گروه وب سایت وان

طراحی وب سایت, توسعه وب سایت, سئو وب سایت

1000ها نکته بهینه سازی وب سایت -در حال بروزرسانی-قسمت چهارم

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

این مقاله در حال بروز رسانی می باشد.

www.website1.ir

* TLD لینک های دریافتی از دامنه های کشوری

لینک های دریافتی دامنه های کشوری مانند پسوند دات آی آر اندکی به رتبه بندی موتورهای جستجوگر کمک می کند.
www.website1.ir
* محل لینک ها در محتوای صفحه وب سایت

لینک هایی که در ابتدای صفحه و پاراگراف های اول وجود دارند نسبت به لینک هایی که در آخر صفحه و پاراگراف های آخر تاثیر بیشتری در رتبه بندی وب سایت توسط موتورهای جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت دارند.
www.website1.ir
*مکان لینک ها در صفحه های وب سایت

مکان لینک ها در صفحه وب سایت بسیار مهم است، لینک ها معمولا یا در منو ها و یا در متن محتوا هستند یا در کناره های صفحه یا در فوتر صفحه ، به ترتیب بیشترین ارزش به این صورت است : لینک های موجود در منوی بالای صفحه، لینک های موجود در محتوای صفحه، لینک های موجود در فوتر صفحه، لینک های موجودر در دکناره های صفحه.
www.website1.ir
* مرتبط بودن لینک ها به همدیگر

لینک های دریافتی از وب سایت هایی که موضوعات مشابه دارند برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیر بیشتری دارند.
www.website1.ir
* مرتبط بودن لینک های صفحه ها

لینک های دریافتی از صفحه هایی از وب سایت که مشابه صفحه شما باشد برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر از لینک هایی که از صفحات نا مربوط به صفحه خود میگیرند ، تاثیر بیشتری دارند.
www.website1.ir
* لینک ها یی که با متن هایشان ارزش گذاری می شوند.

موتورهای جستجوگر از الگوریتم هایی استفاده میکنند که ارزش مثبت یا منفی لینک ها را بررسی میکند، مثلا نظرات مثبت نسبت به لینک را بخوبی تشخیص می دهد.
www.website1.ir
* کلمات کلیدی در عنوان صفحه لینک شده

موتورهای جستجوگر لینک هایی به صفحه ای که کلمات کلیدی آن در عنوان صفحه وجود داشته باشند را تاثیر بیشتری در رتبه بندی خود قرار می دهد.
www.website1.ir
* لینک های دریافتی سریع برای یک صفحه

وقتی یک صفحه به وب سایت اضافه می شود و خیلی سریع لینک های فراوانی به آن وارد می شود برای رتبه بندی موتور های جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت ارزش بیشتری دارند .
www.website1.ir
* لینک های مثبت و منفی برای وب سایت

نظریه ای وجود دارد که لینک های مثبت و منفی دریافتی برای وب سایت نسبت به ارزششان تاثیر گذار هستند.
www.website1.ir
* لینک های دریافتی از وب سایت های دسته اول HUB

لینک های دریافتی از وب سایت هایی که به عنوان منابع دسته اول(HUB) شناخته شده اند برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر با ارزش تر هستند.
www.website1.ir
* لینک های دریافتی از وب سایت های دارای اعتبار

لینک های دریافتی از وب سایت های دارای اعتبار تاثیر بیشتری از وب سایت های کم اعتبار یا بی اعتبار بروی رتبه بندی موتورهای جستجوگر دارند.
www.website1.ir
* ویکیپدیا (Wikipedia)

دریافت لینک از وب سایت ویکی پدیا برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیر خوبی دارد.
www.website1.ir
* کلمات اطراف لینک ها

موتورهای جستجوگر از کلمات اطرف لینک ها موضوع وب سایت شما را تشخیص میدهد و هرچی بیشتر به کلمات کلیدی مرتبط باشد تاثیر بهتری برای رتبه بندی وب سایت دارد.

www.website1.ir
* عمر لینک های دریافتی

عمر لینک های دریافتی برای وب سایت تاثیر کمی در رتبه بندی وب سایت دارد.
www.website1.ir
* لینک های دریافتی از وب سایت ها قویتر هستند

لینک های دریافتی از وب سایت ها برای رتبه بندی وب سسایت ارزش بیشتری نسبت به لینک های دریافتی از وبلاگ ها دارند.
www.website1.ir
* لینک های واقعی و تقلبی

وب سایت های با لینک های واقعی برای رتبه بندی ارزش بیشتری نسبت به وب سایت های دارای لینک های تقلبی دارند.
www.website1.ir
* لینک های کلک زده شده

بعضی ها یک سری راه های کلک زدن برای موتورهای جستجوگر پیدا کرده اند مثل ساختن لینک هایی نا مربوط و همرنگ پس زمینه (معمولا ازین نوع لینک ها برای آن استفاده می شود که نمیخواهند آن متن در وب سایتشان دیده شود فقط میخواهند یک لینک به وب سایت بگیرند) یا لینک هایی که در وب سایت قرار میدهند و از دید کاربران خارج میسازند و نمونه هایی از لینک ها به این شکل!
موتورهای جستجوگر این وب سایت ها را شناسایی می کنند و این تاثیر منفی در رتبه بندی وب سایت خواهد داشت.
www.website1.ir
* لینک های دسته اول

لینک هایی که کاربران به زور در قسمت نظرات وب سایت ها وارد میکنند نسبت به لینک های درون پوسته وب سایت تعبیه شده اند خیلی ارزش کمتری دارند، موتورهای جستجوگر الگوریتم هایی برای تشخیص این گونه لینک ها برای رتبه بندی وب سایت طراحی کرده اند.
www.website1.ir
* لینک های دریافتی از ریدایرکت 301

نظریه ای وجود دارد که می گوید لینک های ریدایرکت 301 نسبت به لینک های مستقیم وب سایت برای رتبه بندی وب سایت ارزش کمتری دارند.
www.website1.ir
* میکروفرمت (Micro Format)

میکروفرمت ها کد های ساده ای هستند که به صورت قرار دادی تعاریف مشخصی دارند و حاوی اطلاعاتی خاص در مورد یک شخص یا چیز در صفحه HTML هستند به عنوان مثال اطلاعاتی در مورد یک رخداد، محصول، کسب و کار یا شخصی می دهند. هر کدام از اینها یک شخص حقیقی یا حقوقی یا یک موضوع و حتی یک شی هستند که برای هر کدام می توان مشخصاتی ذکر کرد. به عنوان مثال یک نفر یک شخص است که مشخصاتی از قبیل نام، آدرس، عنوان شغلی، شرکت، پست الکترونیکی دارد.
نظریه ای وجود دارد که می گوید صفحاتی که از میکروفرمت ها پشتیبانی می کنند ممکن است رتبه بهتری داشته باشند.
www.website1.ir
* وب سایت DMOZ.ORG

dmoz.org یکی از دایرکتوری ها آزاد یا به اصطلاح خودمان از لینکدونی های بسیار معروف هست که کاربران برای ثبت وبگاهشان در آن نهایت تلاش خودشان را میکنند !
نظریه ای بر این است که وب سایت های ثبت شده در وب سایت DMOZ.ORG در رتبه بندی وب سایت درموتورهای جستجوگر تاثیر مثبت خواهد گذاشت.
www.website1.ir
* رتبه و رنک و اعتبار وب سایت لینک دهنده

رتبه و رنک و اعتبار وب سایتی که به وب سایت شما لینک می دهد و رتبه بندی موتورهای جستجوگر برای وب سایت شما کمک می کند.
www.website1.ir
* لینک های خارج شده از یک صفحه وب سایت

پیج رنک یا رتبه یک صفحه وب سایت به عواملی بستگی دارد، که یکی از آنها تعداد لینک های خارج شده از یک صفحه است،لینک گرفتن از صفحه ای که خیلی زیاد لینک درون آن می باشد نسبت به صفحه ای که تعداد خیلی کمی لینک دارد، رتبه ی کتری نسیب وب سایت شما می کند.
www.website1.ir
* لینک های دریافتی از وب سایت های انجمن

لینک هایی که از وب سایت های انجم دریافت می شود معمولا در رتبه بندی موتور های جستجوگر تاثیر زیادی نمی گذارد.
www.website1.ir
* صفحه ای که شامل مطلالب طولانی باشد.

لینک دریافتی از صفحه هایی از وب سایت که شامل مطالب طولانی تری باشد نسبت به صفحه هایی با مطالب کمتر بسیار با ارزش تر است و برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر برای و سایت و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیر مثبت تری می گذارد.
www.website1.ir
* صفحه های با کیفیت

لینک های دریافتی از صفحه هایی از وب سایت که با کیفیت ترند و عناصر چند رسانه ای در آنها موجود است و محتوای تکمیلی و مفید دارد بسیار ارزش بیشتر از صفحه های بی کیفیت و خالی از مضمون خاص می باشد، و در رتبه بندی موتورهای جستجوگر تاثیرگذار تر می باشدند.
www.website1.ir
* لینک های (Sitewide)

لینکهای sitewide :
لینک های sitewide در همه ی صفحات یک وب سایت تکرار می شوند برای مثال منو ی وب سایت که در تمام صفحات وجود دارد نمونه ای از لینک sitewide link می باشد و یا اگر در بخش فوتر سایت خود دارای دسته بندی برای مقالات و صفحات داخلی خود هستید ، به علت اینکه فوتر در همه صفحات سایت تکرار می شود ، تمامی لینک های موجود در فوتر از نوع لینک sitewide هستند . و معمولا external link ها در فوتر قرار می گیرند.
بک لینک sitewide چیست ؟
در مواردی که می خواهید پس از طراحی وب سایت خود و ایجاد محتوای خوب در آن ، برای سایت خود بک لینک تهیه نمایید و بر روی سئو On pagee کار کنید ، یکی از مواردی که در نظر خواهید گرفت این است که سایتی که در نظر دارید به صورت sitewide به شما لینک می دهد یا خیر ؟ یعنی بک لینکی که شما از آن سایت برای سایت خود می گیرید در تمام صفحات آن وب سایت وجود دارد یا خیر . در صورتی که بک لینک sitewide به سایت شما داده شود از تمامی صفحات آن سایت یک لینک خروجی به سایت شما می اید و اگر وب سایت انتخابی شما دارای موضوع یکسانی با موضوع وب شما باشد ، یعنی در واقع از صفحاتی با موضوع و محتوای مشابه برای خود لینک گرفته اید که این بسیار خوب است زیرا به اعتبار و تاثیر بک لینک می افزاید .
اختلاف نظر های زیادی در مورد اینکه آیا استفاده از لینک sitewide برای سئو خوب است یا بد وجود دارد ، ولی ما مطابق با تجربیات چندین ساله ی خود به شما می گوییم که مثبت یا منفی بودن استفاده از این نوع لینک بستگی کامل به استراتژی و هدف شما دارد .
www.website1.ir
* نرخ کلیک طبیعی (CTR) برای یک کلمه خاص

CTR مخفف Click Through Rate است و به معنی نرخ کلیک نسبت به رتبه است. ، نرخ کلیک یا CTR به نسبت کاربرانی که روی یک لینک خاص کلیک می کنند به تعداد کل کاربرانی که یک صفحه، ایمیل یا تبلیغ را دیده اند گفته می شود. که این نسبت معمولاً برای اندازه گیری موفقیت یک کمپین تبلیغاتی بکار می رود. مانند کمپین های وب و ایمیل.

برای مثال اگر با عبارت x یکی از صفحات شما در صفحه اول در رتبه پنجم باشد، و آن عبارت، در روز، ۱۰ بار جستجو شود، سایت شما از طریق گوگل در آن عبارت، روزانه ۲ کلیک بخورد، مقدار CTR شما در رتبه ۵ صفحه اول برای ان عبارت، برابر با ۲۰ درصد خواهد بود(۲ کلیک از ۱۰ بار نمایش به کاربرانی که جستجو کرده اند).

CTR فقط برای موتور جستجو به کار نمی رود.سیستم هایی که خدمات PPC ارائه می دهند نیز به شما آمار CTR تبلیغ شما را گزارش می دهند.برای مثال وقتی بنر تبلیغاتی شما در سایت x در روز ۱۰۰۰ بار نمایش داده می شود و ۵۰ کلیک در روز دارد، CTR بنر شما، در آن سایت برابر با ۰٫۰۵ می باشد.(نسبت کلیک نسبت به مشاهده)
صفحاتی از وب سایت که نرخ کلیک CTR بیشتری برای کلمات خاص می گیرند، برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر رتبه بیشتری میگیرند ، پس هر چه نرخ کلیک یا CTR یک صفحه بیشتر باشد برای بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت بسیار مفیدتر می باشد.
www.website1.ir
* نرخ کلیک طبیعی (CTR) برای چند کلمه خاص

در بند قبل نرخ کلیک طبیعی (CTR) برای یک کلمه خاص بصورت کامل توضیح داده شد، حال اگر نرخ کلیک طبیعی (CTR) برای چند کلمه خاص بیشتر باشد برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر خیلی تاثیرگذار تر خواهد بود.
www.website1.ir
* بانس ریت (Bounce Rate) یا نرخ پرش کاربر یا نرخ دفع کاربر

نرخ دفع کاربر (انگلیسی: Bounce rate) یک اصطلاح در زمینه بازاریابی آنلاین است. نرخ دفع، به طور معمول درصد کاربرانی است که بعد از دیدن یک صفحه از سایت خارج می شوند و نشان دهنده جذابیت سایت برای بازدیدکننده است. هر چه درصد بانس ریت کمتر باشد بهتر است.
اگر درصد پرش کاربران یا بانس ریت بالا باشد به این معناست که بازدید کننده های بیشتری بعد از وارد شدن به سایت و بررسی یک صفحه به بازدید سایر صفحات تشویق نشده یا مورد جذابی برای حفظ کاربر در سایت وجود نداشته و کاربران بیشتری بلافاصله بعد از ورود سایت را ترک کرده اند.
بانس ریت (Bounce Rate) یا نرخ پرش یا نرخ دفع کاربر هر چه کمتر باشد برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر تاثیر بهتری دارد.
www.website1.ir
* بازدید مستقیم

بازدید مسقیم یعنی اینکه یک وب سایت با وارد کردن آدرش در مرورگر وارد وب سایت شوند و در موتورهای جستجوگر واردن نشوند، یعنی ما با داشتن آدرس یک وب سایت بطور مستقیم وارد وب سایت شویم، نظریه ای بر این است که وب سایت هایی که با بازدید مستقیم وارد میشوند تاثیر مثبتی برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر خواهند داشت.
www.website1.ir
* بازدید بازگشتی

وقتی کاربر در یک وب سایت با کلیک کردن بر روی لینکی وارد یک وب سایت دیگر می شود، در صورتیکه کاربر باز هم به وب سایت قبلی بازگشت کند این تاثیر مثبتی در رتبه بندی موتورهای جستجوگر خواهد داشت .
www.website1.ir
* وب سایت های مسدود شده

موتورهای جستجوگر وب سایت های مسدود شده را در رتبه بندی های خود تحت تاثیر قرار می دهند.
www.website1.ir
* بوک مارک (Bookmark)

موتورهای جستجوگر وب سایت های بوک مارک شده در مرورگرها را در رتبه بندی های خود تحت تاثیر مثبت قرار می دهند.


لیست کامل مقالات را می توانید در وب سایت اصلی وب سایت وان مشاهده فرمایید:

www.website1.ir
پایان بخش چهارم، ادامه مقاله بهینه سازی وب سایت و سئو وب را در قسمت بعدی در بخش مقالات بخوانید.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گروه وب سایت وان

تهران

نوع فعالیت

خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

طراحی وب سایت، توسعه وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات وب، طراحی نرم افزار، برنامه نویسی اپلیکیشن، راه اندازی وب سایت، راه اندازی وب سایت، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، هاست اختصاصی، دامین اختصاصی، سرورهای اختصاصی، سرورهای مجازی، ساخت وب سایت

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات