تعمیر مبلمان ایده نو (قاسمی)

تعمیر مبل, رنگ کاری چوب, رویه کوبی مبل

اصول نگهداری مبلمان

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

امروزه مبل و ميز ناهارخوري يكي از لوازم عادي و گاه ضروري خانه‌هاي ما شده است و به هر خانه‌اي كه وارد مي‌شويم، ميزهايي را مي‌بينيم كه تعدادي صندلي دورشان چيده شده است.

گاه اين وسايل چندان تناسبي هم با فضاي اتاق‌هاي نشيمن ندارد پس اگر شما هم جزو آن گروهي هستيد كه مي‌خواهيد مبل و ميزي بخريد، حتما فضاي خانه را در نظر بگيريد و مبلماني را انتخاب كنيد كه براي خانه شما مناسب باشد. همچنين بهتر است رنگ مبل خريداري شده با رنگ سالن يا نشيمني كه مي‌خواهيم مبلمان را در آنجا بگذاريم، هماهنگ باشد و خلاصه در يك كلام، مبل‌ها به كل خانه و ساير وسايل بيايد.

اين يك طرف موضوع است، اما سوي ديگر اين بحث، نگهداري صحيح از مبلمان است كه بحق مهم‌تر از خريد آن است. اين كار در حقيقت نوعي هنر است كه باعث مي‌شود اين وسايل عمري طولاني‌تر داشته و از جلوه و زيبايي آنها كاسته نشود، وگرنه شما هم به آن دسته از خانم‌هاي خانه‌دار مي‌پيونديد كه هر سال يك‌بار يا حتي كمتر از آن مبل‌ها را عوض مي‌كنند و كلي به اقتصاد خانواده ضرر مي‌زنند!

حتما شما هم مي‌دانيد روش نگهداري از انواع مختلف مبلمان، متفاوت است. اما جنس اين وسايل هر‌چه باشد يك اصل اوليه براي نگهداري آنها وجود دارد و آن اين‌كه مبلمان خود را در جايي بگذاريد كه در مقابل نور مستقيم خورشيد نباشد. زيرا در درازمدت آفتاب رنگ آنها را مي‌برد، از رونق مي‌اندازدشان و در طول زمان به وسايل خانه آسيب مي‌رساند. همچنين اين قبيل وسايل نبايد در جاهاي خيلي گرم مثل نزديك رادياتور شوفاژ يا شومينه و بخاري قرار بگيرد.

 گرماي زياد باعث خشك و شكننده شدن چرم يا چوب مي‌شود. بويژه اگر مبلمان شما چرمي باشد در مجاورت گرما خيلي زود شكل و قيافه خود را از دست مي‌دهد. همين موضوع در مورد لوازمچوبيصادق است. از سوي ديگر اين نوع اسباب خانه در مسير جريان هواي سرد هم نبايد قرار بگيرد. پس يادمان باشد گرما و سرماي بيش از حد باعث خراب شدن مبلمان مي‌شود. پس آنها را در جايي قرار دهيد كه در زمستان و تابستان هواي متعادلي داشته باشد.

براي نظافت مبلمانچوبيبهتر است آنها را با دستمالي خشك (دستمال‌هاي متقالي اولويت دارد)، گردگيري كنيد. همچنين اگر مبلمان چرمي در خانه داريد آنها را نيز مرتب گردگيري كرده و حداقل هر‌3 ماه يكبار سطح آنها را به واكس مخصوص چرم آغشته كنيد.در صورت ريختن مايعات روي مبل، اول دستمالي خشك را روي محل قرار دهيد تا رطوبت آن را بگيرد.

 يادتان باشد هيچ وقت دستمال را روي رطوبت نكشيد بلكه فقط دستمال خشك را روي رطوبت بگذاريد و پس از مدتي برداريد، سپس با دستمال خشكي كه رنگ نمي‌دهد بقيه رطوبت به جا مانده را خشك كنيد. بهتر است بعد از خشك كردن كامل اگر قسمتچوبيمبل هم خيس شده بود، آن محل را با ماده مخصوص پوليش كنيد.

اگر قسمت‌هاي پارچه‌اي مبلمان شما كثيف شده است حتما آنها را با مواد استاندارد تميز كنيد؛ اگر هم لكه‌اي روي اين قسمت‌ها به وجود آمده از لكه‌برهاي مخصوص كه در بازار موجود است، استفاده كنيد.

نكته مهم ديگر در نگهداري مناسب مبلمان اين است كه از گذاشتن اجسام سنگين و غيرمتعارف و تيز روي اين وسايل خودداري شود. گذاشتن اين‌گونه اجسام روي مبلمان باعث خراب و پاره شدن مبل مي‌شود. همچنين در مواقعي كه مهمان داريد، سعي كنيد با گذاشتن زيربشقابي يا انداختن يك روميزي زيبا ميز را پوشش دهيد و پس از صرفغذاهم ميز را تميز كنيد تا اگر احيانا مايعات ياغذاروي آن ريخته، جاي آنها روي ميز نماند.

نكته بعدي كه رعايتش مهم است، قراردادن مبلمان در جايي است كه سطحي يكنواخت و صاف داشته باشد. همچنين موقع جابجا كردن مبلمان هرگز آنها را روي زمين نكشيد، زيرا اين كار باعث آسيب‌ديدن مبل‌ها مي‌شود و پايه‌هاي آنها را لق مي‌كند.

در بعضي‌ خانه‌ها براي تزئين يا نگهداري بهتر پوشش‌هايي روي مبلمان مي‌اندازند. اگر اين پوشش‌ها از نوع پلاستيكي باشد به مرور زمان موجب صدمه ديدن سطحچوبياين وسايل مي‌شود.

همچنين اگر مبلمان شما نياز به ترميم دارد، مثلا فنر آنها آسيب ديده است، حتما در اسرع وقت اقدام به برطرف كردن اين مشكل كنيد، زيرا تاخير در اين كار باعث خرابي بيشتر مي‌شود.

نكته آخر در اين فرصت اين كه يادتان باشد، پوليش كردن ماهانه مبلمانچوبي، به طول عمر اين وسايل كمك خواهد كرد و شما وسايلي خواهيد داشت كه هميشه نو به نظر مي‌آيند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

تعمیر مبلمان ایده نو (قاسمی)

تهران

نوع فعالیت

خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

تعمیر مبل، رنگ کاری چوب، رویه کوبی مبل، سفارش نجاری، تعمیر مبل راحتی، مبل کلاسیک، سرویس خواب، نهار خوری، مبل استیل، تعمیر مبلمان، سرویس مبلمان، کاور مبل ، دوخت پیراهن مبل ، تولید و تعمیرات مبل، مبل ال، میز چوبی

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی خدمات