آسانسور هفت

تامین کلیه قطعات آسانسور, نصب آسانسور, سرویس و نگهداری آسانسور

طبقه بندی آسانسورها

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
طبقه بندي آسانسورها بر اساس نوع رانش :
1-آسانسور الکتریکی
2-آسانسور هيدروليكی
3-آسانسور پنوماتيكی

سیستم رانش در آسانسورهای الکتریکی :
الف : رانش كششی (Traction Drive) : كه کابین را بعلت اصطكاك بین سيم بكسل و شيارهای فلكه كششی متصل به گيربكس ، به حركت در می آورد .
ب : رانش مثبت : كه آسانسور توسط زنجير يا سيم بكسل بعلل ديگري غير از اصطكاك بحركت در می آيد .
پ : رانش با موتور مغناطيسی خطی (LSM) : نيروي محرك توسط كويلهایی كه بطور خطی آرايش داده شده اند بطور مستقيم يا غيرمستقيم به كابين يا وزنه تعادل اعمال میشود .
ويژگي هاي آسانسور هيدروليك :
آسانسور هاي هيدروليك در ظرفيت هاي مختلف با طول مسير حركت كم به كار گرفته مي شوند و معمولاً در ظرفيت هاي بالا نسبت به انواع كششي مقرون به صرفه تر مي باشند ، حركت نرم و روان و قابليت تنظيم سرعت ، دقت توقف در تراز طبقه ، شروع و خاتمه حركت بدون شوك از مزاياي اين نوع آسانسورها مي باشد . عدم نياز به پيش بيني موتورخانه در بالاي چاه و امكان قرار دادن آن در فضاي دورتري از چاه نيز از مزيتهاي اين نوع مي‌باشد .
سيستم محركه آسانسورهاي هيدروليك مي تواند از نوع مستقيم يا غيرمستقيم باشد . در نوع مستقيم جك مستقيماً به يوك كابين متصل مي گردد و در نوع غيرمستقيم از طريق حركت سيم بكسل متصل به يوك كابين موجب جابجايي آن مي شود در صورتيكه سيستم از نوع مستقيمباشد جك بايد داراي شير اطمينان مخصوص باشد در صورتيكه از نوع غيرمستقيم باشد كابين بايد مجهز به سيستم ترمز اضطراري (پاراشوت) و كاورنر باشد .
در صورتيكه بيش از يك جك براي جابجايي كابين بكار رود بايد بنحوي به همديگر مرتبط شوند كه فشار روغن آنها همواره يكسان باشد .
در صورتيكه آسانسور هيدروليك از نوعي باشد كه نياز به حفر چاه جهت استقرار جك باشد بايد پيش بيني لازم جهت حفر اين چاه به عمل آيد .
چاه جك (در صورت وجود) بايد نسبت به نفوذ آب مقاوم شده و با دقت شاقولي 25 ميلي متر در ارتفاع 3 متر اجرا گردد .
ابعاد و نحوه اجراي چاه جك و يا سازه هاي مختلف اطراف چاه آسانسور (متناسب با نوع جك و سيستم حركت كابين) بايد از شركتهاي معتبر آسانسور اخذ شود .
ساير الزامان مانند محاسبه تعداد ، ظرفيت ، جابجايي كه براي آسانسورهاي كششي مقرر شده ، براي آسانسورهاي هيدروليك نيز لازم الاجرا مي باشد 
آسانسور پنوماتيک، آسانسور خلاء يا آسانسور بادي

سابقه آسانسور پنوماتيک يا آسانسور خلاء (Vacuum or (Pneumatic Elevator به سال 1989 باز مي گردد، زماني که جان جانسون (John Johnson) و هنريکا جانسون (Henryka Johnson) با اختراع بالابر، يا بالابر پنوماتيک چکشي (Penumatic Hammer Lift) موفق شدند اين اختراع را طي پتنت شماره 4986370 در تاريخ 19/1/1989 به ثبت برسانند. پس از اختراع بالابر پنوماتيک چکشي و ورود تکنولوژي آن به دنياي آسانسور به مرور بهره برداري از اختراع بالابر پنوماتيک به اشکال مختلف آغاز شد. ساخت آسانسورهاي بادي، يا آسانسورهاي پنوماتيکي (به اين اسانسور، آسانسور تاير و يا آسانسور خلاء نيز مي گويند) طي سالهاي 2000 تا 2002 شکل جدي تري به خود گرفت و به مرور ويژگي هاي آسانسور بادي توسعه داده شد و به سرعت در بازار آسانسور براي خود سهمي بدست آورد و فن آوري پنوماتيک و خلاء در خدمت سفر هاي عمودي ساختمان هاي کوتاه قرار گرفت.

آسانسور پنوماتيکي در سال 2007 توسط خوانندگان مجله محصولات ساختماني Hanley Wood Maggazinesl به عنوان يکي از 100 محصول برتر توليد شده در اين سال برگزيده شد.

آسانسور پنوماتيکي، يا آسانسور خلاء، آسانسوري است بسيار جالب و ارزان قيمت براي ساختمانهاي کوتاه 2 تا 4 طبقه، با نصب بسيار آسان، نصب اين آسانسور در مدت کوتاه يک روز الي سه روز با توجه به نوع و تعداد طبقات انجام مي شود.

اين آسانسور جالب در ساختمانهاي تا ارتفاع حدود 11 متر و از 2 طبقه الي 4 طبقه قابليت نصب دارد.

طبق کاتالوگ يکي از شرکتهاي سازنده آسانسور پنوماتيک، اين آسانسور در ظرفيت هاي:

آسانسور 160 کيلويي- قطر خارجي چاه اسانسور 75cm- کابين قطر با53cm و ارتفاع 2005cm
آسانسور 206 کيلويي- قطر خارجي چاه آسانسور 94cmکابين- قطر با 82cm و ارتفاع 195cm
آسانسور 238 کيلويي – قطر خارجي چاه اسانسور 132cm- کابين قطر با و 110cmارتفاع2007cm
سرعت آسانسور خلاء يا آسانسور بادي حدود 6 متر در دقيقه مي باشد.
آسانسور بادي يا آسانسور پنوماتيکي با کابين شفاف شيشه اي حرکت بالا و پائين را بدون نيروي محرکه مرئي انجام مي دهد.

در آسانسور بادي از برق تکفاز با ولتاژ نرمال استفاده مي شود و برق مصرفي داخل کابين و چاه اين آسانسور 24 Volt بوده که خطر شوک الکتريکي و برق گرفتگي را به صفر رسانده است.

آسانسور پنوماتيک در فضايي حدود 1 متر مربع بدون هيچ نيازي به حفر گودال و يا ايجاد موتورخانه و صرف هزينه هاي زير ساخت مانند آسانسورهاي ديگر در کمترين زمان ممکن که بستگي به نوع محصول دارد طي 1 الي 3 روز نصب و آماده بهره برداري مي شود و بهترين گزينه براي ساختمانهاي فاقد آسانسور، بخصوص ساختمانهايي که با کمبود فضا براي نصب آسانسور هستند.

يکي از ويژگي هاي آسانسور بادي، قابليت نصب آن در همه ي فضاهاي هندسي است که دست طراح را براي انتخاب گزينه مناسب باز مي گذارد و درب طبقات اين آسانسور را مي توان در هر جهت بدون تبعيت از دربهاي ديگر به طور مجزا و با نظر طراح و معمار ساختمان در هر زوايه اي قرار داد و هيچ محدوديتي در انتخاب محل نصب درب نمي باشد.

لذا آسانسور خلاء را مي توان در اکثر ساختمانها و ويلاهاي دو – سه و چهار طبقه، آپارتمانهاي دوپلکس، فروشگاههاي کوچک، نمايشگاهها و دفاتر تجاري نصب کرد.

آسانسور پنوماتيک با ديد 360 درجه بدون هيج عنصر مزاحم از قبيل کابلهاي تخت، سيمهاي داخل چاه و سيم بگسل و قاب وزنه تعادل و امثالهم، شرايط ويژه اي براي ديد بهتر محيط اطراف براي مسافر داخل کابين شيشه اي فراهم مي کند.

يکي ديگر از خصوصيات آسانسور خلاء سرويس و نگهداري آن مي باشد که اصلا احتياجي به روغن و گريس و مواد نفتي نداشته و عملا بابت روانکاري و مصرف روغن و گريس و ديگر موارد هيچ هزينه اي ندارد و طبق دستورالعمل سرويس دوره اي، بازديد اين آسانسور هر 4 سال بکبار مي باشد، که بعضي از فروشندگان اين دوره سرويس را حتي هر 5 سال بکبار قيد کرده اند.

آسانسور پنوماتيک با استفاده از فن آوري نوين، انقلابي در صنعت آسانسورهاي کوچک و کوتاه مسير بوجود آورده و آسانسوري است، منحصر بفرد و سازگار با طبيعت و محيط زيست با حرکت بسيار آرام و روان و با توقف هاي ملايم، ضمن اينکه اين آسانسور در مسيربازگشت به پائين اصلا از انرزي برق استفاده نمي کند.

زمانيکه برق قطع شود به آرامي به طبقه همکف بازگشته و بدون نياز به حضور فرد متخصص درب آسانسور بدون هيچ مشکلي باز و مسافر آن از کابين خارج مي شود. آسانسور خلاء- يا آسانسور بادي چگونه کار مي کند؟

آسانسور پنوماتيک ترکيبي است از يک سيلندر مدور عمودي صاف از جنس ورق هاي شفاف يا رنگي پلي کربنات، با يک کابين کواکسيال که حرکت اين کابين در جهت بالا و پائين از طريق مکش و فشار هوا انجام مي شود.

اين عمل در اصل بر اساس فشار صعودي توليد شده و اختلاف فشار آتمسفر زير و بالاي کابين، خلاء مورد نياز براي حرکت کايبن آسانسور به سمت بالا توسط توربين هاي دمنده فراهم مي سازد.

دنده پيستون احاطه شده که به صورت کامل وکيوم و مهر وموم مي باشد، اجازه مي دهد با حرکت جنبشي و تقريبا بدون اصطکاک، کابين آسانسور توسط فشار هوا به بالا برده شود. 
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آسانسور هفت

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

تامین کلیه قطعات آسانسور، نصب آسانسور، سرویس و نگهداری آسانسور

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات