ساراب صنعت پژوه

سرج تانک, پکیچ تهیه و تزریق مواد شیمیایی, کانوایر و هوپر

محاسبات ضربه قوچ

تمامی محاسبات ضربه شامل تحلیل خط انتقال در حالت پایدار (Steady State)، تحلیل در حالت ناپایدار در بدترین شرایط احتمالی وقوع ضربه قوچ، تعیین وضعیت فشار های نامطلوب مثبت و منفی ناشی از ضربه قوچ، استفاده از تجهیزات مقابله با ضربه قوچ و بررسی شرایط در حالت (Protection)، تعیین حجم، ابعاد و تیپ مخازن ضربه گیر و دفاع از طرح توسط تیم مجرب این شرکت قابل انجام میباشد.

مشخصات

نرم افزار :
water hammer
گزارشات مکتوب :
بله
دفاع از طرح :
بله
گارانتی طراحی :
بله

توضیحات خدمت

ضربه قوچ در خطوط لوله را شاید بتوان پیچیده‌ترین و در عین‌حال جذاب‌ترین پدیده در نظر افرادی که با سیستم‌های پمپاژ و انتقال سرو کار دارند به حساب آورد. شرکت ساراب صنعت پژوه با بهره گیری دانش نیروی جوان و تجربه مدیران خود قادر به انجام صد در صد پروژه های مربوطه شامل محاسبات ضربه قوچ، طراحی مخازن آنتی سرج، تهیه، ساخت، نصب و راه اندازی این مخازن می­باشد. 

این پدیده از تغییر ناگهانی سرعت جریان در خط لوله بوجود می‌آید و از آنجا که در مدت زمان بسیار کوتاهی اتفاق می‌افتد به آن جریان ناماندگار(Transient) می‌گویند. اگر در جریان ماندگار در برآورد پارامترهای مختلف از قبیل افت هد اصطکاکی لوله، افت هد فرعی متعلقات لوله و غیره اشتباهی رخ دهد ممکن است سیستم نتواند آب مورد نیاز را با فشار مطلوب تامین کند. همانطور که ذکر شد پدیده ضربه قوچ در اثر تغییر ناگهانی سرعت جریان در خطوط لوله به‌وجود می‌آید که از شایعترین دلایل آن تغییر ناگهانی سرعت،  بازوبسته شدن شیر قطع و وصل و روشن و خاموش شدن پمپها است. هنگامی که پمپی خاموش می‌شود  یک موج فشار منفی (Down surge) از طرف پمپ به طرف انتهای خط لوله باسرعت V حرکت می‌کند. این موج فشاری در واقع فشار تک تک نقاط لوله را به اندازه  کاهش می‌دهد و از انتهای مسیر با فشار اولیه سیستم منعکس می‌شود تا به شیر یکطرفه پمپ برسد و پس از برخورد با شیر یکطرفه به صورت موج فشار مثبت (Up surge)  منعکس می‌شود و درحین حرکت فشار تک تک نقاط لوله را به اندازه زیاد می‌کند و پس از رسیدن به انتهای مسیر با فشار اولیه سیستم برمی‌گردد . بنابراین در یک سیکل که به اندازه T طول می‌کشد  فشار در تمامی نقاط لوله دستخوش افزایش و کاهش شدید می‌شود که معمولاً باعث ترکیدن لوله‌ها و وارد آمدن خسارات جدی به سیستم آبرسانی می‌گردد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ساراب صنعت پژوه

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

سرج تانک، پکیچ تهیه و تزریق مواد شیمیایی، کانوایر و هوپر، تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ، تصفیه خانه RO، محاسبات ضربه قوچ، تجهیزات صنایع غذایی، مخازن استیل و فولادی، تصفیه خانه صنعتی، میکسرهای صنعتی، مبدل های حرارتی، سوله و جرثقیل، طراحی و ساخت منیفولد، رک ها و مخازن گاز CO2، کمپرسور هوای فشرده، سطح سنج مغناطیسی استیل، طراحی و ساخت چربی گیر های API ، CPI، AF و DAF

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات