تـــرک درب نوروزی

تـــــولیـد درب, فــــــــروش درب, نـصـب درب

ام دی اف(MDF) چیست ؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
ام دی اف(MDF) چیست ؟
ام دی اف(MDF) مخفف واژه Medium Density Fiberboard  است که جزء فرآورده های چوبی محسوب می شود.MDF نوعی تخته فیبر است که به روش  خشک تولید می گردد.چگالی آن بین 650تا 800 کیلوگرم بر متر مکعب است.
ام دی اف(MDF) را پس از تولید می توان روکش نمود.روکش های تزیینی علاوه بر زیبایی به دوام و کاربرد آن در محیط هایی مانند آشپزخانه کمک می کند.روکش ملامینه متداول ترین نوع روکش برای MDF می باشد که در این فرایند کاغذ دکوراتیو آغشته به رزین تحت فشار و حرارت بر روی تخته چسبانده می شود.
اما در کل MDF در بازار ایران به 5 صورت عرضه می گردد که هر کدام کاربرد خاصی دارند که عبارتند از:
1-ام دی اف (MDF) خام با ضخامت های مختلف که در صنعت درب بیشتر از ضخامت 3 میل خام استفاده می شود.
2-ام دی اف با روکش های کاغذی و ملامینه که ضخامت 3 میل آن در صنعت درب کاربرد دارد و ضخامت های دیگر آن بیشتر در مبلمان اداری و کابینت و ... استفاده می گردد. این سری از MDF ها به علت بالا بودن قیمت دستگاه ها و تجهیزاتی که روکش ملامینه و کاغذی را بر روی MDF پرس می کند و نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد تنها توسط کارخانجات بزرگ تولید و عرضه می شود.
3-ام دی اف(MDF) روکش PVC
در این حالت روکش PVC بر روی MDF خام به وسیله دستگاه ممبران وکیوم می شود.روکش کردن PVC بر روی MDF در کارگاه های کوچک نیز امکان تولید دارد.
4-ام دی اف (MDF) روکش چوب
در این سری ام دی اف(MDF) ها یک لایه چوب به صورت ورقه ای بر روی MDF پرس می شود که اخیرا کاربرد زیادی در صنعت درب به خصوص درب های ضد سرقت پیدا کرده است.اما در صنایع مبلمان و دکوراسیون داخلی نیز کاربرد فراوانی دارد.
نکته قابل تامل:
ازآنجا که عموما مردم MDF را با کابینت و کمد ها و وسایلی عمدتا زیبا و HDF را با درب های اطاق و حمام و توالت که عموما نیز به علت رنگ آمیزی نا مناسب و پوسیدگی زیر درب های توالت و حمام به خاطر می آورند. تصور دارند که MDF مرغوب تر از HDF است.
انواع MDF موجود در بازار ایران عبارتند از:الف)MDF  خامب)  MDF روکش ملامینه و کاغذیج) MDF روکش PVCد)  MDF روکش چوب
در ادامه کاربرد آنها در تولید انواع درب ام دی اف (MDF) بررسی خواهد شد.
الف)ام دی اف (MDF) خام:
بیشتر با ضخامت 3 میلی متر برای ساخت درب های کمد دیواری مورد استفاده قرار می گیرند.که حتما بایستی رنگ شوند. این ورق ها تنها با رنگ های روغنی قابل رنگ می باشن.
ب)ام دی اف(MDF) با روکش کاغذی و ملامینه
استفاده از MDF های 3 میل کاغذی و ملامینه برای ساخت درب های کمد دیواری مرسوم است.البته از MDF های با ضخامت بالاتر هم برای تولید درب های پارتیشن های اداری استفاده می شود که شیوه تولید این دسته از درب ها با درب های معمول متفاوت می باشد.
لازم به ذکر است درب های روکش ملامینه نیز با ضخامت 5 میل وجود دارد که در این درب ها روکش ملامینه قاعدتا بایستی بر روی HDF پرس شود.اما امکان پرس آن بر روی MDF نیز وجود دارد.
ج)ام دی اف(MDF) با روکش PVC
معمولا  در این حالت مانند ورق های MDF با روکش ملامینه و یا کاغذی ورق به صورت شیت به بازار عرضه نمی شود.و با توجه به کاربرد آن روکش  PVC بر روی MDF خام وکیوم می شود.
دربهای MDF باروکش PVC
برای ساخت این گونه درب ها معمولا ابندا طرح مورد نظر برای درب را به وسیله دستگاه CNC روی ورق های  MDF خام  با ضخامت های مورد نظر خریدار اجرا می شود و سپس با استفاده از این ورق های MDF درب به مرحله تولید می رود.پس از ساخت درب ،درب ساخته شده را برای وکیوم کردن روکش PVC وارد دستگاه ممبران می شودو  روکش های PVC با ضخامت های 0.2ویا 0.4  میلی متر بر روی درب وکیوم می شود به طوری که PVC به طور کامل در تمامی شیار ها حرکت کرده و پس از روکش کردن درب MDF طرح اجرا شده با دستگاه CNC کاملا قابل مشاهده است.
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

تـــرک درب نوروزی

تبریز

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

تـــــولیـد درب، فــــــــروش درب، نـصـب درب، ╬ ~*~*~*~ ╬

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات