کالای برق سپهر

پخش لوازم برق, روشنایی , چراغهای تزیینی

۱۰ مزیت استفاده از لامپ های LED

۱- عمر زیاد
عمر طولانی لامپ های ال ای دی یکی از عمده مزایای آن ها می باشد. انتظار می رود دوره عملیاتی LED ها به ۱۰۰ هزار ساعت برسد. این به معنای کارکرد ۱۱ سال به طور مداوم و یا ۲۲ سال با کارکرد ۵۰% خواهد بود. اگر شما لامپ ال ای دی خود را برای روزی ۸ ساعت روشنایی تنظیم کنید، حدود ۲۰ سال نیازی به تعویض آن نخواهید داشت.

ال ای دی ها مانند دیگر لامپ ها از کار نمی افتند و یا نمی سوزند. LED ها به مرور کم نور می شوند و در طول زمان نورشان را از دست می دهند.

۲- بهره وری انرژی
امروزه بهره وری در روشنایی و نور افزایش یافته، به نحوی که ۸۰% تا ۹۰% بهره وری نسبت به لامپ های قدیمی بیشتر است. این به معنای این است که امروزه ۸۰% انرژی برق به نور تبدیل می شود و ۲۰% آن به انرژی های دیگر از جمله گرما تبدیل می شود.

اگر شما از لامپ های قدیمی استفاده می کنید و اگر صورتحساب برق شما برای مثال ۱۰۰ دلار است، ۸۰ دلار آن خرج گرم کردن اتاق شما شده است نه برای روشنایی آن! استفاده از LED 80% بهره وری را افزایش می دهد و هزینه شما برای روشنایی اتاقتان تنها ۲۰ دلار خواهد بود و شما با این کار ۸۰ دلار را ذخیره کردید.

همچنین عمر بالای مصرف در حقیقت خود فاکتور دیگری است که بهره وری را افزایش می دهد. مخصوصا در فضاهای بزرگ و یا پروژه های زیربنایی در سطح شهر که لامپ های ال ای دی با لامپ های قدیمی جایگزین می شود، بهره وری را فزایش می دهد.

بهره وری به دلیل طول عمر ال ای دی مربوط به کاهش هزینه های تعویض و نگهداری می باشد. فکر کنید بخواهید لامپ های یک فرودگاه را به صورت مداوم تعویض کنید و برای این کار باید مدام پول خرج کنید. شما می توانید با استفاده از لامپ های ال ای دی، با توجه به عمر مفید بالا دوره خرید و تعویض لامپ ها و همچنین دوره بازدید و نگهداری را افزایش دهید. بنابراین از درصد نور بیشتری استفاده کرده اید و هزینه های تعویض و نگهداری را کاهش داده اید.

۳- حفظ محیط زیست
لامپ های LED از هرگونه مواد شیمیایی سمی عاری هستند. اکثر لامپ های فلورسنت حاوی بسیاری از مواد شیمیایی مانند جیوه هستند که برای محیط زیست بسیار خطرناک است.

چراغ LED نه تنها حاوی هیچگونه مواد شیمیایی نیستند بلکه ۱۰۰% نیز قابل بازیافت هستند، و به شما برای کاهش اثرات کربنی تا یک سوم کمک خواهد کرد. مدت زمان عمر طولانی ذکر شده در بالا نیز بدان معناست که یک لامپ ال ای دی می تواند از تولید و مواد اولیه ۲۵ لامپ رشته ای صرفه جویی نماید. این یک گام بزرگ به سوی آینده ای سبزتر خواهد بود.

۴- کیفیت با طول عمر بالا
LED ها با قطعات محکم ساخته می شوند و بسیار بادوام هستند و حتی در شرایط سخت هم می توانند دوام بیاورند. LED ها در برابر ضربه، لرزش و فشار خارجی، آب و هوای بد، بارانی و طوفانی بسیار مقاوم هستند و حتی در سطح شهر مانند خیابان های پر ترافیک مقاومت خوبی دارند.

۵- عدم انتشار اشعه ماوراء بنفش
لامپ های ال ای دی اشعه مادون قرمز بسیار کمی ساطع می کنند تولید اشعه ماورا بنفش آن ها نزدیک صفر است.

به همین دلیل، لامپ های ال ای دی به دلیل عدم انتشار گرما نه تنها برای مواد و کالاهایی که به حرارت حساس هستند مفید خواهد بود بلکه به دلیل عدم تابش UV برای فضاهایی مانند موزه، گالری و مکان های باستان شناسی بسیار مفید می باشند

۶- انعطاف در طراحی
LED ها را می توان در هر شکل و ترکیبی برای نور کارآمد تولید نمود. ال ای دی ها را می توان با شدت نور مختلف تولید کرد که در نتیجه رنگ و شدت نور مناسب و دلخواه را می توانیم به دست آوریم. با طراحی مناسب سیستم های روشنایی LED می توان به اثرات فوق العاده نور دست یافت. این اثرات تنها برای چشم نیست و می توان نسبت به سلیقه و شرایط افراد طراحی را تغییر داد.

طراحی روشنایی LED ها بر اساس شرایط افراد قبلا در فرودگاه ها استفاده شده است. انتظار داریم در سال های آینده در کلاس های درس نیز این اتفاق بیفتد و نسبت به شرایطی که افراد در ساعات مختلف دارند بتواند رنگ و شدت نور را تغییر دهند.

۷- قابل استفاده در هوای بسیار گرم و هوای بسیار سرد
LED برای استفاده در فضاهای باز و بسیار سر بیرون گزینه مناسبی است. در هوای سرد استفاده از لامپ های فلورسنت می تواند عواقب خوبی نداشته باشد و استفاده از آن ها در فضای بیرون همیشه با چالش همراه بوده است. اما لامپ های ال ای دی حتی در فصل زمستان و یا در فریز قابلیت استفاده را دارند.

۸- نور متمرکز
ال ای دی به منظور متمرکز کردن نور به صورت مستقیم و دقیق بر روی یک منطقه طراحی شده است، آن هم بدون استفاده از جسم خارجی انعکاس دهنده. اگر طراحی سیستم روشنایی با LED به صورت صحیح صورت پذیرد از اطلاف نور پرهیز می گردد و نور مستقیما به منطقه مورد انتظار می تابد.

۹- روشن شدن سریع و خاموش و روشن کردن مکرر
لامپ های LED به سرعت و بدون درنگ روشن می شوند، این یک مزیت بسیار قابل توجه برای پروژه های خاص مانند چراغ های راهنمایی و رانندگی قلمداد می شود.

همچنین چراغ های LED بدون آنکه آسیبی ببینند می توانند به سرعت خاموش و روشن شوند و این کار هیچ تاثیری در عمر مفید و یا کاهش شدت نور آن ها ندارد. در حالی که لامپ های قدیمی چند لحظه ای زمان می برد تا کاملا پر نور شوند و خاموش و روشن کردن مکرر و سریع آن ها از عمر آن ها می کاهد.

۱۰- ولتاژ پایین
منبع تغذیه با ولتاژ پایین برای لامپ های ال ای دی کفایت می کند. بنابراین به راحتی می توانید از ال ای دی در هر جایی استفاده کنید و حتی می توانید به انرژی خورشیدی متصلش کنید. این یک مزیت بزرگ است که می توان با استفاده از نور خورشید و LED در مناطق دور افتاده و روستایی منطقه و خانه ها را روشن کرد.

ترجمه: sunsmart.ir

منبع: ledluxor.com

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

کالای برق سپهر

تهران

نوع فعالیت

عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

پخش لوازم برق، روشنایی ، چراغهای تزیینی ، چراغهای پارکی ، لامپ های ال ای دی ، محافظ الکترونیکی ، کلید و پریز ، انواع قاب هالوژن ، تجهیزات نور پردازی و انواع پرژکتور ، لوستر و چراغهای آویز ، آیفون تصویری، دستگاه های گیرنده دیجیتال و آنتن

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات