دیانادوربین

دوربین مداربسته, نمایندگی فروش و خدمات, گارانتی معتبر

منظور از DIS در دوربین های مداربسته و سیستم های نظارت تصویری چیست

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
منظور از DIS در دوربین های مداربسته و سیستم های نظارت تصویری چیست 

سنسور DIS چیست؟ تفاوت سنسور DIS با سنسورهای CCD و CMOS در کجاست؟ کدامیک از این سنسورها مناسبتر هستند؟

اینها سوالاتی هستند که این روزها بسیاری از کاربران و خریداران دوربین های مداربسته آنالوگ از فروشندگان این سیستم ها می پرسند و جواب دقیق و مناسبی دریافت نمی کنند!

به تازگی در برخی از سایت های فروش دوربین فارسی زبان، مطالبی در این مورد درج شده که در واقعتعریفِ تبلیغی از DISهای تولیدی کمپانی HIKVISION چین است و این کمپانی آن را برای تبلیغ محصولات تولیدی خود در سایتش قرار داده است!

DIS یا همان Digitall Image System نسخه جدیدی از سیستم پردازش تصویر است که توسط کمپانی هایک ویژن ابداع شده و یک SOC (سیستم بر روی چیپ) است که سنسور تصویر جزیی از آن است.

SOC یک مجموعه تقریبا کامل شامل بورد کامل، پردازنده ها و سنسور تصویر است که کار کمپانی های تولیدکننده را بسیار ساده کرده است و از نظر هزینه نیز بسیار بصرفه است، چرا که دیگر نیازی نیست خود آن را تولید کنند. مانند SOC های موبایل کمپانی کوالکام که در بسیاری از اسمارت فون های اندرویدی و ویندوزی استفاده می شوند.

در DIS از نسخه ارتقا یافته سنسور CMOS استفاده شده است. مشکل اساسی سنسورهای قدیمی CMOS، عدم توانایی آنها در ارائه تصاویر مطلوب در فضاهای با نور کم و عدم ارائه قابلیت WDR به دلیل پردازش ضعبف تصاویر بر روی آنها بود.

در CMOS پردازش تصاویر بر پایه Interlace صورت می گرفت که در DIS دیجیتالیزه شده و بصورت Progressiveپردازش می شود.

 به همین دلیل نویز تصاویر بسیار کمتر شده و حتی در فضاهای با نور کم نیز شاهد تصاویر مطلوب تری هستیم.

مشکل تصویربرداری در فضاهای دارای تضاد نور نیز بصورت دیجیتالی تا حدی برطرف شده و شاهد WDR دیجیتال موسوم به DWDR بر روی برخی از دوربین های DIS هستیم. (در مقاله ای جداگانه به بررسی DWDR و مقایسه آن با WDR خواهیم پرداخت.)

بعد از هایک ویژن، کمپانی هایی نظیر داهوا نیز SOC های اختصاصی DIS خود را عرضه کردند. داهوا نام سیستم خود را HDIS گذاشت تا هم نسبت به هایک ویژن متمایز باشد و هم شنونده را کمی به اشتباه بیندازد که «DIS تولیدی داهوا کیفیت بالاتر در حد تصاویر HD ارائه می دهد»! درحالی که تفاوت خاصی وجود ندارد.

نکته جالب توجه سوء استفاده تولیدکنندگان بی نام نشان کشور چین از DIS است. درحالی که بالاترین رزولوشن عرضه شده توسط داهوا و هایک ویژن حدود ۷۵۰ TVLine است، شاهد دوربین های ۸۰۰، ۹۰۰ و حتی ۱۲۰۰ TVLine در دوربین های درجه ۲ و درجه ۳ چینی هستیم!

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

دیانادوربین

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

دوربین مداربسته، نمایندگی فروش و خدمات، گارانتی معتبر، تجهیزات جانبی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات