تراشه/تعمیر و فروش لپ تاپ

تعمیر لپ تاپ, فروش لپ تاپ, شبکه

آیا لپ تاپ کارکرده بخریم؟

این روزها با افزایش قیمت ها در بازار لپ تاپ، توجه گروهی از خریداران به سمت نمونه های کارکرده جلب شده است و بازار لپ تاپ های کارکرده یا همان دست دوم ها گرم و پررونق شده است.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران ،این روزها با افزایش قیمت ها در بازار لپ تاپ، توجه گروهی از خریداران به سمت نمونه های کارکرده جلب شده است و بازار لپ تاپ های کارکرده یا همان دست دوم ها گرم و پررونق شده است.

 

 

این موضوع اگر چه ممکن است در نگاه نخست از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر از خرید یک لپ تاپ آکبند باشد، اما در بسیاری از موارد خرید یک لپ تاپ دست دوم یا کارکرده باعث بروز دردسرهایی برای کاربر می شود. به همین دلیل بهترین راه این است که تا انجا که ممکن است از خرید لپ تاپ کارکرده خودداری شود، اما اگر به هر دلیلی برای خرید یک لپ تاپ کارکرده مصر هستید، باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا خطر دردسرهای پس از خرید را کمتر کنید.به همین دلیل ما در این بخش به برگی از نکاتی که هنگام خرید یک لپ تاپ کارکرده باید مد نظر قرار دهید اشاره ای کوتاه کرده ایم. پس اگر قصد خرید لپ تاپ کارکرده دارید، این مطلب را بخوانید:

 

 

 

● به سن و سال لپ تاپی که خریداری می کنید توجه کنید

 

با توجه به اینکه طول عمر لپ تاپ به طور متوسط بین چهار تا پنج سال است، سعی کنید لپ تاپ کم سن و سال تری را خریداری کنید؛ چراکه یک لپ تاپ با سن کاربری بالا با مشکلات بیشتری مواجه خواهد بود تا یک لپ تاپ با عمر کمتر! همچنین لپ تاپی که مدت زیادی از عمر آن گذشته باشد، هنگام بروز مشکل دردسرهای بیشتری را بابت تامین قطعه و... برای کاربر به وجود می آور؛ چراکه تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است و همگام با این تغییرات و ورود تکنولوژی و محصولات جدید به بازار، تکنولوژی، کالا و همچنین قطعات تعمیری قدیمی در بازار کمیاب می شوند. پس سعی کنید اگر قصد خرید لپ تاپ کارکرده دارید یک نمونه جوانش را خریداری کنید.

 

 

● قبل از خرید لپ تاپ را کاملا بررسی کنید

 

یک لپ تاپ کارکرده ممکن است بنا به دلایل گوناگونی چون خرج تراشی دستگاه برای صاحب قبلی اش، قدیمی یا از کار افتاده بودن دستگاه، سر از تعمیرگاه برای اوراق شدن لپ تاپ در آورده باشد. حقیقیتش را بخواهید باید خیلی خوش شانس باشید تا بتوانید یک لپ تاپ کارکرده که دل کاربرش را زده باشد در بازار بیابید و با خیال راحت مدت ها بدون دردسر با آن کار کنید.به هر حال بهتر است قبل از خرید لپ تاپ کارکرده، حسابی حواستان را جمع کنید و لپ تاپ را از لحاظ ظاهری و فنی مورد بررسی دقیق قرار دهید، البته بررسی فنی دستگاه کار هر فردی نیست؛ اما می توانید از نظر یک کارشناس در این زمینه بهره ببرید و لپ تاپی بدون عیب و ایراد و مشکل خریداری کنید.

 

 

● از کنار تغییر رنگ بخش های مختلف دستگاه رد نشوید

 

تغییر رنگ بخش های گوناگون دستگاه به هر دلیلی که باشد نقص دستگاه به شمار می رود و نباید به آن بی اعتنا بود.تغییر رنگ بدنه، دکمه های صفحه کلید و... همه نشانه عمر بالا یا استفاده نامناسب از دستگاه است. در نتیجه چنین دستگاهی گزینه مناسبی برای خرید به حساب نمی آید. اما در این بین تغییر رنگ مانیتور مهم تر از دیگر بخش هاست؛ چراکه از گران ترین بخش های لپ تاپ مانیتور است که در صورت خراب بودن، هزینه زیادی را بر کاربر تحمیل خواهد کرد، لذا نسبت به تغییر رنگ یا بی رنگی به صورت رنگ بنفش یا صورتی در صفحه نمایش خود حساس بوده و در صورت مشاهده این مشکل، سریع آن را به فروشنده پس بدهید.

 

 

● ورودی و خروجی های لپ تاپ را بررسی کنید

 

قبل از خرید تمام پریزها، سوکت ها، فیش ها و اتصالات وایرلس مثل بلوتوث و wi fi را بررسی و بازبینی کنید، زیرا بسیاری از آنها به مادربورد وصل شده اند در صورت خراب بودن و تعویض، هزینه زیادی را بر شما تحمیل خواهد کرد. اگر پورت USB شکسته باشد و بتوانید با ۳پورت دیگر کار کنید، خرید این لپ تاپ عیبی ندارد. اگر فیش هدفون شکسته باشد، اما در لپ تاپ هدفون های بلوتوث داشته باشید، می توانید به جای آن قسمت، از هدفون های بلوتوث استفاده کنید، اما خرابی برخی از پورت ها و امکانات ارتباطی مانند سوییچ وایرلس یا پورت هایی نظیر HDMI و... موجب دردسر می شود.

 

 

● در بررسی هارد درایو دقیق تر عمل کنید

 

هارددرایو خودتان را بررسی کرده و هرگونه عیب آن را بازبینی کنید، در صورت مشاهده عیب و نقص، نسبت به تعویض آن اقدام کنید؛ چراکه قیمت هارد بسیار گران تر از سابق شده است و معمولا هاردها نیز قابلیت تعمیر نداشته و باید هنگام بروز مشکل نسبت به تعمیر آن اقدام شود.

 

 

● به نوع اپتیکال درایو لپ تاپ توجه کرده و عیوب آن را بیابید

 

سعی کنید لپ تاپی بیابید که درایو آن بتواند DL , DVD +R , DVD R , CD RW , CD Rرا پشتیبانی کند، چراکه خرید یک لپ تاپ با سی دی درایو قدیمی یا ناقص موجبات دردسر شما را فراهم می آورد.

 

 

● در بررسی باتری و شارژر دستگاه نهایت دقت را به خرج دهید

 

از جمله مهمترین موارد وجود باتری سالم است، اگر هنگام استفاده از سیستم خود، متوجه شدید که باتری سریع شارژ خالی می کند، به اطلاع فروشنده برسانید و از او بخواهید که یک باتری نو به شما تحویل دهد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

تراشه/تعمیر و فروش لپ تاپ

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

تعمیر لپ تاپ، فروش لپ تاپ، شبکه، آموزش، سخت افزار، نرم افزار، برنامه نویسی

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات و خدمات