لوکس ویلا

لوکس ویلا, اجاره ویلا در نور, اجاره ویلا در چمخاله

قله دماوند

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

کوه دماوند کوهی در شمال ایران است که به عنوان مرتفع‌ترین کوه ایران و بزرگترین آتشفشان خاورمیانه شناخته ‌می‌شود.

کوه دماوند کوهی در شمال ایران است که به عنوان مرتفع‌ترین کوه ایران و بزرگترین آتشفشان خاورمیانه شناخته ‌می‌شود. این کوه در قسمت مرکزی رشته‌کوه البرز در جنوب دریای خزر قرار دارد. این قله که از نظر تقسیمات کشوری در استان مازندران قرار دارد در هوایی صاف و آفتابی از شهرهای تهران، ورامین و قم و همچنین کرانه‌های دریای خزر قابل رؤیت است. نزدیکترین شهر بزرگ به این کوه، لاریجان است.

کوه دماوند از سال ۱۳۸۱ به عنوان «اثر طبیعی ملّی» ثبت شد و تحت نظر و حفاظت محیط زیست قرارگرفت. ارتفاع نسبی دماوند، ۴۶۶۱ متر است که دماوند را در رده دوازدهم بلندترین قلّه‌های دنیا از نظر ارتفاع نسبی قرار می‌دهد.

قله‌ دماوند از جاذبه‌های طبیعی عجیب و بسیار زیبایی برخوردار است از جمله وجود یخچال‌های طبیعی، دیواره و برج‌های یخبلور، حفره‌های متعدد خروج گاز و بخار، توده‌های گوگردی، چشمه‌های آب گرم و آب معدنی در کوهپایه‌های دماوند، دهانه‌ای بزرگ با حوضچه‌ای یخی و شکل مخروطی و هم‌چنین وجود گونه‌های متفاوت گیاهی نیز در آن شرایط مناسبی را برای گردشگری و کوهنوردی فراهم کرده ‌است.

کوه دماوند به عنوان نماد ایران شناخته می‌شود که نشانه‌ی استواری و قدرت کشورمان است. البته که دماوند نماد تمدن و فرهنگ ملت ایران است و پشت آن داستان‌های تاریخی و ادبیات و اسطوره‌ها است. افسانه‌های زیادی درباره‌‎ دماوند وجود دارد که در شاهنامه فردوسی بسیار از این کوه یاد شده است.

دماوند در شاهنامه‌ی فردوسی محل به بند کشیده‌ شدن ضحاک است و هنوز هم برخی مردم تصور می‌کنند، او در آنجا زندانی‌است تا که در روز قیامت، بندِ اسارت را پاره کرده و کشتن خلق را آغاز نماید؛ تا در نهایت به دست گرشاسپ کشته شود. داستان تولد فریدون در دماوند، جشن مرگ ضحاک، دیو سفید، کشته شدن ضحاک به دست گرشاسب، جمشید در دماوند، ساخته‌شدن تخت طاقدیس توسط حکمرانان دماوند، داستان آرش کمانگیر، کشتی نوح، ریاضت شاه نعمت الله‌ولی، داستان مرغ بزرگ، داستان هاروت و ماروت، دو چاه در کوه دماوند و هزاران داستان خواندنی و جذاب دیگر.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

لوکس ویلا

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، خدمات

خدمات/محصولات

لوکس ویلا، اجاره ویلا در نور، اجاره ویلا در چمخاله، اجاره ویلا در محمود آباد، اجاره ویلا در نوشهر، اجاره ویلا در متل قو، اجاره ویلا در کوهسار، اجاره ویلا در نمک آبرود، اجاره ویلا در دماوند، اجاره ویلا در گیلان، اجاره ویلا در فریدون کنار، اجاره ویلا در نوشهر، اجاره ویلا در ایزد شهر، اجاره ویلا در رویان، اجاره ویلا در جاجرود، اجاره ویلا رودهن

نوع مالکیت:

شرکت سهامی عام

دسته‌بندی محصولات و خدمات