختلف استفاده کرد البته استفاده از ازن ساز های خانگی شرایط خاص خود را دارد که از جمله ی انها نبود جامعه ی انسانی در محل مورد نظر می باشد برای اینکه از شرایط و نحوه فروش اوزون ساز خانگی اشنا شوید و یا برای سفارش و خرید ُ با کارشناسان وین طب تماس بگیرید .

ازن و مبارزه با ویروس کوید ۱۹ (کرونا) :

ویروس ها مولکولهای زیستی پیچیده ای هستند به طور معمول موجودات زنده ای نمیباشند و برای فعال شدن به یک سلول زنده نیاز دارند. یک راهکار موثر و سریع جهت ار بین بردن ویروس ها استفاده از گاز ازن است . مطالعات زیادی استفاده از گاز اوزون جهت از بین بردن ویروس SARS را تایید کرده است و از آنجایی كه ساختار كرونا ویروس جدید ۲۰۱۹-nCoV تقریباً مشابه با coronavirus SARS است ، به راحتی می توان گفت ازن در مورد coronavirus جدید نیز موثر خواهد بود.

مطالعه ای در این مورد در انستيتو ویروس شناسی در هوبئی چین انجام شده است. پیشرفت این مطالعه در مورد تاثیر گاز ازن در از بین بردن ویروس کرونا نتایج مثبتی داشته است و به طور رسمی در ژورنال Virology منتشر شده است. تاکنون بیش از ۱۷ مطالعه علمی وجود دارد که نشان می دهد گاز ازن قادر به از بین بردن ویروس های SARS و مشابه آن است.

اوزون با انتشار درون پوشش پروتئین، کپسید ویروس ها را از بین می برد و در نتیجه باعث آسیب RNA و DNA ویروسی می شود. در غلظت های بالاتر ، ازن با اکسیداسیون پوسته پروتئین خارجی یا کپسید یا پروتئین خارجی را از بین می برد.

ازن ساز ضد عفونی هوا و سطوح

گاز ازن نیمه عمر پایینی دارد و این امتیازی برای استفاده از ازن ساز به عنوان یک ضد عفونی کننده در محیط های مانند بیمارستان‌ها، بانک‌ها، هتل ها ، ادارات، اتاق جلسات و کنفرانس، مجالس ، هوای منزل یا محل کار، اماکن عمومی، قطار و پایانه‌های مسافربری و … می باشد. همپنین در شرایط حاضر نیز استفاده از گاز اوزون جهت نابودی ویروس کرونا در اکثر کشورهای جهان رایج می باشد.

همان طور که پیش تر نیز گفته شد می توان از ازن ساز برای مصارف خانگی استفاده کرد که از جمله ی انها ضدعفونی هوا و سطوح میش باشد اوزون با نفوذ به تمامی محل های مورد نظر می تواند ۹۹٫۹ درصد محل را پاک سازی و ضدعفونی کند .

چون ازن خاصیت گازی دارد و جامد و مایع نیست لذا مانعی در نفوذ به جاهای مختلف ندارد و یکی از بزرگترین مزیت ها همین هست .

نکته ی بسیار مهم دستگاه ازن ساز نیاز به هیچ ماده ی خاصی ندارد و این ژنراتور با استفاده از مولکول های اکسیژن موجود در هوا تولید میشود در واقع شما با خریدن این دستگاه دیگر هیچ هزینه ی اضافی دیگری پرداخت نمیکنید این در حالی هست که دستگاه های دیگر نیاز به هزینه نگهداری دارند مثلا اکثر انها نیاز به تعویض فیلتر دارند که اوزون ساز از این قاعده استثناست .

همچنین با رشد تکنولوژی و ایده های نو در استفاده از گاز اوزون ، میتوان از دستگاه های اوزون ساز بصورت محلول (آب ازنیت)، بخار سرد و … جهت ضد عفونی، سطوح، تجهیزات، منسوجات، موادغذایی و جامعه انسانی، استریل ماسک های پزشکی، البسه و وسایل آزمایشگاهی و پزشکی استفاده کرد.

مزایای استفاده از ازن در تصفیه هوا و کنترل بو

  • عملکرد سریع ازن
  • از بین بردن کلیه ویروس ها و باکتری ها
  • از بین بردن قارچ ها و جلوگیری از ایجاد کپک
  • استفاده ایمن و راحت از گاز ازن
  • عدم تولید مواد خطرناک و پسماند شیمیایی ( اوزون تکنولوژی سبز است)
  • بهبود کیفیت هوا و محیط کاری
  • انجام عملیات به صورت خودکار
  • حذف کامل بوی نامطبوع محیط
  • ازن در ضدعفونی آب

ازن نیمه عمر کوتاهی دارد و پایدار نیست پس از مدت کوتاهی به مولکول پایدار اکسیژن تبدیل می شود، از این رو اوزون هیچ گونه مواد سمی یا مضری بر جای نمی گذارد (بر خلاف ضدعفونی کننده های معمولی مثل کلر و فرمالین) و این دلیل مناسبی برای استفاده از این گاز با قدرت در ضد عفونی آب می باشد.

هنگام تجزیه اوزون در آب، رادیکال های آزاد هیدروژن پروکسی (HO2) و هیدروکسیل (OH) تشکیل می شوند که ظرفیت اکسیدکنندگی بسیار بالایی دارند و نقشی مهم در فرایند گندزدایی ایفا می کنند.

ازن ژنراتور اولین بار برای گندزدایی در تصفیه آب شرب، در سال ۱۸۹۳ در هلند استفاده شد و از سال ۱۹۰۶ نیز در یک تصفیه خانه آب شرب در شهر نایس فرانسه مورد استفاده قرار گرفت. قدرت اکسایش نسبی گونه های اکسیدکننده مختلف از جمله ازون در جدول زیر آورده شده است :

ازن ژنراتور میتواند عواملی چون منگنز، آهن، سولفید هیدروژن، آمونیاک، سیانید، نیتریت، تانن ها ، آلاینده های ارگانیک ، هیدروکربن های آروماتیک، بنزن، تولوئن، گزیلن، بقایای سوخت های دیزلی در آب، هیدروکربن های آلیفاتیک، سولفیدها، سولفیت ها، ترکیبات نیتروژنه، استون، دی اکسین ها، بوهای متصاعد شده از سیستم های تصفیه فاضلاب، فنل، بقایای مواد شوینده و آلاینده های هوا را اکسید و به ترکیبات کم ضرر و یا بی ضرر تبدیل می کند.

میزان حلالیت اوزون در آب به عواملی مانند دما بستگی دارد . هر چه دمای آب بیشتر شود میزان انحلال گاز ازن در آب سخت تر و کمتر می شود.

دستگاه اوزون ساز برای تصفيه آب استخرهای شنا

مدت زمانی است استفاده از گاز ازن با سرعت زیادی جایگزین استفاده از کلر در استخر ها شده است. نتیجه تحقیقات در این زمینه نشان میدهد استریل کردن آب استخر به وسیله دستگاه اوزون ساز ۳۰۰۰ بار سريعتر از کلر عمل می کند زیرا ازن بر ديواره ميکرو ارگانيسم ها تأثير مي گذارد ولی کلر می بايستی از ديواره عبور کرده و دقيقاً روی هسته عمل کند.

ازن کمتر از مواد کلر باعث خوردگي ديواره استخر، لوله ها و … میشود و دوام آب استخر را هم افزايش می دهد و باعث میشود که بو – رنگ و طعب آب استخر از بین برود . ثانیا اثراتی مثل تغيير ظاهر ناخن – قرمز شدن چشم ها و خارش و سوزش پوست و همچنين ابتلاي غير معمول غريق نجاتها و شناگران حرفه اي به آسم که یه علت وجود بخارات سمي حاصل از کلر در محوطه استخرها بوده است، با استفاده از دستگاه ازن ساز از بین می رود.

ازن ژنراتور در شست و شوی میوه و سبزیجات

استفاده از ازن ژنراتور به جای مواد شیمیایی در شستشوی میوه و سبزجات بسیار رایج می باشد. از جمله مزایای استفاده از اوزون ژنراتور در این کاربری میتوان به بهبود طعم و ظاهر مواد غذایی تازه، عمر مفید بیشتر (کاهش تعداد باکتری هایی که منجر به فساد مواد غذایی می شوند)، استفاده کمتر از آب (از بین بردن آلودگی های درون آب)، محدود کردن THM و سایر فرآورده های فرعی کلرید شده، کاهش سموم دفع آفات و سایر مواد شیمیایی باقیمانده در مواد غذایی و …. شود.

کاربرد ازن در سردخانه ها

امروزه درتمامی يخچالهای نسل جديد خانگی و صنعتی، کانتینرهای حمل مواد غذايي و اکثر سردخانه های نگهداری مواد غذایی، گوشتی، میوه و …. به منظور حفظ کيفيت و ماندگاری بيشتر مواد غذايي، از تکنولوژی گاز ازن ژنراتور بعنوان ماده آنتی باکتريال استفاده می شود.

همچنين در سردخانه های بالای صفر مانند محل های نگهداری ميوه ها و سبزيجات استفاده از گاز ازن، موجب بلوکه شدن گاز اتيلن شده و جلوگیری از رسیدگی زود هنگام میوه، گندیدگی میوه، حذف بوهاي نا مطبوع ، از بين بردن ميکروارگانيسمها و … می شود.

دستگاه ازن ساز مرغداری

دستگاه ازن ساز به عنوان یک ضد عفونی کننده بسایر قوی در فارم های مرغداری کاربرد های زیادی دارد از جمله از این کاربردهای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ضدعفونی آب مصرفی و سیستم آبرسانی و آب مورد نیاز برای واكسیناسیون مرغداری
شستشوی سالن مرغداری و تجهیزات با آب ازنیته
ضدعفونی تخم مرغ در اتاق گاز اوزون یا آب ازن دار
حذف بوی آمونیاک مرغداری و انجام میکروب زدایی و غبارگیری
ضدعفونی انبار دانه و خوراک مرغ
اتاقك ضدعفونی افراد و كاركنان مرغداری و لباس آنها
ضدعفونی اتاق های ستر و هچر در مراکز جوجه کشی
سیستم تصفیه و ضدعفونی هوای در حال گردش در سالن های مرغداری با گاز اوزون
ضدعفونی آخر دوره ای سالن و لوازم با گاز ازن در غلظت های بالا

از جمله کاربردی های اصلی دستگاه ازن ساز مرغداری می باشد که می تواندی برای تهیه و مشاوره در این رابطه با کارشناسان وین طب مکاتبه نمایید . با تشکر

دستگاه اوزون ساز پرورش آب زیان

ارتقاء سطح تولید سالانه و افزایش میزان تولید در واحد سطح، از جمله مزایای استفاده از اوزون در صنعت پرورش آبزیان می باشد. استفاده دستگاه اوزون ساز با افزایش میزان اکسیژن محلول در آب و گندزدایی و تصفیه آب استخرهای پرورش و تکثیر ماهی باعث کاهش بیماری های ماهی ها و CIP استخرها و استفاده بهینه از آب استخر می شود.

دستگاه اوزون ساز در پرورش آبزیان کاربردی های فراوان دیگری نیز دارد که متناسب با خواسته ی شما میتواند باشد لذا برای اینکه بدانید میتوان از اوزون ساز در پروژه ی پرورش ماهی خود استفاده کنید یا خیر با ما یعنی وین طب تماس بگیرید .

در قسمت پایین همین صفحه در مورد قیمت ازن ساز صحبت خواهیم کرد لذا برای اطلاع از قیمت ازن ساز به پایین همین صفحه مراجعه کنید .

دستگاه اوزون ساز در دامداری ها

استفاده از ازن ساز در دامداری ها، کاربردهای بسیار دارد. از جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

ضد عفونی آب مصرفی دام ها
ضد عفونی پستان و درمان بیماری ورم پستان با آب ازن دار در دامداری
ضدعفوني و تصفيه هواي سالن شيردوشي و زايشگاه دامداري
استفاده از آب ازن دار به جاي آب داغ در شستشوي CIP دستگاه شير دوش
کاهش بو و حشرات در دامداری ها
استفاده از آب ازن دار به جای سموم شیمیایی براي کاهش بار ميکروبي در کود بستر

ازن در موارد کشاورزی

ازن ساز در صنعت کشاورزی باعث افزایش طول عمر گیاهان، کشتن علف های هرز، افزایش اکسیژن در اطراف ریشه و کاهش مصرف کود میشود. استفاده از گاز اوزون برای آبیاری (آب ازنیته) درختان میوه ، تاکستان ها، سبزیجات و … در جلوگیری از ابتلا به بیماری های کشنده بسیار مفید است. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش سرعت رشد و افزایش عملکرد برخی از محصولات کشورزی از جمله گوجه فرنگی، گندم، توت فرنگی، صیفی جات ، کلم و …
کاهش نیاز به مصرف کود
از بین بردن انگل خاک و کنترل علف های هرز و غیر فعال شدن میکرو ارگانسیم ها و از بین بردن عفونت ناشی از میکروارگانیسم با استفاده از ازن ژنراتور بسیار آسان میشود .
محافظت در برابر بیماری ها
سازگاری ازن با محیط زیست و عدم با قی ماندن مواد شیمیایی و مضر از آن
تصفیه فاضلاب تولیدی کشاورزی

ازن ژنراتور در برج های خنک کننده

رشد سریع میکرو ارگانیسم های موجود در آب، یکی از مهمترین مشکلات در سیستم های آب خنک کن میباشد از این رو استفاده از ژنراتور ازن در این سیستم ها جهت کنترل سطح آلودگی میکروبی و کنترل رشد میکرو ارگانیسم های برج خنک کننده توصیه می شود. از جمله مزایای استفاده از اوزون ژنراتور در برج های خنک کننده میتوان به :

کاهش هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات
حذف کامل باکتری رسوب های مربوط به ذرات معلق در لوله چگالنده
افزایش تعداد سیرکولاسیون
کاهش مقدار رسوب بیولوژیکی بر روی تجهیزات
افزایش راندمان گند زدایی
– ازن بر خلاف سایر بیوسیدها روی سایر مواد شیمیایی (نظیر مواد ضد خوردگی) تاثیر نمیگذارد و عملکرد آنرا دچار اختلال نمیکند.

لذا ازن ژنراتور میتواند کمک بسزایی در افزایش طول عمر و کیفیت و کارایی برج های خنک کننده داشته باشد .

اوزون ژنراتور تصفیه فاضلاب

یکی از مهم ترین گام ها در تصفیه شیمیایی آب و فاضلاب، گند زدایی و حذف میکروارگانیسم های مختلف، باکتری ها، مواد آلی و معدنی مضر می باشد.

ترکیبات کلر از جمله مواد گند زدا و ضدعفونی کننده برای تصفیه آب آشامیدنی و فاضلاب صنعتی و بهداشتی استفاده میشود ولی امروزه با توجه به تولید مواد مضر و سرطان زا از قبیل تری هالومتان و ترکیبات آلی کلرینه در مصرف کلر برای تصفیه آب و فاضلاب، ازن ژنراتور در حال جایگزین شدن با کلر می باشد. اوزون بدلیل عمر کوتاه پس از مدت زمانی به اکسیژن تبدیل می گردد و در نتیجه در اثر واکنش ازن با مواد آلی و معدنی موجود در آب و فاضلاب ، هیچ ماده مضری بوجود نخواهد آمد و این دلیل به محبوبیت استفاده از اوزون ژنراتور به جای کلر در صنعت آب و فاضلاب افزوده است.

ازن ژنراتور در مخازن هوادهی برای تبدیل COD به BOD و تجزیه پذیری بیولوژیکی بیشتر فاضلاب، ضمن ته نشینی بهتر در حوضچه های ته نشینی ثانویه، استفاده می شود. استفاده از ژنراتور ازن در تصفیه خانه های فاضلاب موجب افزایش ظرفیت تصفیه خانه ها با افزایش راندمان تصفیه بیولوژیکی می شود

استفاده از گاز ضدعفونی کننده ازن، یاعث جلوگیری از ورود فاضلاب های بهداشتی و صنعتی آلوده به طبیعت و در نتیجه جلوگیری از آلوده شدن سفره های آب زیرزمینی شده و تاثیر بسیار زیادی بر عدم شیوع بیماری های واگیردار خواهد داشت.

اوزون ساز در هیدروپونیک

هیدروپونیک روشی برای رشد گیاهان با استفاده از محلول های معدنی مواد مغذی ، در آب ، بدون خاک است.

استفاده از اوزون ساز برای کمک به رشد بهتر و سریعتر محصولات زراعی در کشت هیدروپونیک مناسب است. استفاده از ازن برای جلوگیری از مشکلاتی مانند بوی گیاه ، کپک و حتی کنه هایی که هوا را آلوده می کند ، استفاده می شود. اوزون ژنراتور مؤثرترین و قابل اعتمادترین روش جهت از بین بردن بو و همچنین کنترل باکتری ها ، ویروس ها ، قارچ ها ، جلبک ها و مواد آلی موجود در آب است.

ضدعفونی یک اتاق رشد هیدروپونیک با گاز ازن ۱۰۰٪ بدون مواد شیمیایی :

افزایش سطح اکسیژن و بازده محصول بیشتر
کشتن باکتری ها و اسپورها و جلوگیری از پوسیدگی جوانه
کشته شدن کپک و قارچ ها ،کنه های عنکبوتی و سایر حشرات آفات
از بین رفتن میکروب ها ، جلبک ها و پاتوژن های متولد شده ریشه
از بین رفتن هیدروژن سولفید
از بین رفتن همه بوها
استفاده از ازن بیمارستان ها

دستگاه ازن ژنراتور در بیمارستان ها و مراکز درمانی جهت ضدعفونی هوای محیط بیمارستان و اتاق عمل و کنترل میکروارگانیسم های بیماری‌زا نظیر قارچ ها، باکتری‌ها ، ویروس‌ها و ضد عفونی کردن تجهیزات، وسایل آزمایشگاهی و البسه (گان های پزشکی، ملحفه‌ها و البسه بیماران) استفاده می گردد.

همچنین این دستکاه ها در مصارف بیمارستانی و آزمایشگاهی مانند تولید آب خالص برای مصارف دارویی و آزمایشگاهی، افزایش اکسیژن و بهبود کیفیت هوا، کاهش بو و گازهای آلی در هوای بیمارستان و سرویس های بهداشتی و … استفاده می شود.

اتاق عمل می تواند یک منبع بزرگ عفونت های بیمارستانی باشد که توسط انواع گوناگونی از میکروارگانیسم‌ها مانند باکتری های استافیلوکوک‌های کواگولاز منفی، استافیلوکوک اورئوس، گونه های انتروکوک و اشرشیا کلی و قارچ‌های مانند گونه های کاندیدا آلوده می گردد. در اکثر بیمارستان های جهان استفاده از گاز ازن جهت ضد عفونی اتاق های عمل، بین جراحی ها استفاده می شود.

ازن ساز در صنایع غذایی و کارخانجات غدایی

دستگاه ازن زن در صنایع غذایی در قسمت های مختفی از ضدعفونی هوای سالن ها، ضد عفونی آب مصرفی و آب های آشامیدنی در صنایع غذایی، شست و شوی محیط، ضد عفونی سطوح، کف سالن ها، بطری ها و تانکرهای حمل ، بسته بندی ، دفع آفات و حشرات ، غیر فعال سازی میکروب ها و استفاده از اوزون ژنراتور در تصفیه فاضلاب صنایع غذایی کاربرد دارد.

ازن زن مي تواند با نابودي كامل كليه ميكروارگانيسم هاي باقيمانده شيميايي، ماندگاري را در زمان بسته بندي محصول به بيش از ۳ برابر افزايش دهد كه باعث حفظ طراوت رنگ ميوه جات، سبزيجات و … مي شود. به طوري كه به جاي وكيوم نيتروژن در صنايع غذايي ، تاثير فوق العاده ازن زن در صادرات مواد غذايي، نقش بسزايي را ايفا مي كند.

سایر كاربردهاي ازن در صنايع غذايی :

شستشو و ضد عفونی ظروف و بسته بندی ها مواد غذايی.
میکروب زدايی مواد غذايی در طی فرآيند توليد، حمل و نقل و توزيع
ضد عفونی ماشین های حمل مواد غذايي.
استریل کردن يخچال‌های صنعتی و انبارهای مواد غذایی
استفاده از يخ ازن دار جهت نگهداری گوشت، مرغ، ماهی و ساير مواد فاسد شدنی.
اسپری ازون برای ضدعفونی کردن البسه و لوازم مانند دستکش، پیشبند، چکمه و تیغه‌های چاقو در حین کار
افزايش تاريخ مصرف و زمان ماندگاري مواد غذايي با استفاده از گاز ازن در زمان بسته بندي مواد غذايي به جاي گاز ازت
تصفيه آب برج‌هاي خنک‌کننده (بدون نياز به ضد رسوب و ضد خوردگي)
ضدعفونی دیواره سیستم‌های خنک کننده (کولرها)
سازمان‌هاي تائيد كننده استفاده از اوزون در صنایع غدایی

معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت – درمان و آموزش پزشكي ايران
سازمان سلامتي شغلي آمريكا OSHA
سازمان غذا و داروي امريكاFDA
سازمان غذایی دارویی اروپا ADEC
آژانس حفاظت محيط زيست EPA

ازن ژنراتور صنعتی

اوزون ژنراتور های صنعتی نسبت به مدل خانگی آن بزرگتر بوده و تکنولوژی ساخت آن نیز متفاوت تر می باشد. از ازن سازهای صنعتی معمولاً زمانی استفاده می شود که نیاز به ضد عفونی حجم بزرگی از آب را داریم و ازن ژنراتور خانگی قادر به تولید این حجم از ozone نمی باشد.

ازن سازهای صنعتی به دلیل تولید حجم بالای اوزون نیاز به اکسیژن غنی شده دارند. به این دلیل در ساختار آنها یک عدد اکسیژن ساز نیز تعبیه شده است که ابتدا هوای محیط وارد آن شده و اکسیژن خالص تولید شده و از این اکسیژن اوزون مورد نظر با غلظت بالا تولید خواهد شد.

امروزه از ازن جهت تصفیه آب آشامیدنی به عنوان جایگزین کلر و یا در کنار آن جهت کاهش مصرف کلر و سایر مواد شیمایی استفاده می شود. زیرا در این گونه موارد که با حجم بسیار بزرگی از آب جهت گند زدایی و از بین بردن بو و طعم آب سروکار داریم، باید از ازن ژنراتور صنعتی استفاده کنیم. این دستگاه علاوه بر تصفیه آب آشامیدنی در تصفیه فاضلاب ها نیز بسیار مفید است. فاضلاب ها از جمله فاضلاب های صنعتی دارای مولکول هایی هستند که به سختی تجزیه شده و یا با مواد شیمیایی قابل تجزیه هستند که سمی بوده و برای محیط زیست بسیار خطرناک می باشند.

ازن ژنراتور صنعتی با قابلیت اکسید کنندگی بالا با آلودگی ها و میکروارگانیسم های موجود در آب فاضلاب ترکیب شده و آنها را از بین می برد. و دیگر نیازی به مواد شیمیایی خطرناک جهت تصفیه فاضلاب نمی باشد. ازن ساز صنعتی در تصفیه فاضلاب های صنعتی و کارخانه های رنگ و رنگرزی نیز بسیار کاربرد دارد. زیرا این صنایع آلوده ترین فاضلاب ها را تولید می کند. و بهتر است قبل از ورود فاضلاب صنعتی به رودخانه و یا ملحق شدن به فاضلاب شهری ابتدا با ازن ساز صنعتی تصفیه شده، سپس وارد طبیعت می شود.

امروزه از این ازن سازها در داخل کارخانه ها و پالایشگاه ها نیز استفاده می شود. معمولاً زمان تولید فاضلاب های این صنایع قبل از خروج فاضلاب از اماکن صنعتی ابتدا به صورت کلی تصفیه شده و آلودگی های سمی و رنگی آن با استفاده از اوزون ساز های صنعتی گرفته شده و سپس برای تصفیه جزئی وارد فاضلاب شهری خواهد شد. همچنین در کارخانه های تولید آب معدنی، هم برای ضد عفونی بطری های آب و هم خود آب معدنی و اکسید املاح معدنی سنگین و مضر برای بدن در آب از ازن ژنراتور های صنعتی و بزرگ با قابلیت تولید غلظت بالای ازون استفاده می شود.

ازن ژنراتور در تولید کاغذ

کاغذ و مقوا از خمیر کاغذ ساخته می شوند. ازن ژنراتور نقش بسیار مهمی در ضد عفونی و گندزدایی خمیر کاغذ برای کاربردهای گوناگون را دارد.

کاغذ و مقوا کاربردهای بسیار گوناگونی دارند، از کاربرد آن به عنوان دفتر، تحریر و چاپ گرفته تا کاربرد آن در شیرینی پزی ها. مقوا و کاغذ با توجه به کاربرد آن باید از لحاظ بهداشتی بودن به تایید وزارت بهداشت برسد.

ازن با عدم نیاز به مواد شیمیایی و سازگاری با محیط زیست میکروب های موجود در خمیر کاغذ را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

از ازن ژنراتور در زمینه بازیافت کاغذ نیز می توان استفاده کرد. به این صورت که هنگام تولید خمیر کاغذ از کاغذ های رنگانگ زباله، خمیر کاغذ حاصله به رنگ سفید نمی باشد. ازن ژنراتور در صنایع گوناگون جهت رنگ زدایی استفاده می شود. همچنین می توان از ازن جهت سفید کردن و گند زدایی خمیر کاغذ استفاده کرد.

فاضلاب کارخانجات خمیر کاغذ سازی بسیار آلوده و پرخطر بوده و تصفیه آن هزینه بر است. ازن ژنراتور برای تصفیه فاضلاب حاصل از خمیر کاغذ نیز بسیار کاربردی است. زیرا هم رنگ فاضلاب را قبل از وارد شدن به محیط زیست از بین می برد و هم ازن با مواد شیمیایی موجود در فاضلاب ترکیب شده و آنها را اکسید کرده و در نهایت تبدیل به اکسیژن می شود.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت نانو صنعت ( nanosanat)

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تجهیزات پزشکی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات