نهالستان پارس مشهد مهندس زردادی

نهالستان پارس, نهالفروشی, مهندس زردادی

پوسیدگی طوقه درختان درسال 1402

پوسیدگی طوقه درختان قارچ عامل این بیماری می تواند درختان مختلف را در سنین مختلف مبتلا نماید انتقال این قارچ خاکزاد از طریق خاک و آب آلوده و همچنین نهال آلوده صورت می گیرد . این قارچ بسیار آب دوست است و با فراهم نمودن آب آزاد در خاکهای سنگین و با زهکش نا مناسب به سرعت تکثیر می یابد. مهندس زردادی 09159157465

توضیحات خدمت

پوسیدگی طوقه  درختان

 قارچ عامل این بیماری می تواند درختان مختلف را در سنین مختلف مبتلا نماید انتقال این قارچ خاکزاد از طریق خاک و آب آلوده و همچنین نهال آلوده صورت می گیرد . این قارچ بسیار آب دوست است و با فراهم نمودن آب آزاد در خاکهای سنگین و با زهکش نا مناسب به سرعت تکثیر می یابد. بنابراین بهترین روش مبارزه با این بیماری رعایت موارد پیشگیری به صورت ذیل می باشد .
1-در باغات قدیمی در صورتی که طوقه درختان در زیر خاک قرار گرفته باشد برای جلوگیری از شیوع بیماری بایستی حاک پای درختان را کنازده تا به نزدیک ریشه اصلی برسند و طوقه درختان را کاملا آزاد کرده و در معرض هوا قرار بدهند. باید دقت کرد هنگام اجرای هرگونه عملیات در باغ به طور جدی از زخمی شدن طوقه درخت جلوگیری نمایند.
2-بسته به کوچکی و بزرگی درخت ، حلقه ای به شعاع 50 سانتی متر تا یک متر دور درخت ایجاد نمایید تا آب پای طوقه درخت نرسد (بصورت تشتکی). باید همیشه توجه داشت که طوری خاک اطراف طوقه درخت برداشته شود که نه خاک طوقه درخت را بپوشاند و نه آب پای طوقه برسد.
3-در باغات آلوده این کار ابتدا برای درختان آلوده و چند درخت کناری آنها انجام شود تا مانع گسترش بیماری درباغ گردد.
4-از خاک ریزی در پای طوقه درختان خصوصا درختان بیمار بطور جد باید خودداری کرد و در صورت اجبار می توان از شن استفاده کرد.
5-در صورتیکه پوسیدگی بیش از یک سوم دور طوقه را نگرفته باشد با چاقو تیز قسمتهای پوسیده را تراشیده تا از همه طرف به قسمتهای سالم برسید سپس تنه و طوقه را با محلول بردو ضدعفونی کرده و محل را نیز با خمیر بردو بپوشانید . باید دقت کرد که پس از تراشیدن طوقه یک درخت آلوده چاقو را برای استفاده مجدد با محلول بردو ضدعفونی کنید .
6-در صورتیکه پوسیدگی بیش از یک سوم دور طوقه را فرگرفته باشد فقط به کنار زدن خاک پای کنده درخت اکتفا نمایید با این عمل تا اندازه ای به عمر درخت افزوده می شود .
7-اگر پوسیدگی در اطراف طوقه دیده نشد به هیچ اقدام عنوان به تراشیدن پوست درختان نکنید.
8-درختان خشک شده را از خاک خارج کرده و بسوزانید و محل آن را با آب آهک رقیق یا محلول بردو ضدعفونی کرده و حداقل به مدت یک سال از کشت درخت در آن محل خودداری نمایید.
9-در باغاتی که مشکل گموز (پوسیدگی طوقه ) وجود دارد اید بطور جدی از زخمی شدن طوقه درخت در هنگام عملیاتی چون پابیل کردن و مبارزه با علف های هرز و ... جلوگیری نمایید .
10- اطراف درختان را باید از شاخ و برگ های اضافی و علف های هرز تمیز نگه دارید.
11- در باغات مشکل دار رسیدگی به وضع تغذیه ای درختان بسیار مهم است و مصرف متعادل کودهای شیمیایی و کودای دامی می تواند در کاهش این بیماری نقش موثری داشته باشد .
12 - استفاده از ماشین آلات در باغات آلوده باید محدود شده و در این مورد برای انتقال آلودگی احتیاط های لازم در نظر گرفته شود.  

 

روش تهیه محلول بردو 3%


1- ابتدا در یک بشکه پلاستیکی 100 لیتری 3 کیلوگرم آهک آبدیده ریخته و آب به میزان 20 لیتر به آن اضافه کرده بهم می زنیم .
2- سپس 3 کیلو گرم سولفات مس (کات کبود) را در ظرف پلاستیکی دیگری با 20 لیتر آب حل نموده و محلول کات کبود را به بشک حاوی آهک اضافه نموده و حجم را به 100 لیتر می رسانیم 

 

روش تهیه خمیر بردو


ابتدا یک کیلو گرم آهک آبدیده را در 2 لیتر آب ریخته و هم بزنید. سپس یک کیلوگرم سولفات مس (کاتکبود) را در 2 لیتر اب حل کرده و آن را به آهک آبدیده اضافه نمایید سپس 6 لیتر اب به کل محلول اضافه نمایید تا خمیی شبیه به ماست به رنگ فیروزه ای بدست آید . این محلول صرفا برای قسمت های تراشیده شده استفاده شود .
لازم به ذکر است که محلول و خیر بردو پس از 24 ساعت خاصیت ضدعفونی کنندگی خود را از دست می دهد لذا به اندازه مصرف روزانه تهیه شود .  

 

* جهت ضدعفونی و پانسمان محل زخم های طوقه به جای محلول و خمیر بردو می توان از سوسپانسیون آماده بردو فیکس 18 درصد که به صورت آماده در بازار وجود دارد به صورت غلیظ استفاده نمود .

* همچنین می توان از اکسی کلرور مس ( میشو کاپ) در صورت نبود سموم بالا نیز استفاده نمود.
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

نهالستان پارس مشهد مهندس زردادی

مشهد

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

نهالستان پارس، نهالفروشی، مهندس زردادی، گیاه_آپارتمانی، گیاهان_دارویی، پایه_رویشی گلابی، خراسان رضوی، پایه رویشی گیلاس، خرید نهال، پایه رویشی هلو، پایه GN—پایهGF677، فروش نهال، پایه مالینگ، Nursery tree pars، بذر گلابی، احداث باغ

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات