نهالستان پارس مشهد مهندس زردادی

نهالستان پارس, نهالفروشی, مهندس زردادی

استاندارد نهالستان گردو پیوندی

استاندارد نهالستان گردو پیوندی

1-رعایت ضوابط عمومی نهالستانهای فضای باز الزامی است.

2نهالستان گردوی پیوندی در مناطقی که یخبندان زودرس پاییزه دارند ، نباید احداث شود.

3-EC آب ابیاری نهالستان گردو نباید بیش از جهار دسی زیمنس بر متر تجاوز کند.

4-به دلیل حساسیت درخت گردو به زیادی عناصر بر ، کلر و سدیم در آب آبیاری باید میزان هر یک ازآنها در آب ابیاری نهالستان کمتر از یک میلی گرم در لیتر باشد.

5-خاک نهالستان گردو باید عمیق ( حداقل یک متر ) و سبک ( لومی – شنی یا شنی – لومی )باشد.

6-در نهالستان گردو باید فاصله بین نهالها روی ردیف 12-10 cmو فاصله بین ردیف ها 90-80 cm و در حالت کاشت دو ردیفه ريا، فاصله بین هردو ردیف بادو ردیف 120cmباشد. فاصله بین ردیفها در این حالت 50 – 40 cmاست.

7-نهالستان گردو نباید در داخل یا کنار باغ گردو احداث گرددو باید حاقل 300 متر از باغهای سالم گردو و 1000 متر از باغ گردوی آلوده فاصله داشته باشد.افزایش این فاصله با توجه به نوع و میزان و شدت آلودگی های مهم گردو توسط کمیته فنی نهال استان تعیین می شود.

8-تاسیسات مورد نیاز نهالستان گردوی پیوندی با توجه به روش پیوندزنی به شرح زیر است:

الف – در روش پیوند وصله ای گردو یا شکمی که در اردیبهشت ماه انجام می شود به سرد خانه نیاز است تا بتوان جوانه هارا برای مدتی در آنجا نگهداری نمود.
ب- در مورد پیوند هات کیبل ( گرما دهی محل پیوند)باید گلخانه مجهز به میست و امکانات لازم برای اجرای این روش پیوند زنی تهیه شود.
ج- در مورد پیوند رومیزی ( پیوند v وپیوند Ω)دستگاه آماده سازی پایه و پیوندک و داشتن گلخانه گرم و مرطوب ضروری است .لذا نهالکار گردو باید با توجه به روش کار مورد نظر خود امکانات لازوم فراهم نماید.

9.در حال حاضر نهالستان گردو به نهالستانی اطلاق می شود که با رعایت شرایط نهالستان گردو حداقل 1000 اصله نهال پیوندی قابل گواهی تولید کند.
10. تعیین نوع و میزان آلودگی مجاز خاک و آب و درصد نهالهی آلوده قابل قبول ( بسته به نوع و شدت آلودگی ) در یک نهالستان گردوی پیوندی بر عهده ی کمیته ی فنی نهال استان است و نظر نماینده یا نمایندگان سازمان حفظ نباتات استان الزامی است.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

نهالستان پارس مشهد مهندس زردادی

مشهد

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

نهالستان پارس، نهالفروشی، مهندس زردادی، گیاه_آپارتمانی، گیاهان_دارویی، پایه_رویشی گلابی، خراسان رضوی، پایه رویشی گیلاس، خرید نهال، پایه رویشی هلو، پایه GN—پایهGF677، فروش نهال، پایه مالینگ، Nursery tree pars، بذر گلابی، احداث باغ

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات