نهالستان پارس مشهد مهندس زردادی

نهالستان پارس, نهالفروشی, مهندس زردادی

مخلوط استارتر محصول انحصاری مجموعه ایران درخت

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

در بیشتر منابع توصیه شده در زمان کشت نهال از محلول پرالیناژ استفاده شود تا نهالها ازآلودگی احتمالی ضدعفونی شده و تاحدودی مواد غذایی استارتر برای نهال فراهم شود.این عمل همچنین سبب ترمیم نقاط آسیب دیده از کندن نهال و هرس اصلاحی شود.لذا با بررسی شرایط بستر کاشت و نیازهای اولیه نهالهای کاشته شده مخلوط استارتر اختصاصی مجموعه ایران درخت جهت کاهش خطای نهال و رشد مناسب آماده گردیده است که شامل عناصر ذیل میباشد

1-ماسه بادی

(روان کننده بستر کاشت ،جلوگیری از چسبندگی خاک، باعث گسترش ریشه و درنهایت رشد نهال میگردد آزمایشات نشان داد که چسبندگی در ریشه گیاهان باعث کاهش رشد آنها خواهد شد.)

2-هورمون گیاهی  سیتوکینین

سیتوکینینها در تمام مراحل رشد گیاهان دارای نقش هستند این ترکیبات بر روی متابولیسم از جمله فعالیت آنزیمها و بیوسنتز مراحل رشد تاثیر می‌گذارند و همچنین در ظهور اندامکها و انتقال مواد غذایی در گیاهان موثر بود و مقاومت گیاه را نسبت به عواملی مانند پیری ، آلودگیهای ویروسی و علفکشها و همچنین دمای پایین افزایش می‌دهند

3-سوپرجاذب کلوفونی

(پلیمرهای آب دوست که وظیفه جذب و ذخیره سازی آب در نزدیکی ریشه را برعهده دارد و در مواقع مورد نیاز مورد استفاده ریشه قرار میگیرد و مانع ایجاد تنش آبی در نهال تازه کاشته شده میگردد)کلوفونی محصولی هلندی از شرکت GL است که علاوه بر داشتن کیفیت بسیار بالا و دارا بودن بالاترین استانداردهای بین الملی، جزء معدود سوپر جاذب هایی است که استاندارد های جدید وضع شده در اروپا و آمریکا را پاس کرده و اجازه فعالیت در این حوزه را دارد. 

4-کود تصفیه شده گاوی(ورمی) :

ورمی به عنوان یکی از اجزاء مغذی گیاهان در باغبانی و گل کاری تاثیر مستقیمی در خواص فیزیکی و شیمیایی و رشد و نمو گیاهان دارد.

5-پودر قارچ کش: جهت  جلوگیری از  آلودگی بستر کاشت
6- مخلوط برگ درختان گردو و خاک باغچه: این ترکیب در اثر فعالیت میکروبهای مخصوص تجزیه شده و ایجاد حرارت می نماید. لذا به منظور پیش رس کردن و یا نگهداری گیاهان مختلف در زمستان به کار می رود

لذا توصیه میگردد به همراه نهالهای تهیه شده از این مجموعه مخلوط استارتز مورد نیاز را درخواست نمایید

 خاک مناسب جهت کاشت درختان براساس اقلیم منطقه:
با توجه به مطالب بالا جهت خاک مناسب درختان، بسته به نوع درخت و اقلیم منطقه به مخلوط خاک مناسبی جهت رشد بهتر درختان نیاز داریم. بطور کلی جهت تمامی درختان داشتن خاکهای رسی- شنی به همراه آهک مناسب و کود حیوانی بهترین خاک می باشند

خاک مناسب سیب:
سیب درخت پر توقع است که ریشه های آن در سطح گسترش زیادی دارد؛ بنابراین خاک باید حاصلخیز و از لحاظ مواد آلی غنی باشد و قابلیت نفذ آن نیز خوب باشد. روی این اصل خاکهای شنی- رسی را انتخاب می نمایند به شرطی که کودهای دامی و مواد آلی به خوبی تقویت شده باشد. درخاکهای ضعیف رشد سالیانه شاخه ها کم و برگها کوچک به رنگ سبز کم رنگ یا مایل به زرد درمی آید و ریزش میوه ها زیاد و میوه ها ریز است. درخت سیب در آب و هوای مرطوب بهتر رشد می کند. اکثرا درخت سیب در نقاط خنک و رو به شمال که برای درختان دیگر مناسب نیست، کاشته می شود.

خاک مناسب گلابی:
درخت گلابی از درخت هایست که نسبت به نوع خاک خیلی مشکل پسند است. برای اینکه میوه خوب بدهد بیشتر به خاک قابل نفوذ در قشرزیرین نیاز دارد خاک نباید آهک فراوان داشته باشد. درخت گلابی خاکهای رسوبی و زمین های توربی که عمل آمده باشند و زمین های با خاک دستی را دوست دارد.

خاک مناسب هلو:
در صورتی که طبقه ای غیرقابل نفوذ در خاک تحت الارض وجود دارد، نباید اقدام به کشت هلو نمود. چنانچه خاک های سنگین با کود دامی و کود سبز اصلاح شوند و قابلیت نفوذشان زیاد گردد، می توان اقدام به کشت نمود. در موقع درخت کاری در منطقه ای که دارای انواع اراضی است، معمولا اراضی بسیار سبک را به کشت هلو اختصاص می دهند. هلو را در زمین های نم دار و عمیق بیشتر روی پایه آلو و در زمین های کم قوت، روی پایه زردآلو پیوند می زنند.

خاک مناسب زردآلو:
زردآلو در خاک های سبک تا متوسط از نظر بافت رشد، بهتری دارد. خاک باید عمیق، قابل نفوذ به آب و تهویه خوب باشد. خاک های سرد و متراکم رسی برای کشت و کاراین درخت مناسب نیست. همچنین در مناطقی که سطح آب تحت الارض بالاست، باید از کشت این درخت خودداری شود؛ زیرا نسبت به آب زیاد در خاک حساسیت نشان می دهد. درخت زردآلو بیشتر در خاکهای عمیق و کم رطوبت و سبک بارور می شود. در زمین های مرطوب از بدنه و شاخه درخت ص��غ تراوش می کند. درخت زردآلو در زمینی که خاکش گرم و کمی آهک دار بوده و مرطوب نباشد، میوه بهتری می دهد. خاک محل کاشت زردآلو باید حدود 30 متر عمق داشته باشد. اگر خاک زهکشی خوبی داشته باشد، مقدار زیاد آهک در خاک تاثیری روی رشد درخت نخواهد داشت.

خاک مناسب آلو:
بطورکلی خاکهای عمیق شنی لومی با زهکش خوب و عاری از شوری و قلیائیت برای آلو مطلوب است. خاکهای غنی از پتاس ترجیح دارد؛ زیرا نیاز به پتاس در آلوها بیشتر است.

خاک مناسب گیلاس:
در خاک های سنگین و بدون زهکشی نتیجه مطلوبی از نظر میوه دهی عاید نخواهد شد. در کشت گیلاس خاک باید عمیق، حاصلخیز و دارای قابلیت نفوذ خوبی باشد. برای حفظ حاصلخیزی خاک باید علفهای دور درخت به خوبی زده شود و در زمستان با کودهای شیمیایی و کود پوسیده دامی خاک تقویت گردد.

منبع:loopfarmersorganicaz.blogfa.com

10 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

نهالستان پارس مشهد مهندس زردادی

مشهد

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

نهالستان پارس، نهالفروشی، مهندس زردادی، گیاه_آپارتمانی، گیاهان_دارویی، پایه_رویشی گلابی، خراسان رضوی، پایه رویشی گیلاس، خرید نهال، پایه رویشی هلو، پایه GN—پایهGF677، فروش نهال، پایه مالینگ، Nursery tree pars، بذر گلابی، احداث باغ

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات