شتاب جت

عرضه انواع دستگاه های چاپ بنر, دستگاه های فلتبد (چاپ روی اجسام تخت), خدمات دستگاه های چاپ

همه چیز درباره یو پی اس

همان طور که میدانیم نوسانات شدید برق، علاوه بر وارد آوردن صدمه به تجهیزات حساس الکتریکی، باعث کاهش عمر مفید قطعات آنها نیز میشود. به همین دلیل، استفاده از یو پی اس (UPS) عضو جدایی ناپذیر تجهیزات حساس الکتریکی و الکترونیکی نظیر دستگاههای چاپ بنر گردیده است.
یو پی اس (Uninterruptible Power Supply) در لغت به معنی منبع برق بدون وقفه است و اصطلاحاً به دستگاهی گفته میشود که در مسیر برق ورودی دستگاههای الکتریکی قرار گرفته و کیفیت برق ورودی را افزایش می دهد. بطوریکه تحت هر شرایطی تغذیه دستگاهها ی مذکور عاری از نویز و نوسان و یا به میزان حداقل ممکن و بدون وقفه باشد.

 جهت نیل به این مقصود، UPS دو عمل انجام میدهد: 

1.       بالابردن کیفیت برق ورودی با حذف نویز و اغتشاشات در شبکه و کاهش نوسانات آن

2.       ایجاد یک سیستم جانشین (Back-up) هنگام قطع شبکه

تفاوت بین یو پی اس online و offline چیست ؟

در یو پی اس های online ولتاژ و فرکانس خروجی مستقل از ولتاژ و فرکانس ورودی می باشد، در نتیجه مشکلات موجود در برق ورودی یو پی اس به خروجی منتقل نمی گردد. در صورتی که در یو پی اس های offline برای رفع نوسانات ولتاژ ورودی از استابلایزر استفاده می گردد. در نتیجه نوسانات به میزان محدودتری به خروجی انتقال می یابد.

UPS  چگونه انرژی الکتریکی را در خود ذخیره می کند؟ 

دستگاه یو پی اس در هنگام قطع برق از انرژی ذخیره شده در باتری ها استفاده می کند. تعدادی باتری که ولتاژ DC خاصی را تامین می نماید، به UPS متصل است، مجموعه این باتری ها، بانک باتری را تشکیل میدهد. میزان انرژی ذخیره شده در بانک باتری به ظرفیت و تعداد باتری ها بستگی دارد.

عوامل موثر در افزایش طول عمر UPS و باتری چیست ؟ 

انواع مختلف یو پی اس و سیستم های گوناگون وابسته به آنها و باتری ها به منظور اطمینان از داشتن مساعدترین وضعیت کاری به سرویس و نگهداری دوره ای نیاز دارند. بنابراین برای اطمینان از اینکه دستگاه در طول عمر مفید خود در بهترین شرایط کاری نگهداری شود، نیاز به رسیدگی به صورت برنامه ریزی شده وجود دارد. همچنین باتری ها که به صورت طبیعی مانند هر قطعه مصرفی دیگر دارای استهلاک هستند، بایستی به صورت دوره ای مورد بازبینی و تست قرار گیرند.

زمان برق دهی یا Backup time دستگاه یو پی اس چقدر است ؟ 

مدت زمان برق دهی در یو پی اس ها به دو عامل بستگی دارد : 

1.       تعداد سیستم ها یا میزان بار 

2.       ظرفیت و تعداد باتری مورد استفاده 

در نتیجه این زمان، متغیری از توان مصرفی خروجی و تعداد و ظرفیت باتری های به کار رفته می باشد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شتاب جت

قم

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

عرضه انواع دستگاه های چاپ بنر، دستگاه های فلتبد (چاپ روی اجسام تخت)، خدمات دستگاه های چاپ، تامین مواد اولیه و قطعات یدکی

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات