پاک آب اوراسیا

واردکننده انحصاری, سیستمهای تصفیه آب, خانگی -

سوالات و جوابهای طلائی و کاربردی در رابطه با دستگاههای تصفیه آب.

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
                         به نام خدا                                                        =======================================================

 

1- دستگاه تصفيه آب با سيستم اسمز معكوس چيست ؟

ج 1 – اين دستگاه با روش اسمز معكوس حدود 95 تا 99 درصد از مواد شيميايي و املاح موجود در آب را جدا مي­كند و به راحتي زير سينك ظرفشويي و همراه با يك شير آب شرب مجزا نصب مي­شود.


2- فرق اسمز معكوس با فيلتر آب چيست؟

ج 2 – فيلتر آب فقط ذرات بزرگ و مخلوط در آب مثل ذرات گل و لاي و شن و ماسه و زنگ لوله­ها را جدا مي­كند در حالي كه اسمز معكوس توسط بكارگيري يك غشاء نيمه تراوا غير از جدا كردن ذرات مخلوط در آب تمامي مواد شيميايي و آلودگي­هاي محلول در آب را نيز از آن جدا مي­سازد.


3- ممبران چيست و چطور كار مي كند؟

ج 3 – ممبران از چندين لايه نازك يا ورقه­هاي فيلم كه به هم فشرده شده و به طور مارپيچ دور يك لوله پلاستيكي پيچانده شده­اند تشكيل شده است. مواد تشكيل دهنده ممبران از نوع مواد نيمه نفوذپذير يا نيمه تراوا مي­باشند كه مانع عبور آلودگي­هاي شيميايي و املاح نامطلوب و حتی ویروس­ها و باکتری­ها  مي­گردند بطوريكه ناخالصي­ها در مركز لوله تجمع كرده و اجازه عبور ندارند و از خروجي فاضلاب ممبران به بيرون هدايت مي­شوند.


۴ - اسمز را توضيح دهيد :

ج 4 – اگر يك پرده يا لايه نيمه تراوا را در بين دو مايع كه از نظر نوع يكسانند ولي از لحاظ چگالي يا غلظت متفاوتند مثلاً آب خالص و آب نمك قرار دهيم به طور طبيعي سيستم به طرف تعادل چگالي كل حركت مي­كند پس آب خالص شروع به نفوذ از غشاء كرده تا چگالي آب نمك را پايين بياورد. به اين عمل، اسمز مي­گويند.


5- اسمز معكوس چيست؟

ج 5 – در روش اسمز معكوس توسط فشاري كه به مايع پراملاح وارد مي­كنيم جهت جريان طبيعي حالت اسمزي را برعكس مي­كنيم به اين ترتيب كه بوسيله فشار وارد آمده مطابق شكل پايين املاح كه اجازه عبور از لايه نيمه تراوا را ندارند و در نتيجه آب خالص از غشاء عبور كرده و به طرف ديگر مي­رود و بدين صورت آب خالص بدست مي­آيد.


۶- در سيستم اسمز معكوس دستگاه­هاي تصفيه آب چه عملي انجام مي­شود؟

ج 6 – آب ورودي از لوله كشي در ابتدا وارد فيلتر مرحله اول مي­شود و با توجه به اينكه منافذ اين فيلتر حدود 5 ميكرون است از عبور ناخالصي­هاي درشتتر مانند گل و لاي و شن و ماسه و زنگ لوله­ها جلوگيري مي­كند. سپس آب وارد فيلتر مرحله دوم مي­شود و حدود 98 درصد از مواد شيميايي آلي و تركيبات كلر را از آب جدا كرده و سپس آب وارد فيلتر مرحله سوم مي­شود كه مانع عبور مقادير بسياري از مواد شيميايي و سمي و حتي نمك و كلر محلول در آب مي­شود و سپس در مرحله چهارم آب وارد فيلتر ممبران شده كه حدود 95 تا 99 درصد آلودگي­هاي محلول در آب كه اندازه آب بسيار كوچك است (مانند ويروس­ها، ميكروب­ها، انگل­ها و باكتري­ها ) را جدا كرده و از قسمت فاضلاب به بيرون مي­فرستد و سپس آب تصفيه شده وارد مخزن تحت فشار مي­شود تا آب در اين مخزن جهت مصرف ذخيره شود. هنگامي كه شير آب شرب نصب شده بر روي سينك ظرفشويي را جهت برداشت آب باز مي­كنيم مرحله پنجم فيلترينگ انجام مي­شود به اين صورت كه آب از مخزن تحت فشار خارج شده و از اين فيلتر عبور مي­كند تا به شير آب شرب برسد كه طي اين عمل طعم نامطبوع از آب گرفته شده و به اندازه كافي به آب اكسيژن تزريق مي­شود و آب سالم و پر اكسيژن را تحويل مي­دهد.


7- سيستم اسمز معكوس از چه زمانی مورد استفاده قرار گرفت؟

ج 7 -  هر چند كه تصور مي­شود كه سيستم اسمز معكوس در حدود 10 سال است كه مورد استفاده قرار گرفته است ولي در سال 1962 دولت آمريكا اولين سيستم تصفيه به روش اسمز معكوس را كه قابليت توليد حدود 1000 گالن آب تصفيه شده در روز را داشت توليد كرد. امروزه بيش از 3000 سيستم تصفيه آب بزرگ به روش اسمز معكوس وجود دارد كه چندين ميليون گالن آب تصفيه شده جهت استفاده توليد مي­كنند.

در سال 1991 ارتش آمريكا 8000 دستگاه تصفيه آب اسمز معكوس خريد تا آب مناسب و تصفيه شده به سربازان خود كه در صحراها و جنگلها در حركت بودند فراهم كند. در سال 1993 نيز حدود 6300 دستگاه ديگر جهت سربازاني كه به منطقه سيل زده در غرب اين كشور اعزام شده بودند خريداري و تامين كرد.

 

8 - آيا سيستم اسمز معكوس سديم را هم از آب جدا مي­كند؟

ج 8 – بله. سيستم اسمز معكوس اساساً براي نيروي دريايي طراحي شده بود كه آب دريا را شيرين كند. زيرا آب دريا سرشار از سديم و تركيبات آن است كه نمك طعام نيز از آن دسته مي­باشد. براي كساني كه رژيم كم سديم را مي­خواهند آب اين دستگاه خيلي مناسب است.

 

9- آيا سيستم اسمز معكوس باكتري و انگل را هم از آب جدا مي­كند؟

ج 9 – بله. روزنه­هاي غشاء ممبران بسيار كوچكتر از قطر باكتري و انگل و ويروس است و امكان عبور به آنها نمي­دهد یعنی تصفیه فیزیکی ( بازی با قطر و میکرون ممبران ).


10- طعم آب تصفيه شده توسط اين دستگاه چگونه است؟

ج 10 – مزه آب تصفيه شده اين سيستم بستگي به ميزان آلودگي­هاي آب ورودي دارد زيرا اين دستگاه حدود 95 درصد املاح را جدا مي­كند كه گاهي مزه آب طعم گسی (بدون طعم) مي­دهد.

ادامه ... .

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

پاک آب اوراسیا

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

واردکننده انحصاری، سیستمهای تصفیه آب، خانگی -، صنعتی و، صنعت مگنتیک، مجهز به واحدهای، پشتیبانی و خدمات، پس از فروش

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات