لوله پلی اتیلن پارس اتیلن کیش

لوله پلی اتیلن, اتصالات پلی اتیلن, منهول پلی اتیلن

طول عمر لوله پلی اتیلن

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
تاثیر مواد اولیه پلی اتیلن بر طول عمر لوله پلی اتیلن و دیگر عوامل تاثیر گذار 

سه عامل مهم مواد اولیه پلی اتیلن، شرایط محیطی و تنش بر عمر سامانه‌ها تاثیر می گذارد. عامل اول مربوط به پتروشیمی و دو عامل دیگر به محیط اجرا مربوط می شود.

اگر پتروشیمی در تولید گرانول پلی اتیلن تعهد کافی نداشته باشد مواد با کیفیت خوب تولید نمی کند. از طرفی طراح بر حسب PE100 خود رنگ طراحی می کند ولی مواد پلی اتیلن پتروشیمی کیفیت لازم را ندارد. پس عمر لوله پلی اتیلن کاهش پیدا می کند و بین تولید کننده، طراح و مالک زیر ساختار و مصرف کننده (درایران هر دو عنوان کارفرماست) اعاده حق ایجاد می شود و هیچ کدام مشکل بوجود آمده را نمی پذیرد. در نتیجه مواد اولیه نقش مهمی ایفا می کند.

  • عامل مواد اولیه : نوع رزین – افزودنی (میزان و یکنواخت اضافه شدن آن) – تقویت کننده (مثل پلی اتیلن تقویت شده با الیاف شیشه که در ایران نیست)

  • فرآیند تولید : این بخش از تولید به ماشین آلات و مهرات پرسنل فنی نیز بستگی زیادی دارد

  • عامل محیطی : کاربرد لوله پلی اتیلن ( لوله آب یا فاضلاب و حتی برای چه نوع مصرفی آب صنعتی و یا ..)

  • پرتو فرابنفش : کاربردهای خاص (امواج رادیواکتیو – امواج مغناطیسی) – اثرات میکروبیولوژی

  • عامل تنشی : دما (در استاندارد عمر لوله پلی اتیلن با فرض دمای 20 درجه 50 سال تعیین شده است. در جایی که دما 20 درجه نیست عمر لوله پلی اتیلن متفاوت خواهد بود. منظور از دما دمای سیال است نه محیط. اگر لوله پلی اتیلن روی زمین باشد دمال سیال با محیط یکی است ولی اگر زیرزمین باشد دمای سیال کمتر از محیط است)

  • نوسانات دمایی : (درلوله فاضلاب نوسانات دمایی داریم ولی در لوله های آب نداریم که این نوسان دمایی موجب فرسوده شدن لوله می گردد)

  • بار استاتیک : یا بار مرده (لوله‌ای که در زیر خاک قرار دارد به اندازه وزن خاک به آن فشار وارد می شود اگر لوله تحت فشار سیال هم باشد، این دو فشار تاحدودی اثر هم را خنثی می کنند در غیر اینصورت لوله آسیب می بیند) 

  • باردینامیکی : یا بار ترافیکی (اگر لوله از مسیری رد شود که ماشین تردد می کند فشار وارده بر آن بیشتر خواهد بود, تحمل این فشار برای لوله های فاضلابی که فشار سیال ندارد مشکل خواهد بود)

  • شکاف و خراش

  • جوشها :( عمده اتصال‌ها جوش لب به لب است. اگر دما از حدی بیشتر شود بر روی عمر لوله تاثیر خواهد گذاشت و سیستم در محل جوش دچار مشکل خواهد شد)

در واقع سیستم لوله پلی اتیلن (لوله، اتصالات، شیرآلات ...) باید 50 سال عمر کند.


اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

لوله پلی اتیلن پارس اتیلن کیش

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

لوله پلی اتیلن، اتصالات پلی اتیلن، منهول پلی اتیلن، دستگاه جوش پلی اتیلن، لوله دوجداره، لوله کاروگیت، لوله اسپیرال، لوله زهکش، لوله پی وی سی، لوله PVC، لوله آبرسانی، لوله فاضلاب

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات