فن آوران شرق

نصب

پیشرفتهای واقعی در CCTV فروشگاهی

پیشرفتهای واقعی در CCTV فروشگاهی
سلیم ادریس می¬نویسد "توانایی سیستمهای CCTV در یكپارچه شدن با سایر عناصر زیرساختهای فروشگاهی كوچك درجه انعطاف سیستمهای امنیتی را بالا برده و همچنین صرفه جویانه نیز می¬باشد.
حقیقت این است كه خرده فروشان خاورمیانه با تهدیدهای روزانه ناشی از منابع متعدد از جمله ورود غیر مجاز و سرقت توسط مشتریان و حتی متاسفانه از طرف آنهایی كه در قسمتهای مختلف استخدام شده اند، مواجهند. این مسائل البته ضرورت نظارت ثابت و حفاظت از منافع صاحبان و مدیران را مطرح می¬سازد. یك واقعیت عملی و ناخوشایند كه در كاربرد "راه حلهای پیچیده تر با استفاده از دوربینهای CCTV پیشرفته" منعكس می-گردد.
امروزه توانایی یكپارچه شدن سیستمهای CCTV با سایر عناصر زیرساختهای فروشگاهی شدیداً درجه انعطاف و مقرون به صرفه سازی آنها را بالا می¬برد. یك مثال مربوطه می¬تواند روشی باشد كه در آن داده ورودی اترنت از طریق DVR یا NVR قابل دسترسی است و این امر به كاربر اجازه می¬دهد بطور مناسب به یك شبكه IT فروش و سیستمهای اداری پشتیبان متصل گردد.
البته موضوعی كه بیشتر در مقابل خرده فروشان قرار دارد و باعث نگرانی آنها می¬شود مسئله "اتصال به شبكه" است كه شبكه مورد استفاده برای نظارت نباید در دسترس حملات هكری باشد كه در آن حالت افراد بدخواه ممكن است تلاش كنند به تصاویر دوربین داخل فروشگاه دسترسی پیدا كرده و یا حتی به شبكه وسیع تری نفوذ نمایند. برای پرداختن به این موضوع ما راه حلهای مربوط به خرده فروشی در بازار را با بررسی NVR هایی با فن آوری layer 2/3 switching سر خود آغاز می¬كنیم. هدف ما در اینجا پشتیبانی از یك شبكه امن "closed ip tv" (تلویزیون مدار بسته ip) روی محصولات IP است كه در آن دوربینهای IP بطور خودكار توسط NVR به عنوان یك رابطه نقطه به نقطه و دقیقاً مانند سیستمهای آنالوگ سنتی شناسایی و تركیب بندی می-شوند. دست آورد حاصله این است هنگامیكه آن (دوربین یا هر وسیله مربوطه دیگر) تركیب بندی شد شبكه بسته IP را می¬توان بدون آنكه نیاز به یك نصاب یا مدیر امنیتی با معلومات شبكه ای باشد فوراً با استفاده از برخی تمهیدات خودكار دیواره آتش قفل نموده و از دسترسی غیر مجاز افراد دیگر جلوگیری نمود.
امنیت فروش
بدون شك، یكی از نقاط جرم خیز در فروشگاهها نقاط فروش POS است كه در آن كارمندان مختلف می¬توانند با توجه به آشنائی كه با سیستم دارند ضررهای زیادی به فروشگاه بزنند امروزه برای مقابله با این امر، DVR ها و NVR ها بعنوان بخشی از سیستم امنیت انباری بكار می¬روند كه امكان می¬دهد هر دریافت (یا پرداخت) در صندوق با پانویس CCVT خود همراه شده و در دفتر اتفاقات event log ثبت گردد.
هنگامیكه این را با قابلیت های جستجوی قدرتمند در هم آمیزیم امكان شناسائی سریع معاملات مشكوك در صندوق فراهم می¬شود. با ردگیری آنچه عملاً در ثبات های خاص روی می¬دهد و قابلیت تطبیق تصاویر با ورودیهای كلیدی نظیر موارد "viod" - خالی یا "refund" -برگشتی قطعاً دیگر زندگی برای مجرمین داخل فروشگاه اینقدر ساده نخواهد بود.
با توجه به دوربینهای عملی بكار رفته در چیدمان فروشگاهی، از نظر زیبائی شناسی و انعطاف سقف هائی كه جایگاهی را برای این امر تعیین كرده اند بهتر هستند مخصوصاً با توجه به اینكه اقدامات نظارتی در نقطه ای از خود محیط صورت گرفته و ردیابی آشكار متخلفان از آنجا ترجیح داده می¬شود. این حقیقتی است كه اغلب از آن آگاه نیستند.
آنها همیشه توسط یك دوربین خاص تحت مونیتورینگ می¬باشند بنحوی كه كنترل موقعیت همیشه در دستان كادر حفاظتی فروشگاه بوده و آنها بهتر می¬توانند در مورد اینكه چه زمانی مداخله كنند تصمیم بگیرند. یك دوربین پیشرفته كه در چنین محیط تست عمل می¬كند مانند یك برج داخل ساختمان قادر است افراد گذرنده از زیر یك سقف را با قدرت مانور چرخشی درجه دنبال كند كه این امر از نظر ردگیری افرادی كه دست به سرقت كالا می زنند و همچنین از لخاظ نمشاهده نزدیك هر گونه عملیات دستی مشكوك مناسب است.
CCTV دقت بالا
یكی از تازه ترین گرایشات در فن آوری CCTV تصب دوربین های CCTV مگاپیكسل با دقت بالا و سیستم ضبط HD و صفحات نمایش همراه آن است و متصدیان فروشگاه بنوبه خود یكی از اولین پذیرندگان این فن آوری بوده اند. مطمئناً HD یك آبراهی را از نظر قابلیت سیستمهای CCTV برای خرده فروشان مخصوصاً از نظر كیفیت تصاویر تهیه شده و مخصوصاً از نظر قدرتی كه آن به متصدیان می¬دهد تا مظنونین را بدرستی ردیابی نموده و مدارك كافی گرم آورند فراهم می¬سازد

13 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فن آوران شرق

تهران

نوع فعالیت

خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

نصب

دسته‌بندی خدمات